Fortuna Entertainment Group na sprzedaż?

Inwestycje i umowy Najczęściej czytane
Wiktor Czerwiński 15:00 21/03/2024

Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2024

Penta Investments, właściciel marki Fortuna, operatora  zakładów i gier, rozważa możliwość sprzedaży swojej marki. Grupa inwestycyjna podjęła w tej sprawie współpracę z JPMorgan.

Jak poinformowano w oświadczeniu dla Reuters grupa inwestycyjna Penta współpracuje z JPMorgan aby zbadać możliwości dla firmy, która jest największą firmą bukmacherską w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jak informują źródła Reutersa wycena Fortuny, która prowadzi działalność na terenie Czech, Słowacji, Polski, Chorwacji i Rumunii, może osiągnąć kwotę nawet 2 miliardów euro.

Proces jest na wczesnym etapie i oczekuje się, że Penta przystąpi do działania pod koniec lata.

„Podkreśla to zaangażowanie Penty w skrupulatną ocenę alternatywnych ścieżek przyszłego rozwoju franczyzy, zapewnienia zrównoważonego wzrostu i długoterminowego tworzenia wartości” – dodał rzecznik.

Według informacji uzyskanych przez agencję oczekuje się, że potencjalnymi oferentami Fortuny będą europejscy operatorzy gier hazardowych i firmy private equity posiadające aktywa w tej branży.

Roczny zysk Fortuna Entertainment Group przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (EBITDA) wyniesie w tym roku około 200 milionów euro.

Penta wycofała Fortunę z giełd w Pradze i Warszawie w 2018 roku po wykupieniu pozostałych akcjonariuszy za pośrednictwem swojej spółki zależnej Fortbet zajmującej się hazardem.

Czesko-słowacka grupa private equity Penta została założona w 1994 roku i zarządza aktywami o wartości 14 miliardów euro. Koncentruje się na długoterminowych inwestycjach w opiekę zdrowotną, usługi finansowe, produkcję, handel detaliczny, media i nieruchomości.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL