Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2024
Reprezentant Paul Tonko (D-NY) wprowadził ustawę która traktowałaby zakłady sportowe jak papierosy i zakazała wszelkich reklam na jakimkolwiek nośniku podlegającym jurysdykcji FCC, w tym w telewizji, radiu i Internecie.
W Stanach Zjednoczonych kongresman Paul D.Tonko przedstawił wczoraj ustawę „Betting on our Future Act”, nową ustawę, która zakazuje wszelkiej internetowej i elektronicznej reklamy hazardu sportowego w telewizji, radiu i Internecie. Projekt ustawy byłby wzorowany na „Federalnej ustawie o etykietowaniu i reklamie papierosów”, która zakazała reklam wyrobów tytoniowych.
Jak zmieniłby się rynek reklamy zakładów sportowych w USA?
To drastycznie zmieniłoby branżę zakładów sportowych w USA, ponieważ reklamy ograniczałyby się głównie do poczty tradycyjnej, mediów drukowanych i billboardów.
Zgodnie z arkuszem informacyjnym rozpowszechnianym przez Tonko, bukmacherzy stosują „różne drapieżne taktyki”, w tym masowe promocje i zakłady „bez ryzyka” i „wysiłku” w celu pozyskania klientów.
W arkuszu informacyjnym wyszczególniono wydatki DraftKings na sprzedaż i marketing w wysokości 500 mln USD w 2020 r. i kolejne 400 mln USD w 1. połowie 2020 r. Stwierdza również, że dzieci i młodzież to najszybciej rosnąca grupa demograficzna graczy.
Czy taki zakaz byłby korzystny?
Ta ustawa będzie stanowić swego rodzaju znak ostrzegawczy dla branży, niezależnie od tego, czy ostatecznie zostanie uchwalona. Nie wydaje się, aby wpływ federalny był koniecznie głównym zagrożeniem w bliskiej perspektywie i zwracamy uwagę na różnych wpływowych interesariuszy (operatorów, lobbystów, firmy medialne), którzy będą sprzeciwiać się takim ograniczeniom.
W najgorszym przypadku całkowity zakaz reklamy byłby szkodliwy dla wzrostu rynku na wciąż rodzącym się rynku amerykańskim. Faworyzowałby większych operatorów, którzy już zbudowali wartość marki, a także byłby korzystny dla marż zysku. Ogólnie rzecz biorąc zakaz raczej miałby negatywny wpływ na krajobraz w branży i być może należy skoncentrować się na tym jak operatorzy wprowadzają ulepszenia w zakresie ochrony klientów, aby uniknąć pojawienia się takich pomysłów jak ten.
zx
13:18 16/02/2023
x-men
10:11 16/02/2023
zx
14:19 15/02/2023
Li
11:54 11/02/2023
Ireneusz
14:49 10/02/2023