Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2023
Wartość życiowa klienta (ang. Lifetime Value; LTV) to niezwykle ważny system pomiaru, za pomocą którego kasyno online określa wartość swoich odbiorców. To główne narzędzie platform hazardowych, na podstawie których budowane są statystyki. Z kolei wyliczenie wskaźników LTV pomaga ocenić skuteczność strategii marketingowych i systemów zarządzania relacjami z klientami, a także określić, który z segmentów użytkowników jest najbardziej wartościowy.
Gry sloty: jak oblicza się LTV w 2022 roku
LTV mierzy postrzeganą wartość netto użytkownika w odniesieniu do kasyna online od momentu pozyskania klienta do zakończenia jego interakcji z platformą. LTV oblicza przychody generowane na gracza i porównuje je z przewidywaną aktywnością klientów w Twoim kasynie online. Im bardziej zagłębisz się w dany temat, tym coraz bardziej skomplikowane i zróżnicowane formuły napotykasz. Ponieważ łatwo się w nich pomylić, na naszym blogu postaramy się wszystko wyjaśnić prostym i zrozumiałym językiem.
Wartość życiową klienta można określić, mnożąc średni przychód kasyna na użytkownika (ARPU) przez średni czas, jaki gracze spędzają na platformie online. Z kolei, aby zmierzyć ARPU, konieczne jest podzielenie kwoty dochodu uzyskanego przez kasyno przez pewien okres czasu przez liczbę graczy, którzy byli tam w tym samym okresie. Innymi słowy, wartość życiowa klienta to całkowita kwota zysku zdobytego przez użytkownika przez cały czas interakcji z kasynem online.
Jakie jest znaczenie wskaźników LTV
Dokładna ocena potencjalnej wartości klienta jest bezpośrednio związana ze strategiami mającymi na celu zatrzymanie odbiorców. Utrzymanie użytkownika na swojej platformie jest bardzo oczywistym zadaniem. Celem jest zrobienie tego w taki sposób, abyś nie wydawał na swoich klientów więcej niż oni wydają na Ciebie.
Nie wszyscy użytkownicy są jednakowo ważni. Na przykład gracz, który raz na kilka miesięcy obstawia mecz piłki nożnej, jest mniej wartościowy niż ktoś, kto obstawia setki dolarów rocznie w slotach online. Dlatego Twoja uwaga i budżet marketingowy powinny być dzielone proporcjonalnie między podobne segmenty Twoich klientów, według ich wartości.
Bardzo ważne jest również zachowanie równowagi pomiędzy wartością życiową klienta (LTV) a kosztami pozyskania nowego klienta (CAC). Istnieje niepisana zasada – stosunek trzech do jednego – która określa, że długoterminowa wartość klienta powinna być trzykrotnie wyższa od kosztu pozyskania nowych klientów. Jednocześnie niektórzy eksperci twierdzą, że stosunek dwa do jednego wcale nie jest krytyczny. Tak czy inaczej, im wyższy wskaźnik, tym większy zwrot z inwestycji. Dogłębne zrozumienie LTV może pomóc kasynu online oszacować wartość poszczególnych segmentów ich odbiorców i odpowiednio dostosować customer experience.
Zwiększanie LTV
Przede wszystkim w interesie kasyna jest jak największe zwiększenie LTV. Osiąga się to poprzez wydłużenie czasu przeznaczanego przez klienta serwisu na grę, zwiększenie dochodu z każdej wizyty gracza lub zwiększenie wydajności obu powyższych metod jednocześnie.
Wydłużenie czasu gry klienta na platformie można osiągnąć dzięki skutecznej strategii CRM. Jak wiecie, użytkownicy zapewniają kasynu wartość i znaczenie, o ile czują własną wartość i znaczenie ze strony kasyna. Korzystanie z programów lojalnościowych i VIP pomoże Ci zwiększyć wysokość zakładów i czas, jaki użytkownicy spędzają w Twoim kasynie online.
Najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie LTV jest zaoferowanie odbiorcom produktu wysokiej jakości. Aktualizowanie kasyna online o najnowsze automaty i gry z krupierami na żywo jest najważniejszym krokiem w budowaniu lojalności użytkowników wobec Twojego kasyna.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."