Casino Cosmopol ukarane przez Spelinspektionen

Kasyna Ze świata
Wiktor Czerwiński 19/12/2023

Ostatnia aktualizacja: 19 grudnia 2023

Szwedzki urząd ds. gier hazardowych Spelinspektionen nałożył na kasyno Cosmopol grzywnę za poważne uchybienia w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy.

Organ regulacyjny ds. gier hazardowych Spelinspektionen ogłosił, że nałożył na Casino Cosmopol AB karę w wysokości 2 mln SEK (179 093 EUR) za uchybienia w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML).

Zdaniem Spelinspektionen Casino Cosmopol „nie udało się wykorzystać wiedzy o klientach w kilku obszarach”. Organ regulacyjny wszczął dochodzenie w listopadzie 2021 r., koncentrując się szczególnie na działaniach marki na rzecz zwiększania świadomości klientów w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy.

Uchybienia w zakresie AML

Spośród 100 klientów, co do których Spelinspektionen zażądał dokumentacji, organ skupił się w szczególności na ośmiu przypadkach, aby uwydatnić uchybienia kasyna.

Jeden z klientów, który po raz pierwszy odwiedził Casino Cosmopol w listopadzie 2011 r., był znany jako duży gracz, który w lokalu korzystał głównie z gotówki. Pomimo gry średnio 45 000 SEK kilka razy w tygodniu, klient został wymieniony jako mający dochód w wysokości 30 000 SEK miesięcznie.
Ponadto klient oświadczył również, że pieniądze na hazard pochodziły z pożyczek. Casino Cosmopol oceniło, że klient miał uzasadnione wyjaśnienia dotyczące swoich dochodów i nie podjęło dalszych działań. 3 listopada 2021 r. ten sam klient stracił w ciągu jednego dnia 240 000 SEK.

Drugi klient zakończył dobrowolne samowykluczenie i zaczął grać około dwa razy w tygodniu, wydając do 50 000 SEK przy każdej wizycie, mimo że jego miesięczny dochód brutto wynosił jedynie około 30 000 SEK. Kiedy Casino Cosmopol zażądało zaświadczenia o dochodach, klient oświadczył, że zaciągnął pożyczki na finansowanie gier hazardowych, co operator uznał za odpowiednie.

Trzeci klient, grając, wydawał około 45 000 SEK w każdej sesji, chociaż zapytany przyznał, że nie ma pracy, ale jego średni dochód wynosi ponad 100 000 SEK miesięcznie.

Czwartą uchybienie stwierdzono u innego klienta, który regularnie dokonywał wypłat gotówki z kasyna. Ustalono, że klient ten poniósł łączną stratę w wysokości 1,1 mln SEK, lecz ujawnienie informacji korporacyjnych wykazało, że spółka klienta wypłaciła dywidendę z tytułu akcji na rzecz Casino Cosmopol. Ponadto klient pozostawał w związku małżeńskim z osobą będącą właścicielem powiązanej ze spółką firmy audytorskiej.

W rezultacie Spelinspektionen wydał ostrzeżenie i nałożył na Casino Cosmopol AB karę w wysokości 2 mln SEK (179 093 EUR).

Ulepszone środki ochrony klientów

Firma zareagowała na tę wiadomość, akceptując sankcje, podkreślając jednak historyczny charakter sprawy. Firma dodała, że jej obecne środki AML są zgodne z wymogami.

„Casino Cosmopol przyjmuje krytykę. Jak stwierdza Inspektorat ds. Hazardu w swojej decyzji, w okresie nadzoru i po jego zakończeniu Casino Cosmopol wdrożyło działania usprawniające. Szwedzki urząd ds. gier hazardowych ocenia również, że Casino Cosmopol będzie w stanie w przyszłości przestrzegać przepisów.” – poinformowało kasyno w oświadczeniu.

Działania kasyna obejmują teraz rejestrację graczy na automatach i stołach do gier, a także niższe progi hazardowe dla interwencji.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL