Brytyjski urząd podtrzymuje skargi na reklamy Lottoland

Na początku zeszłego tygodnia brytyjski organ nadzorujący reklamy, Advertising Standards Authority (ASA), podtrzymał skargi na reklamy Lottoland, które pojawiały się w wyszukiwarkach Bing i Google. Skarżący twierdzili, że reklamy wprowadzały w błąd, ponieważ Lottoland oferuje zakłady loteryjne, ale sam nie prowadzi loterii.

Ogłoszenia, o których mowa, brzmiały: „Lottoland Irish Lottery – tutaj tylko 2 GBP” oraz „Kombinacja charytatywna za 2 GBP”. Wygrana dobroczynna Lotto + BRC Scratch 50% taniej. Wesprzyj tutaj brytyjskie organizacje charytatywne”.

ASA stwierdziła, że ​​użycie terminów „Lotto”, „Irish Lottery” i „US Powerball Lotto” bez dalszego kontekstu może sugerować konsumentom, że oferują możliwość zakupu oficjalnych losów na loterię na rzeczywiste losowania. Okazało się, że odniesienie w szczególności do brytyjskich organizacji charytatywnych może wzmocnić wrażenie, że Lottoland jest oficjalnym operatorem loterii.

Na początku tego miesiąca ASA ostrzegła licencjonowanych operatorów w Wielkiej Brytanii, aby zdawali sobie sprawę z nowych ograniczeń Komitetu ds. Praktyki Reklamowej (CAP) dotyczących reklam hazardowych, które weszły w życie 1 października. Nowe ograniczenia obejmują zakaz funkcji, które byłyby „bardzo atrakcyjne” ” dla osób poniżej 18 roku życia, w tym korzystanie z najlepszych piłkarzy i wpływowych osób w mediach społecznościowych.

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.