Wywiad z A. Lamentowiczem: Platforma technologiczna stworzona przez Superbet może obsłużyć ponad 100 milionów klientów i miliardy transakcji w ciągu jednego roku

Wywiady
Adam Brzozowski 14/06/2024

Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2024

Adam Lamentowicz posiada ponad 30-letnie doświadczenie w rozwoju biznesu, pracując w takich obszarach jak telekomunikacja, fuzje i przejęcia, przemysł chemiczny czy technologia i rozrywka. Adam od 15 lat aktywnie działa w branży zakładów sportowych i gier hazardowych, kierując działalnością firm zajmujących się zakładami sportowymi w takich krajach jak Polska, Holandia czy Stany Zjednoczone Ameryki.

Adam dołączył do zespołu Superbet w 2020 roku jako Dyrektor Generalny Superbet Polska. W niecałe 3 lata Superbet stał się najszybciej rozwijającym się operatorem zakładów sportowych w Polsce. Po tych znakomitych wynikach Adam został mianowany wiceprezesem ds. rynków międzynarodowych, przyczyniając się do rozwoju globalnej strategii ekspansji rumuńskiej jednorożca.

Kontynuując swoją podróż w firmie, na początku tego roku Adam Lamentowicz został mianowany Dyrektorem Generalnym Superbet Rumunia, z misją ugruntowania i zwiększenia wiodącej pozycji branży zakładów sportowych – tytułu posiadanego przez Superbet w naszym kraju. (Rumunii – przyp. E-PLAY).

Jednocześnie Adam nadal zasiada w Zarządzie Stowarzyszenia Biznesu Sportowego w Polsce oraz Radzie Dyrektorów United Nations Global Compact Network (UNGC) w Polsce, międzynarodowego forum skupiającego się na zrównoważonym wzroście gospodarczym. Adam Lamentowicz jest także prezesem i założycielem Polskiej Izby Hazardu, stowarzyszenia zrzeszającego ponad 100 operatorów i dostawców technologii w walce z czarnym rynkiem i nielegalnymi sieciami hazardowymi w Polsce.

Jak ważne są Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech dla Superbet i branży bukmacherskiej?

Adam Lamentowicz: Euro 2024, podobnie jak inne rozgrywki na poziomie europejskim i światowym, to przede wszystkim święto piłki nożnej, które jest dedykowane kibicom i miłośnikom sportu.

Fakt, że reprezentacje Rumunii, Polski, Belgii i Serbii zakwalifikowały się do Euro 2024, z których wszystkie są rynkami Superbet, daje nam możliwość bycia bliżej miłośników piłki nożnej poprzez wciągającą rozrywkę, którą oferujemy naszym użytkownikom.

Doświadczenie klienta w ekosystemie Superbet obejmuje zakłady sportowe, wysokiej jakości treści i interakcję w mediach społecznościowych. Cieszymy się, że nasza platforma mediów społecznościowych Super Social ma więcej użytkowników niż Twitter (X) w Rumunii, a jakość naszych produktów cyfrowych uczyniła nas głównym źródłem wyników rywalizacji i statystyk dla fanów sportu w Rumunii.

Podsumowując, Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech to moment świętowania i socjalizacji, który chcemy przeżyć wspólnie ze wszystkimi środowiskami kibiców w krajach, w których obecna jest marka Superbet.

Jaki cel sobie przyświecasz jako dyrektor generalny Superbet Rumunia?

Adam Lamentowicz: Postawiłem sobie w pracy bardzo ambitne cele, zarówno operacyjne, jak i przywódcze.

Bazując na sukcesie odnotowanym już przez Superbet w Rumunii, postawiłem sobie za cel przeniesienie doświadczeń naszych klientów na wyższy poziom jakości. Koncepcja „obsesji klienta”, ten sposób myślenia organizacji, który stawia satysfakcję klienta w centrum każdej strategicznej decyzji, rządzi strategią biznesową, poprzez którą zamierzamy wzmacniać naszą obecność na rynku lokalnym.

Opracowaliśmy także szereg procesów, poprzez które dążymy do efektywności i cyfryzacji działań, aby móc oferować naszym klientom doświadczenie omnichannel na wysokim poziomie. Te rozwiązania digitalizacyjne są tym ważniejsze, że wspierają wysiłki grupy na rzecz opracowania środków, które jeszcze bardziej ułatwią odpowiedzialną grę.

Na poziomie przywództwa zadbam o to, aby ludzie, z którymi pracuję w Rumunii, osiągnęli swój pełny potencjał poprzez zaangażowanie i odpowiedzialność. Jestem zwolennikiem otwartego środowiska pracy, opartego na autentycznej komunikacji i ciągłej wymianie pomysłów.

Mocno wierzę, że lider biznesu musi demonstrować swoje umiejętności coachingowe osobom w zespołach, którymi kieruje. Dlatego dopilnuję, aby w biurze w Bukareszcie istniało środowisko pracy, w którym zachęca się do kreatywności, a ludzie są dumni z wyników, jakie wspólnie osiągają.

W tej chwili jesteście liderem rynku w Rumunii i drugą firmą w Polsce pod względem udziału w rynku. Jakie decyzje strategiczne doprowadziły do ​​takich wyników?

Adam Lamentowicz: Rumunia to kraj, w którym 16 lat temu zaczęła się historia Superbetu. Szybko się rozwinęliśmy, od lokalnego lidera w handlu detalicznym do modelu biznesowego skoncentrowanego na Internecie, oferującego wysoce konkurencyjny produkt cyfrowy na rynkach międzynarodowych. W tym kontekście ciągłe inwestycje w technologię i rozwój własnej platformy technologicznej zapewniły nam przewagę konkurencyjną nad innymi operatorami.

Wiedzieliśmy także, jak zbudować środowisko pracy, w którym decyzje zapadają szybko, a kulturę organizacyjną opartą na odpowiedzialności i autonomii zespołów. Takie podejście umożliwiło kolegom w Rumunii podjęcie skalkulowanego ryzyka i wdrożenie kampanii, które miały destrukcyjny wpływ na lokalny rynek.

Ważną rolę w tym ekosystemie pełnił także kompleksowy portfel sponsoringu sportowego. Do najbardziej wymownych przykładów zalicza się strategiczne partnerstwo zawarte z eAD i Professional Football League w celu wzmocnienia marki zawodów Super League, umowa z Rumuńską Federacją Piłki Nożnej w sprawie SuperLigi Kobiet, a także umowy sponsorskie z drużynami FC Rapid 1923, FC Farul Constanța, FC Universitatea Cluj, ale także sponsoring klubów sportowych Rapid Bukareszt i Dinamo Bukareszt.

Bazując na historii sukcesu w Rumunii, cyfryzacja przedsiębiorstwa ułatwiła proces ekspansji regionalnej w Polsce, Belgii i Serbii. Niedawno postawiliśmy pierwsze kroki w Brazylii dzięki strategicznemu partnerstwu podpisanemu z trzema tradycyjnymi brazylijskimi drużynami piłkarskimi: São Paulo FC, Fluminense FC i América Rio de Janeiro FC.

Rynek w Polsce został otwarty pod moim kierownictwem, mając od początku jasny cel bycia pretendentem do pozycji lokalnego lidera branży. W niecałe trzy lata radykalnie zmieniliśmy sposób działania, stając się jednym z liderów rynku pod względem udziału w rynku, a także najszybciej rozwijającym się operatorem zakładów sportowych w Polsce.

Aby osiągnąć ten cel, na nowo zdefiniowaliśmy zasady gry w Polsce, co pozwoliło nam szybko rosnąć pod względem udziału w rynku. Byliśmy pierwszą firmą, która wprowadziła gry free-to-play, a także jako pierwsi dokonaliśmy dokładnej mikrosegmentacji kategorii konsumenckich, motywowani chęcią zapewnienia naszym użytkownikom unikalnych doświadczeń. Jednocześnie dostosowaliśmy produkty Superbet do lokalnego rynku, tworząc unikalną propozycję handlową dla graczy w Polsce, którzy w rekordowym czasie stali się użytkownikami naszych produktów cyfrowych i społeczności Super Social.

Ponadto, oprócz zapewnienia standardów doskonałości operacyjnej, stworzyliśmy portfolio wyjątkowych sponsoringów sportowych, obejmujące najpopularniejsze sporty w Polsce: skoki narciarskie, żużlowe motocross, piłkę nożną, rzutki, a także organizację jednego z Wielkich Etapów Szachowego Turnieju – Superbet Rapid & Blitz Polska.

Inwestycja w doświadczenie klienta, budowanie autentycznej marki ze spójnym przekazem, wszystkie te aspekty zadecydowały o naszym sukcesie. Z dumą mogę powiedzieć, że Superbet stał się globalną marką, która stworzyła zaufane partnerstwo ze swoimi klientami i współpracownikami przy wydarzeniach, sportach i rozrywce, które są kochane przez społeczność.

Co możesz nam powiedzieć o działalności działu technologicznego grupy Happening, w skład którego wchodzi zespół ponad 500 inżynierów i programistów, pracujących w biurach w Rumunii, Chorwacji i Wielkiej Brytanii. Czym on się dokładnie zajmuje?

Adam Lamentowicz: Happening rozwija platformę technologiczną, na której znajdują się produkty cyfrowe, które Superbet oferuje graczom w krajach, w których działa.

Ta platforma technologiczna, która należy wyłącznie do grupy Superbet, została zbudowana od podstaw i zapewnia imponujące wyniki. Przykładowo może teraz obsłużyć ponad 100 milionów klientów i miliardy transakcji w ciągu jednego roku. Dlatego możemy z całą pewnością stwierdzić, że Happening wprowadza innowacje i realizuje projekty o wielkości porównywalnej do firm Big Tech z Doliny Krzemowej.

W tej chwili Happening to ponad 30 zespołów produktowych i technologicznych, które składają się z młodych inżynierów i programistów, w większości specjalistów z międzynarodowymi karierami, działających w Meta, Google, Amazon czy Adobe. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym współpracownikom z Happeningu możliwość wprowadzania innowacji i budowania produktu cyfrowego, który planujemy udostępnić na wielu rynkach na całym świecie.

Jakie zmiany przewidujesz w globalnej branży zakładów sportowych?

Adam Lamentowicz: Wierzę, że w najbliższej dekadzie branża utrzyma bardzo wysoki poziom konkurencyjności, co zostanie wzmocnione dużymi inwestycjami technologicznymi, jakie dokonują profilowane spółki. Co więcej, uważam, że największą stawką będzie integracja sztucznej inteligencji (AI) z produktami cyfrowymi, które oferujemy naszym użytkownikom. Prawidłowo wdrożone narzędzie AI może wykładniczo zwiększyć poziom zadowolenia klientów, pozwalając na większy stopień personalizacji produktu.

Kolejnym ciekawym rozwojem, jaki mogę przewidzieć, jest budowanie trwałych, przejrzystych i odpowiednio regulowanych partnerstw pomiędzy klubami zawodowymi, zawodami sportowymi a branżą tech i rozrywki. W tym sensie przykład dobrej praktyki można znaleźć w Stanach Zjednoczonych, gdzie wszystkie najważniejsze zawody sportowe ściśle współpracują z firmami bukmacherskimi. W szczególności National Football League (NFL) i National League Baseball (MLB) uznawane są za posiadające najbardziej spójne umowy sponsorskie z firmami wywodzącymi się z naszej branży.

Powyższy wywiad z Adamem Lamentowiczem został opublikowany oryginalnie w języku rumuńskim na portalu Financial Intelligence 14 czerwca 2024 roku.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL