Ostatnia aktualizacja: 27 kwietnia 2024
Branże gier i iGamingu eksplodowały w 2020 roku, gdy pandemia tylko wzmocniła nowy trend w dziedzinie rozrywki. W czasach ogromnej niepewności świat zaczął symulować gry typu reality show jako nowy sposób łączenia się i odprężania.
Według Statista, obecnie na całym świecie jest już ponad 2,7 miliarda graczy wideo. Oczekuje się, że cały rynek gier wideo będzie wart ponad 200 miliardów dolarów do 2023 roku. Jeśli chodzi o iGaming, około 1,6 miliarda ludzi uprawia hazard w ciągu całego roku, podczas gdy szacuje się, że światowy rynek gier hazardowych online osiągnie ponad 92,9 miliarda dolarów do 2023 roku.
Tutaj zamierzamy zbadać wpływ pandemii w tych domenach, odkryć nowe trendy w rozwijających się branżach i dowiedzieć się, czego się spodziewać w 2021 r.
Zmiany w branżach w czasach COVID
Lloyd Richman, dyrektor generalny iBet Digital, uważa, że od pierwszego uderzenia COVID-19 wielu bukmacherów, którzy obstawiali codziennie, zaczęło szukać nowych rzeczy do obstawiania.
„Na pewno byli bardzo nieszczęśliwi, bo prawie wszystkie zawody sportowe w tym momencie się zatrzymały. I to jest powód, dla którego wirtualne sporty wzrosły, podobnie jak eSport ”.
Lloyd pokrótce wyjaśnił różnicę między sportami wirtualnymi a eSportami.
„Sporty wirtualne to z góry określone lub nagrane gry zaprojektowane przez oprogramowanie komputerowe. To bardzo wirtualny film, który jest odtwarzany, a ludzie mogą na niego postawić w czasie rzeczywistym. Podczas gdy w eSports ludzie rywalizują ze sobą, grając w Counter-Strike lub FIFA, niezależnie od tego, czy grają indywidualnie, czy zespołowo. Jest transmitowany w czasie rzeczywistym, a widzowie mogą stawiać na niego tak samo, jak w sporcie ”.
Will Mercer, dyrektor przedsięwzięcia w Zag, założyciel i dyrektor generalny Umaya Village, wskazał na swoje ulubione statystyki dotyczące eSportu:
„Cały tenis jako sport może obsługiwać tylko 300 pełnoetatowych profesjonalnych graczy, podczas gdy League of Legends, która jest tylko jeden z wielu eSportów może obsłużyć tysiąc. ”
Pod koniec 2020 roku grupa rozrywkowa Esports przejęła Lucky Dino za 30 mln USD, operatora kasyna online z własną platformą kasyn.
„Prawdopodobnie w 2021 roku zobaczysz o wiele więcej eSportów, które zdobywają kolejne poziomy dzięki zakładom bukmacherskim, ponieważ w tym biznesie jest dużo pieniędzy” – mówi Lloyd Richman.
Poker również odnotował ogromny wzrost, mimo że jeszcze kilka lat temu był uważany za wymierający produkt. Dzisiaj produkty pokerowe znów zaczęły kwitnąć w całej branży. „Ludzie mieli czas na zabijanie, gdy tkwili w domu, zmieniły się wzorce snu i mogli inwestować w takie rzeczy, jak 6-godzinne turnieje w przeciwieństwie do szybkich gier Sit & Go” – mówi Richman.
Ale wszystko to może się zmienić bardzo szybko. „Kiedy poker był wielki pięć lat temu, eSportu tak naprawdę nie było. Ale dzisiaj widzimy, że wirtualne gry są coraz bardziej popychane. To samo przemawia do kasyn na żywo, które kwitły w ciągu ostatnich kilku lat. Ale to wszystko prawdopodobnie znowu zacznie podupadać, bo prawdziwe sporty powróciły ”, zauważył Lloyd.
Z technologicznego punktu widzenia istnieje kilka trendów, które po prostu łączą się w interesujący sposób.
Nastąpił ogromny wzrost udziału mediów społecznościowych w grach. Stało się to naprawdę ważne zarówno w grach, jak i infrastrukturze gier, takiej jak Discord. „Gry są niszą do wygodnego spędzania czasu i rozmów z własnymi społecznościami i przyjaciółmi” – dodaje Vlad Beck, założyciel Black Snow Games i współzałożyciel Sigma Software Group.
Jednocześnie transmisja strumieniowa wykazała ogromny wzrost w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Twitch skoczył z 9 miliardów godzin oglądania w 2019 r. Do 17 miliardów w 2020 r. Towarzyszy temu również uruchomienie i uruchomienie 5G.
Kasyno w GTA V i przyszłość rozgrywki
GTA V sprzedała się w ponad 110 milionach egzemplarzy, co czyni ją jedną z najlepiej sprzedających się gier wideo wszechczasów, generując przychody o wartości ponad 6 miliardów dolarów. W 2019 roku Rockstar wydał aktualizację Diamond Casino & Resort, która pozwala graczom grać w swoje gry za prawdziwe pieniądze. Żetony kasyna można kupić za walutę w grze w stosunku 1 $ do 1 żetonu.
Richman uważa, że połączenie gier komputerowych online i kasyn online w pełnym wymiarze czasu następuje właśnie teraz.
„To się dzieje, ale bardzo powoli. Rockstar wydał aktualizację kasyna sześć lat po wydaniu oryginalnej gry. W tym tygodniu po wydaniu aktualizacji kasyna była to najbardziej oczekiwana zawartość do pobrania (DLC) w historii PlayStation. Mieli więcej graczy grających w GTA niż przez poprzednie sześć lat ”, podkreślił Lloyd.
Publiczność chce przyjść i zagrać w automaty, podejść do ludzi w blackjacka i oglądać wirtualne sporty na wyścigach konnych. Rockstar połączył się z kasynem i hazardem poprzez tworzenie automatów do gier na poziomie gier komputerowych RPG. To jest przyspieszona zmiana w grach, aw ciągu następnych 10-15 lat takie fuzje będą się odbywać regularnie.
Na podstawie: europeangamin.eu
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."