iGaming wraca do brazylijskiej ustawy hazardowej. Czas na prezydenta.

Prawo hazardowe Ze świata
Wiktor Czerwiński 22/12/2023

Ostatnia aktualizacja: 22 grudnia 2023

Brazylijska ustawa dotycząca zakładów bukmacherskich online zbliża się do ostatniego etapu legislacyjnego, oczekując na oficjalne podpisanie przez prezydenta Luiza Inácio Lula da Silva.

Na początku tego miesiąca projekt ustawy powrócił do brazylijskiej Izby Deputowanych po wprowadzeniu poprawek i zatwierdzeniu przez Senat kraju. W tamtym czasie Senat usunął z projektu wszelkie przepisy dotyczące wprowadzenia regulowanego rynku iGaming, pozostawiając jedynie zakłady sportowe online.

Co najważniejsze, zanim deputowani federalni w izbie niższej Brazylii ostatecznie zatwierdzili projekt ustawy dzisiaj tj. 22 grudnia 2023 roku, iGaming, czyli kasyna online, powrócił do ustawodawstwa, umożliwiając firmom ubieganie się o licencje na prowadzenie kasyn online w kraju.

Ustawa została przyjęta i przekazana prezydentowi po posiedzeniu plenarnym w Izbie Deputowanych.

Zatwierdzenie to nastąpiło po debacie w Izbie. W trakcie dyskusji przedstawiciele ewangelickiego bloku politycznego Brazylii próbowali odrzucić te propozycje, obawiając się potencjalnych szkód wynikających z wprowadzenia regulowanego rynku hazardowego w kraju.

Jednak zwolennicy projektu argumentowali, że nie ma sposobu, aby całkowicie zlikwidować hazard w Brazylii, a wprowadzenie systemu regulacyjnego legitymizowałoby branżę i uczyniło ją bezpieczniejszą dla wszystkich zainteresowanych.

Ustawa oczekuje teraz na ostateczne zatwierdzenie przez prezydenta Brazylii, po czym oficjalnie stanie się prawem obowiązującym w tym kraju.

Nowe podatki i koszty licencji

Nowe prawo wprowadza 12% podatek (zamiast 18% ) od przychodów firm bukmacherskich online oraz 15% podatek od wygranych graczy powyżej 2112 BRL (1700 PLN).  Ponadto, firmy bukmacherskie muszą uzyskać licencję o wartości 30 mln reali (6 mln USD), aby prowadzić działalność na terenie kraju. Licencja pozwoli operatorom na prowadzenie maksymalnie trzech marek przez okres maksymalnie pięciu lat.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL