Ostatnia aktualizacja: 4 stycznia 2023
Gaming Innovation Group (GiG) podpisała umowę nabycia stron afiliacyjnych takich jak Askgamblers.com, Johnslots.com, Newcasinos.com i kilku mniejszych od Catena Media za łączną kwotę 45 mln EUR (47,9 mln USD)
Dopięcie tej umowy spodziewane jest w pierwszym kwartale 2023 r., przy czym 20 mln euro zostanie wypłacone gotówką w dniu podpisania właściwej umowy, 10 mln euro 12 miesięcy później, a kolejne 15 mln euro 24 miesiące po podpisaniu umowy.
Przejęte strony internetowe wygenerowały 12,9 mln euro przychodów i 8,4 mln euro EBITDA w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r., przy czym GiG spodziewa się marży EBITDA między 60-70% z aktywów w przyszłości.
„Po trzech latach konsolidacji i rozszerzania działalności GiG Media – realizując silny roczny wzrost organiczny – nadszedł czas, aby działać, gdy pojawiła się okazja do przejęcia” – powiedział Morten Hillestad, dyrektor ds. rozwoju biznesu GiG Media.
„GiG Media rozwinęło światowej klasy technologię marketingową i możliwości operacyjne w ciągu ostatnich lat i uważamy, że wprowadzenie marki AskGamblers do struktury firmy zapewni jej wiele możliwości rozwoju”.
Transakcja jest zorganizowana w drodze umowy zakupu udziałów (SPA) ze spółką zależną GiG Innovation Labs (część GiG Media) i obejmuje przejęcie Catena Publishing na Malcie i Catena Media D.O.O. Belgrad w Serbii.
GiG sfinansuje wstępne wynagrodzenie poprzez połączenie własnych środków pieniężnych, kredytu odnawialnego (RCF) i emisji akcji, przy czym grupa zauważa, że obecni akcjonariusze zobowiązali się do udziału w emisji akcji i RCF, zapewniając wystarczające finansowanie do zakończenia transakcji w chwili zamknięcia.
Dyrektor generalny Catena Media, Michael Daly, skomentował:
„Dzisiejsza umowa jest ważnym krokiem na naszej drodze do skupienia się na zakładach sportowych online i powiązaniu z kasynami na szybko rozwijających się, regulowanych rynkach w obu Amerykach.
„Jestem przekonany, że w GiG znaleźliśmy nabywcę, który zapewni silne środowisko dla AskGamblers i innych marek oraz ich utalentowanych ludzi do rozwoju i wzrostu”.
źrodło: gamblinginsider
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."