Wielka Brytania ograniczy wykorzystywanie celebrytów w reklamach hazardowych

UK

Operatorzy gier hazardowych prawdopodobnie nie będą mogli umieszczać w reklamach celebrytów, gwiazd sportu i mediów społecznościowych. Oczekuje się, że ruch ten będzie częścią nowych zasad ograniczających marketing skierowany do osób poniżej 18 roku życia.

Propozycja została uwzględniona w nowej konsultacji rozpoczętej przez Komitet ds. Praktyk Reklamowych (CAP), organ odpowiedzialny za ustalenie brytyjskiego kodeksu reklamy. Jego celem jest ograniczenie reklam hazardu skierowanych do osób poniżej 18 roku życia.

Istniejące przepisy zabraniają reklam, które mogą być bardziej atrakcyjne dla nieletnich niż dla dorosłych, ale proponowane środki posuną się dalej i zakażą wszystkich reklam, które są oceniane jako atrakcyjne dla osób poniżej 18 roku życia. Obejmuje to zakaz wykorzystywania celebrytów, którzy kierują swoją działalność do nieletnich.

CAP stwierdziła, że zmiana będzie miała duży wpływ na reklamy wykorzystujące sportowców i celebrytów, w tym gwiazdy reality shows i osoby mające wpływ na media społecznościowe.

Decyzja zależałaby od tego, jak popularna jest gwiazda wśród młodych ludzi. Reklamy przedstawiające celebrytów, które nie mają większego znaczenia wśród młodszych odbiorców, takie jak występy Raya Winstone’a w reklamach Bet365, prawdopodobnie unikną zakazu. Ale reklamy hazardu z takimi postaciami jak José Mourinho, Michael Owen i Harry Redknapp byłyby zakazane.

Propozycje pojawiły się po badaniu zleconym przez GambleAware, które wykazało, że reklamy hazardu miały większy potencjalny wpływ na osoby poniżej 18 roku życia, niż wcześniej sądzono.

CAP stwierdziła, że nie ma dowodów uzasadniających całkowity zakaz reklam hazardu i odrzuciła wezwania GambleAware do wprowadzenia surowszych ograniczeń w mediach, w których mogą pojawiać się reklamy. Konsultacje trwają do 22 stycznia 2021 r. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej CAP.

Zeszłego lata sama branża hazardowa wprowadziła dobrowolny zakaz reklam bukmacherskich podczas programów sportowych, aby zmniejszyć narażenie młodych ludzi na reklamy hazardu.

Źródło: asa.org.uk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *