Ostatnia aktualizacja: 16 lutego 2023
LeoVegas opublikował swoje najnowsze wyniki z giełdy Nasdaq po integracji z MGM Resorts.
Całkowite przychody całej grupy w okresie trzech miesięcy wzrosły o 1% do 99,5 mln euro (Q4 2021: 98,2 mln euro), chociaż różne koszty biznesowe spowodowały, że skorygowana EBITDA spadła o 77% do 3,7 mln euro (11,6 mln euro), przy marży 3,8% (11,8%).
Firma wyjaśniła, że „koszty transakcyjne i rezerwy na programy motywacyjne” były w dużej mierze odpowiedzialne za gwałtowny spadek EBITDA, wynoszący łącznie 1,6 mln euro, podczas gdy pozycje wpływające na roczną porównywalność obejmowały sprzedaż bazy danych klientów za 500 000 euro.
Koszty te oznaczały, że LeoVegas odnotował stratę EBIT w wysokości 2,5 mln EUR (6,1 mln EUR), podczas gdy skorygowany EBIT wyniósł minus 0,2 mln EUR, w porównaniu z 8,5 mln EUR rok wcześniej, przy marży EBIT na poziomie -0,2%.
Pomimo tych kosztów zysk brutto firmy założonej w Sztokholmie utrzymał się na stałym poziomie, nieznacznie wzrastając o nieco poniżej 1% z 65,3 mln euro do 65,8 mln euro, co odpowiada marży brutto na poziomie 66,2%, nieco niższej niż marża z poprzedniego roku wynosząca 66,5%.
Najlepsze dla LeoVegas są wciąż europejskie rynki
Podział geograficzny pokazał, że LeoVegas osiąga najlepsze wyniki na swoich rodzimych rynkach w Skandynawii, gdzie NGR wzrósł rok do roku o 9%, podczas gdy w szczególności Szwecja „odnotowała kolejny dobry kwartał dzięki nowym rekordom marki Expekt”.
W pozostałej części Europy NGR wzrósł o 4%, a LeoVegas wskazał dwa rynki jako wyróżniające się pomimo zmian regulacyjnych, chociaż inny duży sektor, który niedawno przeszedł zmiany legislacyjne, pozostał cierniem w jego boku.
LeoVegas wyjaśnił: „Wielka Brytania i Hiszpania odnotowały zdrowy wzrost w tym okresie, podczas gdy Niemcy nadal miały negatywny wpływ na sprzedaż w regionie”.
Jednak w regionie Reszta Świata NGR spadło o 15% w porównaniu z poprzednim rokiem, po „niekorzystnym wpływie w krótkim okresie” w wyniku zamknięcia mniejszych rynków na początku 2022 r.
Mimo to LeoVegas utrzymywał, że „trend był korzystny na większości rynków w regionie”, ponieważ zaczynał swoją kadencję jako przedsiębiorstwo należące do MGM ze stabilnymi przychodami w obliczu wysokich kosztów.
Koszty operacyjne LeoVegas
Konkretny podział kosztów wykazał, że wydatki na marketing osiągnęły poziom 34,7 mln EUR (33,8 mln EUR) – co odpowiada 34,9% przychodów grupy – podczas gdy koszty osobowe w stosunku do przychodów wzrosły rok do roku do 17,7% (14,2%), a pozostałe wydatki wyniosły 16,6% (10,8%).
Choć LeoVegas wycofał się z giełdy Nasdaq w Sztokholmie we wrześniu po zakończeniu jej przejęcia przez MGM, spółka wciąż posiada obligacje na rynku, dlatego zdecydowała się na publikację wyników kwartalnych.
Czwarty kwartał oznacza poprawę dla firmy w stosunku do trzeciego kwartału – przed wykupem za 605 mln USD w zeszłym roku LeoVegas odnotował 1% spadek przychodów do 98 mln EUR, wraz ze spadkiem EBIT.
na podstawie sbcnews.co.uk
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."