Ostatnia aktualizacja: 25 kwietnia 2024
Nowe zasady zmuszą internetowych celebrytów i twórców treści do większej przejrzystości w zakresie ich działalności i sponsoringu.
Hiszpańska Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC), organ regulacyjny zajmujący się uczciwą konkurencją, chce, aby streamerzy udostępnili swoim fanom punkt kontaktowy. Umożliwiłoby to odbiorcom korzystanie z prawa do krytyki i odpowiadania na posty.
Według CNMC środek, który ma na celu promowanie przejrzystości w mediach, poprawiłby ochronę konsumentów. Wpłynie to jednak na streamerów na wszystkich platformach, w tym na streamery hazardowe, które stają się coraz bardziej popularne.
Nowa zasada wprowadzona przez CNMC obejmuje nie tylko streamerów, ale także wszelkiego rodzaju celebrytów internetowych. Vlogerzy, blogerzy, osoby wpływowe i inne osoby o dużej ekspozycji również powinny zapewnić swoim fanom punkt kontaktowy, nalega regulator.
Zostały jeszcze kwestie do ustalenia.
Regulator planuje utworzenie Państwowego Rejestru Dostawców Usług Komunikacji Audiowizualnej, który obejmie wszystkich celebrytów internetowych, którzy zarejestrowali swoją działalność. Dostawca usług audiowizualnych, według CNMC, to każdy, „kto ma kontrolę nad wyborem treści”.
Organ poprosi streamerów o podanie informacji o sobie, w tym imienia i nazwiska, narodowości, numeru identyfikacji podatkowej lub zagranicznego numeru identyfikacyjnego.
Jednak nadal nie jest jasne, w jaki sposób regulator zdecyduje, którzy streamerzy i „influenserzy” mają zostać włączoneni do rejestru.
Ludzie wciąż nie są pewni, czy CNMC planuje uwzględnić każdego streamera, czy tylko tych, którzy są popularni. Mówiąc o tym, CNMC również nie było wystarczająco jasne w swoich intencjach dotyczących podcastów. Wreszcie, organ jeszcze nie ogłosił, jakie będą kary za naruszenie tych zasad.
Co to oznacza dla streamerów grających w gry hazardowe?
Poprzez nowe zasady CNMC stara się regulować media internetowe i łagodzić szkody, jakie mogą powodować treści cyfrowe. Szkodliwe lub szerzące nienawiść media będą moderowane i ograniczane. W rezultacie streamery hazardowe będą mogły kierować swoje treści tylko do osób dorosłych.
Obecne przepisy odzwierciedlają środki, które władze wdrożyły w odniesieniu do treści telewizyjnych i radiowych, i świadczą o chęci uregulowania również sektora internetowego.
Ponadto rejestr pozwoli widzom na swobodne sprawdzenie podpisanych przez nich umów sponsorskich – co nie zawsze ma miejsce w tej chwili.
Ten poziom przejrzystości pomoże zapobiec promowaniu przez celebrytów internetowych szkodliwych treści wśród nieletnich, które obejmują nie tylko gry hazardowe, ale także niezdrową żywność i napoje.
źródło:gamblingnews.com
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."