Ostatnia aktualizacja: 22 stycznia 2024
Francuski regulator hazardu l’Autorité Nationale des Jeux (ANJ) ogłosił, że nowa grupa robocza będzie kontrolować umowy medialne operatorów zakładów w ramach przeglądu standardów reklamowych.
„Grupa robocza ekspertów” będzie sprawdzać planowane kampanie marketingowe bukmacherów w celu zapobiegania nadmiernej reklamie oraz ochrony nieletnich i wrażliwych odbiorców. Zapewni również wytyczne dotyczące najlepszych praktyk dla operatorów i właścicieli mediów.
Ten ruch stanowi część skupienia się ANJ na reklamie po tym, jak ostrzegł operatorów przed „przesyceniem” marketingu podczas Mistrzostw UEFA Euro 2020. Operatorzy zostali poinstruowani, aby przedłożyć sześciomiesięczne raporty zawierające szczegółowe informacje na temat planowanych kampanii marketingowych do zatwierdzenia przez ANJ.
Grupa robocza ma teraz za zadanie nadzorować partnerstwa medialne i umowy sponsorskie przed kilkoma ważnymi wydarzeniami, takimi jak Mistrzostwa Świata FIFA 2022, Mistrzostwa Świata w Rugby, które odbędą się we Francji w przyszłym roku, a następnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024.
ANJ poinformował publicznie:
„Głównym celem grupy roboczej jest wprowadzenie jasnych zasad dotyczących umów partnerskich i sponsorskich z operatorami gier hazardowych przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata FIFA w listopadzie. Musimy zobaczyć ogromną poprawę w reklamie podczas Mistrzostw Świata 2022”, wyniki te mogą wpłynąć na stanowisko, jakie przyjmie reklama w przyszłości.”
ANJ zatwierdza strategię marketingową Winamax
Tymczasem ANJ zatwierdziła strategię marketingową Winamax na 2022 r. po odrzuceniu poprzednich wniosków operatora gier hazardowych. Winamax po raz pierwszy przedstawił swoją strategię w styczniu, a następnie ponownie w marcu, kiedy to ANJ poprosiła o wycofanie wniosku z powodu reklamy, która pokazała, że hazard poprawia życie mężczyzny i jego matki. Był to jedyny operator, którego kampania została odrzucona.
ANJ powiedział, że kampania wykazała nieodpowiedzialne zachowanie hazardowe. Winamax przedstawił nową strategię w kwietniu, porzucając oryginalne hasło „Tout pour la Daronne” („wszystko dla mamy”). Zmniejszył też budżet na reklamę.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."