Komisja Nadzoru Hazardu – cele i obowiązki na przykładzie strategii UKGC na lata 2024-2027

Polecane Prawo hazardowe Ze świata
Wiktor Czerwiński 08/04/2024

Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2024

Brytyjska Komisja ds. hazardu(UKGC) ogłosiła nową strategię korporacyjną na lata 2024–2027, podkreślając kluczowe obszary strategiczne, w ramach których będą prowadzone prace regulacyjne. Jest to doskonała okazja aby zapoznać się z tym dlaczego organ regulujący gry losowe i hazardowe jest tak ważny i jaka powinna być jego rola w kształtowaniu hazardu na otwartym i regulowanym rynku.

Inicjatywa koncentruje się na dwóch celach, w tym ukierunkowanych inwestycjach w obszarach objętych zakresem działania Komisji, a także zmianach regulacyjnych dotyczących zapewniania gier hazardowych w Wielkiej Brytanii. W planach są także zmiany operacyjne w Loterii Narodowej.

Przedmowa

Konsumenci hazardowi, szersze społeczeństwo i nasi licencjobiorcy mają wspólny interes w tym, aby branża gier hazardowych była uczciwa, bezpieczna i wolna od przestępstw.

Sposób, w jaki ludzie uprawiają hazard, stale ewoluuje. Ludzie grają na różne sposoby, na różne produkty i z różną częstotliwością. Globalna pandemia wpłynęła na sposób, w jaki ludzie uprawiają hazard, a co za tym idzie, na nasze podejście do regulacji. Z porównywalnych ankiet wynika, że obecnie mniej osób regularnie zgłasza hazard w porównaniu z sytuacją przed pandemią, ale konsumenci łącznie wydają na hazard więcej pieniędzy niż w 2019 r.

Poniżej tych głównych trendów różnią się zachowania konsumentów oraz indywidualne wyniki handlowe i czynniki motywujące naszych licencjobiorców. Więcej ludzi niż kiedykolwiek wcześniej gra online, a nie osobiście. Coraz większy odsetek konsumentów korzysta z produktów o podwyższonym ryzyku, a mniej osób używa gotówki jako metody płatności. W odpowiedzi branża hazardowa w Wielkiej Brytanii w dalszym ciągu ewoluuje w oparciu o zmiany w zachowaniach konsumentów i zmiany przepisów. Licencjobiorcy w dalszym ciągu starają się wpływać na zachowania konsumentów poprzez innowacje produktowe i dostosowywanie swoich modeli biznesowych. Fuzje i przejęcia zmieniły strukturę branży, skalę największych przedsiębiorstw i ich globalny zasięg.

Przez całą pandemię pokazaliśmy, że potrafimy szybko i elastycznie reagować na nieoczekiwane i zmieniające się okoliczności. Musimy zachować tę elastyczność, aby dotrzymać kroku branży i w dalszym ciągu ulepszać nasze regulacje z korzyścią dla konsumentów i społeczeństwa.

Przyspieszający rozwój nowych technologii, rosnąca globalizacja modeli biznesowych gier hazardowych oraz istotne reformy przepisów dotyczących gier hazardowych sprawiają, że jest to okres transformacji dla branży. W tej strategii zobowiązujemy się do tego, w jaki sposób dokonamy transformacji, aby nadal koncentrować się na zapewnianiu bezpieczniejszego, sprawiedliwszego i wolnego od przestępczości hazardu.

Opracowaliśmy ambitną strategię na dwóch szerokich frontach:

Realizacja podjętych decyzji mających na celu wprowadzenie znaczących i trwałych zmian w sposobie zapewniania gier hazardowych i funkcjonowania Loterii Narodowej.

W białej księdze rządowej „Wysoka stawka – Reforma gier hazardowych w epoce cyfrowej” (otwiera się w nowej karcie) określono znaczną liczbę zobowiązań dotyczących modernizacji sposobu regulacji gier hazardowych w tym kraju i zapewnienia, że w dalszym ciągu będzie on zapewniał właściwą równowagę między wolnościami konsumentów a możliwością wyboru z jednej strony i ochrona przed krzywdą z drugiej. Ponadto po raz pierwszy w swojej historii pojawił się nowy Posiadacz Licencji na Loterię Krajową; oraz zmieniony system regulacyjny, aby nadal zapewniać udaną loterię krajową.

Inwestujemy w kluczowe obszary, aby ulepszyć sposób, w jaki dostarczamy naszą pracę konsumentom, społeczeństwu i licencjobiorcom.

Ukierunkowane inwestycje w obszarach priorytetowych pozwolą nam w przyszłości nadal skutecznie wprowadzać regulacje. Inwestycja obejmie nasze podejście, nasze systemy, dowody, na których polegamy, a co najważniejsze, naszych ludzi. W ten sposób możemy zapewnić, że nasze regulacje w dalszym ciągu odzwierciedlają rozwój branży gier hazardowych, a ostatecznym celem jest zapewnienie najlepszych wyników konsumentom i społeczeństwu.

Niektóre istotne obszary strategii, takie jak prace nad realizacją zobowiązań Rządu z Białej Księgi i rozpoczęcie wydawania IV Krajowej Licencji Loteryjnej, są już w toku. Trwają również prace nad udoskonaleniami sposobów gromadzenia i wykorzystywania danych, które mają fundamentalne znaczenie dla naszej pracy. Jesteśmy pewni, że lepsze dowody wynikające z bardziej efektywnego wykorzystania danych doprowadzą do lepszych przepisów, co z kolei doprowadzi do lepszych wyników dla konsumentów, społeczeństwa i licencjobiorców. Planujemy jeszcze większą przejrzystość naszych danych i upublicznianie większej ilości informacji o naszej pracy.

Ustaliliśmy, gdzie możemy ulepszyć nasze prace w zakresie licencjonowania, zapewniania zgodności i egzekwowania prawa, aby zapewnić ich jak największą skuteczność i efektywność oraz odzwierciedlać ryzyko i możliwości związane z stanowieniem regulacji w coraz bardziej cyfrowej epoce. Rozważaliśmy również, w jaki sposób możemy obrać pozytywny, długoterminowy kierunek zmian w zakresie regulacji gier hazardowych, w miarę jak podejście branży do ryzyka regulacyjnego wciąż dojrzewa. Zamierzamy przyjrzeć się możliwościom, jakie istnieją w przypadku nowych podejść regulacyjnych, w oparciu o prace zarysowane w ramach tej strategii, takich jak zdobyte uznanie, a także będziemy testować i uczyć się, co się sprawdza, a co nie.

Wszystkie te działania zagwarantują, że ulepszymy sposób, w jaki pracujemy, aby hazard był bardziej sprawiedliwy, bezpieczniejszy i wolny od przestępstw, z korzyścią dla konsumentów i ogółu społeczeństwa.

Marcus Boyle, Chair and Andrew Rhodes, Chief Executive Officer and Commissioner

Strategia Korporacyjna 2024 do 2027 Wprowadzenie

Komisja ds. hazardu (Komisja) jest krajowym organem regulacyjnym większości form gier hazardowych w Wielkiej Brytanii. Udziela licencji i reguluje firmy oraz kluczowy personel w tych firmach, które oferują komercyjne gry hazardowe (z wyjątkiem zakładów Spread-Betting). Udziela rządowi porad dotyczących hazardu. Reguluje również loterię krajową w Wielkiej Brytanii.

Regulacje dotyczące hazardu w epoce cyfrowej wyznaczają strategiczny kierunek na kolejne trzy lata (2024 – 2027). Należy go czytać razem z naszymi biznesplanami na każdy rok realizacji strategii. Komisja będzie informować o postępach w realizacji zobowiązań podjętych w ramach tej strategii w swoich sprawozdaniach rocznych.

W całej strategii Komisja opisuje działania, które podejmie, aby zapewnić, że stanowi regulacje w interesie publicznym. Oznacza to :

  • ochronę konsumentów i szerszego społeczeństwa
  • utrzymanie zaufania publicznego do branży gier hazardowych i Komisji
  • zapewnienie przestrzegania przez posiadaczy licencji odpowiednich standardów postępowania i kompetencji.

Cele i obowiązki statutowe Komisji

Ustawa o grach hazardowych z 2005 r. i ustawa o loterii krajowej z 1993 r. określają cele licencyjne i obowiązki związane z loterią krajową, które kształtują pracę Komisji.

Jako organu regulacyjnego ds. gier hazardowych celem Komisji jest zezwalanie na gry hazardowe, pod warunkiem że uważa, że jest to w miarę zgodne z celami licencyjnymi::

  • zapobieganie temu, aby hazard był źródłem przestępstwa lub nieporządku, kojarzony z przestępczością i nieporządkiem lub wykorzystywany do wspierania przestępczości
  • zapewnienie, że gry hazardowe są prowadzone w sposób uczciwy i otwarty
  • ochrona dzieci i osób bezbronnych przed krzywdą lub wykorzystywaniem w wyniku hazardu.

Jako organ regulacyjny Loterii Narodowej do ustawowych obowiązków Komisji należy zapewnienie, aby:

  • Loteria Narodowa prowadzona była z zachowaniem należytej przyzwoitości
  • interesy uczestników były chronione i podlegały tym dwóm obowiązkom
  • wpływy z Loterii Narodowej były tak duże, jak to tylko możliwe.

Realizacja celów i obowiązków

Cele i obowiązki Komisja podsumowuje w swojej wizji:

Komisjachcemy sprawiedliwego, bezpiecznego i wolnego od przestępstw rynku gier hazardowych, na którym chronieni są konsumenci i interesy szerszego społeczeństwa.

Strategia ta poprawi regulacje dotyczące gier hazardowych i przybliży nas do tej wizji. Poniższe wyniki odzwierciedlają naszą wizję, rolę regulacyjną i kompetencje. Ostatecznie cała praca Komisji ma na celu pomoc w osiągnięciu tych głównych wyników regulacyjnych. Komisja będzie wykazywać postępy w ich realizacji, mierząc i publikując wskaźniki wpływu powiązane z każdym wynikiem.

Ochrona przed krzywdą lub wyzyskiem

Komisja pracuje nad tym, aby:

  • osoby poniżej 18 roku życia nie mogły grać w produkty objęte ograniczeniami wiekowymi dostarczane przez licencjobiorców
  • osoby bezbronne były chronione przed szkodami związanymi z hazardem dzięki skutecznym wymogom regulacyjnym i zgodnym z nimi licencjobiorcom.

Uczciwy i otwarty hazard

Komisja pracujemy nad tym, aby:

  • produkty i usługi świadczone przez licencjobiorców były uczciwe i zapewniały to, co obiecują
  • konsumenci mogli dokonywać świadomych wyborów dotyczących hazardu
  • licencjobiorcy zapewniali uczciwe i szybkie rozwiązywanie problemów konsumenckich.

Zapobieganie przestępczości

Komisja pracujemy nad tym, aby:

  • dostarczenie konsumentom w Wielkiej Brytanii nielegalnych gier hazardowych na dużą skalę było trudne
  • licencjonowane gry hazardowe stwarzały niskie ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
  • Integralność rynków zakładów i wydarzeń mających zasięg w Wielkiej Brytanii była wysoka.

Licencja loterii krajowej

Komisja pracujemy nad tym, aby:

  • wszystkie aspekty Loterii Narodowej były prowadzone w odpowiedni i właściwy sposób
  • interesy każdego uczestnika, grającego, angażującego się lub będącego w kontakcie z Loterią Narodową i każdą grą, były chronione
  • zwroty na dobre cele były zmaksymalizowane

W ramach każdego zobowiązania zawartego w niniejszej strategii Komisja określiła co chce osiągnąć w ciągu najbliższych trzech lat. Realizacja zobowiązań poprawi wyniki w zakresie osiągania głównych wyników regulacyjnych.

Komisja opublikujemy także zestaw kluczowych wskaźników wydajności operacyjnej, służących do pomiaru wyników podstawowych prac regulacyjnych.

Razem te ramy pomiaru wydajności poprawią przejrzystość dla społeczeństwa i licencjobiorców oraz będą wyznaczać kierunki ciągłych prac udoskonalających.

Ramy pomiaru wydajności

Cele licencyjne i obowiązki Loterii Narodowej

Uczciwy, bezpieczny i wolny od przestępczości rynek gier hazardowych, na którym chronieni są konsumenci i interesy ogółu społeczeństwa.

Wyniki regulacyjne
Mierzone i publikowane przy użyciu wskaźników wpływu.

Zobowiązania strategiczne
Dostarczane w ramach rocznych planów biznesowych. Pomiary i raportowanie za pomocą raportów rocznych.

Kluczowe wskaźniki wydajności operacyjnej
Publikujemy dane na temat tego, jak realizujemy naszą podstawową pracę.

Funkcje Statutowe – „podstawowa działalność”

Celem Komisji est działanie w sposób przejrzysty, odpowiedzialny, proporcjonalny, spójny i ukierunkowany na obszary wymagające działań.

Komisja realizuje szereg ustawowych funkcji realizujących cele i obowiązki licencyjne. Swoje podejście Komisja przedstawiła w Oświadczeniu o zasadach licencjonowania i regulacji (nie dotyczy to funkcji związanych z Loterią Narodową).

Do zadań statutowych należy:

  • licencjonować operatorów i kluczowye osoby które dostarczają hazard w Wielkiej Brytanii
  • ustalać wymagania w drodze warunków licencji i kodeksów postępowania dotyczące sposobu zapewniania gier hazardowych
  • oceniać przestrzeganie przepisów przez posiadaczy licencji
  • egzekwować wymogi regulacyjne i ścigać przestępstwa wynikające z ustawy o grach hazardowych
  • opublikować Deklarację zasad
  • doradzać Sekretarzowi Stanu w zakresie gier hazardowych i regulacji dotyczących gier hazardowych
  • wydawać wytyczne dla organów wydających zezwolenia.

Do naszych ustawowych zadań w odniesieniu do Loterii Krajowej należy:

  • udzielić licencji operatora Loterii Narodowej
  • udzielać licencji na gry
  • zarządzaj warunkami licencji National Lottery
  • egzekwować licencję National Lottery.

Funkcje te stanowią podstawę naszej działalności i nadal stanowią podstawę naszej pracy. Strategia ta koncentruje się na tym, co zmienimy i ulepszymy, aby osiągnąć nasze cele w ciągu najbliższych trzech lat.

Obszary strategiczne na lata 2024-2027

Oprócz bieżących podstawowych prac regulacyjnych Komisja zidentyfikowała pięć strategicznych obszarów zainteresowania, w których ulepszenia przepisów mogą mieć największy wpływ na zapewnianie lepszych wyników dla konsumentów, społeczeństwa i licencjobiorców. Komisja zidentyfikowała te obszary w oparciu o swoją wiedzę na temat branży gier hazardowych i zmian, jakie nastąpiły od 2021 r., w tym przyznania licencji na czwartą loterię krajową oraz zobowiązań zawartych w rządowej białej księdze „Wysokie stawki – Reforma gier hazardowych w epoce cyfrowej” (otwiera się w nowej karcie ). Obszary te odzwierciedlają również doświadczenie Komisji w zakresie regulacji, w tym dowody z prowadzonych spraw, zaangażowania konsumentów, badań, danych i wkładu interesariuszy, w tym jej grup doradczych.

Na okres strategiczny 2024–2027 Komisja priorytetowo potraktuje pięć następujących obszarów strategicznych:

  1. Wykorzystywanie danych i analiz w celu zwiększenia skuteczności regulacji dotyczących hazardu.
  2. Udoskonalanie swoich podstawowych funkcji operacyjnych.
  3. Ustalanie jasnych, opartych na dowodach wymogów dla licencjobiorców.
  4. Bycie proaktywnym i rozwiązywanie problemów przy najbliższej okazji.
  5. Regulowanie udanej loterii krajowej.

Dalsze szczegóły dotyczące każdego z pięciu strategicznych obszarów zainteresowania można znaleźć na kolejnych stronach tego przewodnika.

1. Wykorzystanie danych i analiz w celu zwiększenia skuteczności regulacji dotyczących gier hazardowych

Lepsze dowody wynikające z bardziej efektywnego wykorzystania danych doprowadzą do lepszych przepisów, co z kolei przełoży się na lepsze wyniki dla konsumentów, społeczeństwa i licencjobiorców.

Szybki postęp technologiczny stwarza możliwości dla regulowanych branż i ich organów regulacyjnych. W przypadku gier hazardowych licencjobiorcy mogą oferować coraz bardziej złożone i wyrafinowane produkty i usługi wspierane przez zaawansowane techniki przetwarzania danych. Musimy je zrozumieć i być w stanie dotrzymać kroku zmianom, aby móc nadal wprowadzać regulacje w interesie publicznym.

Zdajemy sobie sprawę, że zmieniają się także oczekiwania społeczeństwa dotyczące korzystania z technologii i danych. Dostępne możliwości poprawy regulacji należy wyważyć w stosunku do oczekiwań społeczeństwa w zakresie skutecznego, odpowiedzialnego i odpowiedniego wykorzystania danych. Licencjobiorcy oczekują również, że nasze podejście pozostanie spójne z naszym Oświadczeniem o zasadach udzielania licencji i regulacji oraz Kodeksem organów regulacyjnych.

Aby sprostać tym wyzwaniom, realizujemy ambitny program dotyczący danych, inwestując w narzędzia, technologię i umiejętności w ramach nowego centrum innowacji w zakresie danych, aby poszerzyć naszą wiedzę, poprawić integralność naszych danych i uczynić je bardziej odpowiednimi dla bieżących problemów.

Wszystko to będzie oparte na solidnych ramach zarządzania, dzięki którym dostęp do naszych danych i ich wykorzystywanie do wielu celów będzie łatwiejszy.

Chcemy większej automatyzacji naszych systemów i procesów, aby poprawić wydajność, zminimalizować obciążenia regulacyjne i umożliwić nam skierowanie większej liczby zasobów na nasze główne działania regulacyjne. To z kolei sprawi, że będziemy lepiej reagować na pojawiające się problemy i zapewnimy większą ochronę konsumentom i szerszemu społeczeństwu. Pomoże nam to również jak najszybciej ostrzec branżę o potencjalnych zagrożeniach dla celów licencyjnych.

Kluczowe zobowiązania

Znacząco zwiększymy głębokość naszego zrozumienia rynku gier hazardowych i zachowań konsumentów.

Dlaczego? Częstsze pozyskiwanie danych operatorów i dodatkowe badania konsumenckie podczas Covid-19 pokazały, że możemy znacznie szybciej identyfikować, publikować i reagować na trendy rynkowe i konsumenckie. Wdrożenie tej funkcji ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia zmian wynikających z Białej Księgi Rządu i zwiększenia naszej zdolności do wypełniania naszego ustawowego obowiązku doradzania na rynku gier hazardowych. Naszą długoterminową aspiracją jest łączenie danych w celu pełniejszego zrozumienia sposobu działania branży i jej wpływu na konsumentów i szersze społeczeństwo.

W rezultacie poczynimy postępy w zakresie opublikowanych luk i priorytetów w dowodach. Podejmiemy stały program wysokiej jakości badań konsumenckich. Udoskonalimy także dane, które zbieramy od licencjobiorców, które wyznaczają kierunek naszej pracy i zapewniają, że w dalszym ciągu zapewniamy wiarygodne porady i statystyki dotyczące hazardu w Wielkiej Brytanii.

Konsumenci, szersze społeczeństwo i licencjobiorcy skorzystają na tym, że nasze interwencje będą lepiej ukierunkowane i oparte na najlepszych dowodach dotyczących potencjalnych konsekwencji działań. Jest to spójne z naszym celem, jakim jest lepsze zrozumienie wpływu naszej pracy zarówno na konsumentów, jak i na branżę, poprzez wykorzystanie danych w celu określenia, co się sprawdza, i dostosowanie przepisów w razie potrzeby.

Wykorzystamy metody analizy danych, aby ulepszyć wczesną identyfikację problemów i lepsze zrozumienie zgodności branżowej.

Dlaczego? Korzystając z zaawansowanych analiz w celu wykrycia wzorców i trendów wśród licencjobiorców, modeli biznesowych i sektorów, możemy uzyskać głębsze zrozumienie trendów branżowych i zachowań konsumentów. Lepszy wgląd w trendy rynkowe jest cenny, ale chcemy również, aby dane generowały wiedzę, która doprowadzi do podjęcia działań, w ramach których będziemy mogli interweniować, aby zapewnić konsumentom ulepszenia przy najbliższej okazji, w oparciu o lepsze zrozumienie ryzyka i problemów na rynku.

W rezultacie będziemy mogli lepiej zrozumieć ryzyko operatora, dysponując szerszym zakresem nowych, możliwych do powiązania zbiorów danych i możliwościami analitycznymi.

Konsumenci i szersze społeczeństwo odniosą korzyści ze zmniejszenia prawdopodobieństwa niewykrycia trwałych lub znaczących usterek, które spowodują szkodę dla konsumentów. Licencjobiorcy spełniający wymagania odniosą korzyści z ukierunkowanych działań przeciwko licencjodawcom, którzy szukają korzyści handlowych, nie spełniając wymaganych standardów.

Zbudujemy wiodącą wiedzę na temat szkód związanych z hazardem.

Dlaczego? Potrzebujemy głębszego i solidniejszego zrozumienia, kto, kiedy, dlaczego i z powodu jakich produktów doznaje krzywdy. Naszą długoterminową aspiracją jest zbudowanie elastycznego, kompleksowego i podłużnego spojrzenia na osoby, które doznały krzywdy, a także na przyczyny tej krzywdy. Pozwoli to zidentyfikować problemy z przeszłości, ale także pomoże przewidzieć, gdzie możemy opracować interwencje, aby przede wszystkim zmniejszyć ryzyko powstania szkody.

W rezultacie nowe badanie dotyczące hazardu dla Wielkiej Brytanii dostarczy wysokiej jakości informacji na temat zwyczajów hazardowych, postaw i szkód doświadczanych w dorosłej populacji. To nowe badanie, w połączeniu z innymi projektami badawczymi, umożliwi nam lepsze ukierunkowanie naszych interwencji i ocenę ich wpływu, wykrywając zmiany w obrębie różnych grup konsumentów i pomiędzy nimi na przestrzeni czasu.

Konsumenci, szersze społeczeństwo i licencjobiorcy skorzystają na rozwoju regulacji i polityki w oparciu o lepsze zrozumienie badania Gambling Survey of Great Britain i innych zbiorów danych. Nasza praca pomoże w zwiększaniu zbiorowego zrozumienia hazardu i szkód z nim związanych.

Będziemy rozwijać naszą wewnętrzną zdolność do uwzględniania efektywnego wykorzystania danych we wszystkich aspektach naszej pracy.

Dlaczego? Aby spełnić nasze aspiracje związane z tą strategią, musimy zapewnić pilotaż i przyjęcie rozwiązań opartych w większym stopniu na danych. Będzie to obejmować inwestycje w ludzi, a także w przechowywanie i analizę danych.

W rezultacie ulepszymy nasze procesy, sposób ustalania priorytetów, zrozumienie, co się sprawdza, a także solidność i widoczność naszego procesu decyzyjnego. Procesy i systemy, których obecnie używamy do zarządzania naszą działalnością, zostaną zaktualizowane, co doprowadzi do bardziej efektywnego wykorzystania danych w celu poprawy wydajności w zakresie podstawowych wskaźników finansowych, kadrowych i dostaw.

Konsumenci, szersze społeczeństwo i licencjobiorcy odniosą korzyści dzięki bardziej świadomemu i skutecznemu organowi regulacyjnemu, który będzie w stanie ukierunkować działania i skutecznie interweniować w obszarach, które stanowią największe ryzyko dla uczciwego, bezpiecznego i wolnego od przestępczości rynku gier hazardowych.

Będziemy wspólnie mierzyć postęp w realizacji tych zobowiązań poprzez:

  • ocenianie się pod kątem rządowych ram dojrzałości danych
  • corocznej kontroli naszych możliwości i możliwości w zakresie analizy danych, testowanie postępów pod kątem naszych dążeń do lepszego promowania umiejętności korzystania z danych i inwestycji w narzędzia danych
  • publikowanie regularnych aktualizacji na temat zmian w branży gier hazardowych, naszych poglądów na temat przyszłych zmian oraz związanych z nimi zagrożeń i możliwości
  • pokazanie, jak poprawiło się nasze zrozumienie naszych wyników i nasze podejście do ewaluacji
  • potwierdzanie, jak poprawiła się nasza ocena ryzyka dzięki bardziej terminowym, ukierunkowanym i skutecznym interwencjom.

2. Wzmocnienie naszych podstawowych funkcji operacyjnych

Branża hazardowa wciąż ewoluuje i rozwija się w szybkim tempie. Jako organ regulacyjny musimy się dostosowywać i ewoluować, aby móc nadal skutecznie regulować w interesie publicznym. W ciągu najbliższych trzech lat ulepszymy sposób realizacji naszych podstawowych funkcji operacyjnych. Dokonamy niezbędnych inwestycji, aby zapewnić najlepsze praktyki w zakresie licencjonowania, zapewniania zgodności i egzekwowania prawa. Te podstawowe funkcje operacyjne wspólnie zapewniają oczekiwane rezultaty dla konsumentów, licencjobiorców i szerszej publiczności.

Kluczowe zobowiązania

Będziemy rozwijać nasze prace w zakresie licencjonowania, zapewniania zgodności i egzekwowania prawa, w tym udoskonalać nasze podstawowe procesy, technologię i powiązane podejścia.

Dlaczego? Musimy zadbać o to, aby nasze podejście do regulacji ewoluowało zgodnie ze zmianami w branży i regulacjami. Oznacza to rozwój naszych pracowników oraz dostęp do nowych umiejętności i wiedzy specjalistycznej, które odzwierciedlają wyzwania związane z regulacją brytyjskiej branży hazardowej w epoce cyfrowej. Nasza podstawowa technologia i systemy osiągają granice swoich możliwości. Udoskonalając nasze technologie, systemy i powiązane podejścia, zwiększymy efektywność naszych sposobów pracy, uwalniając zasoby, aby skupić się na priorytetach, które najlepiej służą konsumentom i szerszemu społeczeństwu. Istnieje możliwość zautomatyzowania większej liczby naszych procesów, dzięki czemu konsumenci i licencjobiorcy będą mogli szybciej i łatwiej poruszać się po naszych usługach, a co za tym idzie, ulepszyć nasze usługi.

W rezultacie nasze procesy, podejścia i systemy będą domyślnie cyfrowe i zapewnią wnioskodawcom i licencjobiorcom bardziej responsywne i zautomatyzowane doświadczenie.

Konsumenci i szersze społeczeństwo odniosą korzyści z wykorzystania przez nas ulepszonych danych regulacyjnych, które będą stanowić wskazówkę w naszej pracy. Dane te będą motorem ciągłych wysiłków na rzecz poprawy i umożliwią nam ukierunkowanie naszych interwencji na te kwestie, które będą miały największy wpływ na wyniki regulacyjne, na których skupiamy się.

Będziemy mierzyć nasze postępy, publikując i wykazując lepszą wydajność w porównaniu z kluczowymi wskaźnikami wydajności operacyjnej.

Będziemy rozwijać nasze podejście do zapewniania bezpieczeństwa, w tym zwiększanie przejrzystości poziomów zgodności w branży według tematu i licencjobiorcy.

Dlaczego? Podejmujemy działania związane z zapewnieniem zgodności, aby zapewnić, że wymagania regulacyjne są spełnione. Działanie to pomaga informować licencjobiorców o ich wynikach oraz identyfikować obszary wymagające poprawy i dobre praktyki, aby zapewnić ochronę interesów konsumentów. Nieustannie staramy się udoskonalać nasze podejście, aby podążać za najlepszymi praktykami w zakresie regulacji i generować je. Ważne jest, aby nasze podejście pozostało proporcjonalne i zapewniało najlepsze wyniki dla konsumentów i ogółu społeczeństwa. Zwiększanie przejrzystości poziomów zgodności w branży to obszar, w którym uważamy, że postęp jest konieczny.

W rezultacie w 2024 r. zaczniemy rutynowo publikować wnioski z naszej pracy, aby ocenić zgodność z naszymi wymogami dotyczącymi uczciwości, ochrony przed szkodami i zapobiegania przestępczości. Ten początkowy krok nie umożliwi identyfikacji poszczególnych licencjobiorców, ale po raz pierwszy zapewni migawkę naszych ustaleń dotyczących zgodności. Z zastrzeżeniem wszystkich niezbędnych konsultacji rozważymy, w jaki sposób można poprawić przejrzystość naszych prac związanych z przestrzeganiem przepisów poza tym początkowym krokiem w pozostałej części niniejszej strategii.

Pod koniec realizacji strategii branża gier hazardowych, w tym ci, którzy doradzają lub mogą pozytywnie wpłynąć na licencjobiorców, będą bardziej świadomi względnych poziomów zgodności i będą w stanie lepiej identyfikować obszary dobrych praktyk, na których można się oprzeć.

Konsumenci i szersze społeczeństwo odniosą korzyści z większej wiedzy na temat wymogów regulacyjnych obowiązujących w branży oraz naszej pracy nad zapewnieniem, że licencjobiorcy przestrzegają naszych standardów. Skorzystają również z naszej lepszej zdolności identyfikowania trendów i tematów w całej branży, aby jak najlepiej dostosować nasze regulacje.

Będziemy mierzyć nasze postępy, sporządzając raporty na temat poziomów zgodności w branży, tworząc wstępny punkt odniesienia, a następnie wykazując pozytywne tendencje w kierunku większej zgodności.

Zwiększymy inwestycje, zasoby i możliwości zwalczania nielegalnego hazardu.

Dlaczego? Dostęp konsumentów do nielegalnych gier hazardowych podważa ramy regulacyjne i ochronę, jaką zapewniają one konsumentom i ogółowi społeczeństwa. Zagraża to celom licencyjnym i obowiązkom Loterii Narodowej oraz jest nieuczciwe wobec licencjobiorców działających legalnie. Aby rozwiązać ten problem, potrzebujemy skutecznego partnerstwa z licencjonowaną branżą i innymi podmiotami. Musimy zainwestować niezbędne zasoby, aby mieć pewność, że mamy możliwości, możliwości i środki do identyfikowania i podejmowania działań zakłócających o dużym wpływie na nielegalnych operatorów gier hazardowych, których celem są konsumenci w Wielkiej Brytanii.

W rezultacie zapewnianie konsumentom w Wielkiej Brytanii nielegalnych gier hazardowych na dużą skalę nadal będzie trudne. Całkowite wyeliminowanie nielegalnego hazardu nie jest możliwe, biorąc pod uwagę charakter nowoczesnej technologii i sposób, w jaki przedsiębiorstwa przestępcze stale ewoluują swoje podejście. Pokażemy jednak, w jaki sposób nasza większa koncentracja i inwestycje skutkują skutecznymi i ukierunkowanymi interwencjami, które łącznie sprawiają, że Wielka Brytania pozostaje rynkiem trudnym do nielegalnej obsługi.

Konsumenci i szersze społeczeństwo skorzystają na wzmożonych działaniach mających na celu zakłócanie działania nielegalnych operatorów i tych, którzy je ułatwiają w Wielkiej Brytanii. Konsumenci będą mniej skłonni do uprawiania hazardu u nielegalnych operatorów, którzy nie podlegają naszym standardom ochrony konsumentów lub kontroli i odpowiedzialności wynikającej z brytyjskiej licencji na gry hazardowe. Zwalczanie nielegalnego hazardu zmaksymalizuje wpływ zabezpieczeń i środków regulacyjnych stosowanych w licencjonowanej branży.

Licencjobiorcy odniosą korzyści z działań zapobiegających nielegalnemu działaniu osób poszukujących korzyści handlowych.

Będziemy mierzyć nasze postępy, publikując wskaźniki dotyczące wpływu naszych działań zakłócających i podkreślając studia przypadków. Zbadamy dostępność wiarygodnych proxy, które pomogą oszacować skalę i ryzyko, jakie stwarza nielegalny rynek w Wielkiej Brytanii.

3. Ustalanie jasnych, opartych na dowodach wymagań dla licencjobiorców

W kwietniu 2023 r. rząd opublikował Białą księgę „High Stakes – Reforma hazardu w epoce cyfrowej”. Biała księga określa średnioterminowy program polityczny w zakresie regulacji gier hazardowych w Wielkiej Brytanii i nakłada na nas, jako organ regulacyjny gier hazardowych, znaczną liczbę zobowiązań dostarczyć. Zobowiązania te skupiają się szczególnie na ochronie konsumentów i ogółu społeczeństwa przed szkodami i pochłoną znaczną część naszych zasobów, w tym większość zasobów politycznych, w ciągu najbliższych trzech lat. Wypełniając nasze zobowiązania wynikające z Białej Księgi, dążymy do tego, aby nasze regulacje były jak najbardziej jasne i precyzyjne, co ułatwi licencjobiorcom zapewnienie zgodności z naszymi standardami przy najbliższej możliwej okazji. Jest to zgodne z zasadami skutecznej regulacji Krajowej Izby Kontroli, kodeksem organów regulacyjnych i naszym własnym Zestawieniem zasad.

Kluczowe zobowiązania

Wdrożymy środki, za które jesteśmy odpowiedzialni w białej księdze rządowej, w tym poprawę ochrony graczy i bezpieczeństwa produktów.

Dlaczego? W białej księdze uwzględniono zmiany w krajobrazie gier hazardowych od czasu wprowadzenia ustawy z 2005 r., w tym znaczny rozwój gier hazardowych oferowanych w Internecie. Określa pakiet reform odzwierciedlających te zmiany, w oparciu o najnowsze dowody i nasze porady. W opublikowanym w grudniu 2023 r. raporcie Komisji Specjalnej ds. Kultury, Mediów i Sportu na temat regulacji dotyczących gier hazardowych przewidziano dodatkową kontrolę parlamentarną nad propozycjami. Rząd zwrócił się do nas z prośbą o przewodnictwo w zakresie wprowadzenia znacznej liczby środków przewidzianych w Białej Księdze. Będziemy konsultować wykorzystanie naszych uprawnień, informować i wdrażać reformy.

W rezultacie zrealizujemy ambicje rządu, aby zapewnić, że regulacje dotyczące gier hazardowych w Wielkiej Brytanii pozostaną odpowiednie, proporcjonalne i skuteczne w epoce cyfrowej.

Konsumenci i szersze społeczeństwo odniosą korzyści z zwiększenia bezpieczeństwa gier hazardowych online już z założenia, dzięki odpowiedzialnemu marketingowi swoich produktów przez licencjobiorców i większej proaktywności w zapobieganiu niekontrolowanemu i kosztownemu hazardowi, który powoduje szkody.

Będziemy mierzyć nasze postępy poprzez raportowanie postępów w realizacji zobowiązań w ramach Białej Księgi, za którą jesteśmy odpowiedzialni. W ramach naszych prac ewaluacyjnych będziemy wspierać wysiłki rządu i innych podmiotów mające na celu ocenę wpływu reform ujętych w Białej Księdze.

Zwiększymy naszą zdolność do oceny nowych wymagań i polityk.

Dlaczego? pomoże nam to zrozumieć, które podejścia regulacyjne mają największy wpływ, i zagwarantuje, że będziemy w stanie dostosować się do bardziej skutecznego podejścia, jakie sugerują dowody. Skoncentrujemy się szczególnie na ocenie wpływu naszej pracy na zobowiązania, za które jesteśmy odpowiedzialni, określone w Białej Księdze Rządu.

W rezultacie będziemy mogli skierować nasze zasoby na najskuteczniejsze interwencje polityczne i wykazać, czy interwencje przynoszą zamierzone skutki.

Konsumenci, szersze społeczeństwo i licencjobiorcy odniosą korzyści z proporcjonalnych i opartych na dowodach regulacji, które zapewniają odpowiednią równowagę między zapewnieniem konsumentom większej ochrony a zapewnieniem, że nałożymy minimalne obciążenia niezbędne do osiągnięcia celów licencyjnych.

Będziemy mierzyć nasze postępy, publikując wyniki naszych ocen i wyników badań oraz wprowadzając, jeśli to konieczne, zmiany w naszych przepisach (z zastrzeżeniem konsultacji).

Przeanalizujemy sposób, w jaki przekazujemy nasze wymagania i powiązane wytyczne licencjobiorcom i społeczeństwu.

Dlaczego? Chcemy, aby licencjobiorcy i społeczeństwo mieli dostęp do jasnych informacji i wskazówek, co doprowadzi do lepszego zrozumienia wymogów regulacyjnych. Nasze warunki licencji i kodeksy postępowania (LCCP) muszą dalej ewoluować wraz ze zmianami wynikającymi z białej księgi rządowej. Chcemy mieć pewność, że licencjobiorcy w pełni rozumieją swoje obowiązki, aby jak najszybciej spełnić wymagania. Chcemy także, aby konsumenci i inne zainteresowane strony były lepiej informowane o wymogach regulacyjnych i przysługujących im prawach, szczególnie w świetle zobowiązania rządu do wprowadzenia rzecznika ds. gier hazardowych.

W rezultacie zidentyfikujemy możliwości lepszego zrozumienia wymogów regulacyjnych, kontaktując się z licencjobiorcami, konsumentami i innymi osobami, aby jaśniej określić obowiązki licencjobiorców.

Konsumenci i szersze społeczeństwo odniosą korzyści, jeśli licencjobiorcy będą dobrze rozumieć wymagania i będą w stanie pociągnąć ich do odpowiedzialności za ich dostarczanie. Konsumenci i społeczeństwo będą również lepiej rozumieć swoje prawa. Licencjobiorcy łatwiej będzie przestrzegać przepisów, co z kolei poprawi wyniki dla konsumentów.

Będziemy mierzyć nasze postępy, ustalając najpierw punkt odniesienia na podstawie bieżących poglądów i doświadczeń w zakresie sposobu komunikowania naszych wymagań i powiązanych wytycznych. W przypadku zidentyfikowania ulepszeń, w ramach tego zobowiązania opracujemy sposoby ich oceny.

4. Bycie proaktywnym i rozwiązywanie problemów przy najbliższej okazji

W najlepszym interesie konsumentów i społeczeństwa, a także samej branży, leży jak najszybsze zapewnienie zgodności licencjobiorcy z przepisami. W okresie objętym strategią chcemy osiągnąć ten cel poprzez bardziej proaktywne działania i interwencje wobec licencjobiorców, a nie poprzez reaktywne działania w zakresie zapewniania zgodności i egzekwowania prawa. Jesteśmy pewni, że taka zmiana jest możliwa tylko wtedy, gdy licencjobiorcy dołożą wszelkich starań, aby działać zgodnie z przepisami i z należytym poszanowaniem konsumentów i społeczeństwa. Tam, gdzie tak się nie stanie, będziemy w dalszym ciągu podejmować zdecydowane i zaostrzone działania w zakresie egzekwowania prawa.

Kluczowe zobowiązania

Zainwestujemy w program działań mających na celu zbadanie, w jaki sposób można wesprzeć licencjobiorców w wypełnianiu ich obowiązków wobec konsumentów i szerszego społeczeństwa.

Dlaczego? Odpowiedzialność za przestrzeganie naszych przepisów ponosi licencjobiorca. Ważne jest jednak, abyśmy wykorzystywali naszą wiedzę specjalistyczną, wpływy i uprawnienia do zwoływania posiedzeń, aby pomóc licencjobiorcom w wypełnianiu ich obowiązków wobec konsumentów. Inwestując w działania i wydarzenia angażujące, podczas których możemy jasno komunikować się z zainteresowanymi stronami oraz pomagać w identyfikowaniu wspólnych ryzyk i możliwości oraz reagowaniu na nie, możemy podnieść zbiorowe standardy postępowania i kompetencji w branży gier hazardowych, a co za tym idzie, zwiększyć zaufanie do przepisów dotyczących gier hazardowych.

W rezultacie licencjobiorcy będą mieli dostęp do jasnych informacji i wskazówek. Licencjobiorcy będą mogli zgłaszać pojawiające się zagrożenia, możliwości i typowe problemy, którymi należy się zająć w ich przedsiębiorstwach, oraz być informowani o nich. Prace będą opierać się na istniejącej współpracy między nami a licencjobiorcami.

Konsumenci i szersze społeczeństwo odniosą korzyści, jeśli licencjobiorcy zastosują się do przepisów przy najbliższej okazji, zmniejszając ryzyko szkody, nieuczciwych skutków lub przestępstwa. Tam, gdzie jest to właściwe, licencjobiorcy zostaną nakłonieni do niezwłocznego zajęcia się kwestiami mającymi wpływ na konsumentów. Nasze działania w zakresie egzekwowania prawa będą w coraz większym stopniu skupiać się na uporczywym, poważnym i umyślnym nieprzestrzeganiu przepisów.

Będziemy mierzyć nasze postępy poprzez liczbę licencjobiorców wykazujących jasne zrozumienie standardów i zwiększone wskaźniki zgodności. Poleganie na formalnych narzędziach egzekwowania prawa w celu zapewnienia zgodności zostanie ograniczone i będzie bardziej skupione na tych, którzy nie przestrzegają przepisów.

Zwiększymy dostępne zasoby, aby lepiej zrozumieć kwestie stanowiące ryzyko dla celu uczciwego i otwartego licencjonowania.

Dlaczego? W ciągu ostatnich kilku strategii słusznie skoncentrowaliśmy znaczną część zasobów na rozwiązywaniu problemów związanych z zapobieganiem szkodom i przestępstwom związanym z hazardem. Poczyniwszy znaczące postępy w tych obszarach, nie tracąc na nich uwagi, ta nowa strategia stwarza okazję do zainwestowania dalszych zasobów w identyfikację zagrożeń i możliwości związanych z celem uczciwego i otwartego licencjonowania oraz wynikami regulacyjnymi powiązanymi z tym celem . Zrozumienie obaw konsumentów, lepsze informowanie graczy i zapewnienie uczciwości produktów hazardowych to kluczowe elementy poprawy wyników i zaufania konsumentów w obliczu obecnie zgłaszanego niskiego poziomu zaufania.

W rezultacie, poprawiając nasze zrozumienie tego, co jest ważne dla konsumentów w tym obszarze, będziemy mogli lepiej ukierunkować nasze zasoby i, w razie potrzeby, wszelkie przyszłe działania regulacyjne. Będziemy także mogli wspierać branżę gier hazardowych, aby lepiej zrozumieć, gdzie leżą interesy konsumentów.

Konsumenci i szersze społeczeństwo skorzystają z interwencji regulacyjnych ukierunkowanych na te kwestie, które stwarzają największe ryzyko dla uczciwości i otwartości gier hazardowych w Wielkiej Brytanii. Konsumenci odczują pozytywne zmiany w sposobie, w jaki licencjobiorcy traktują ich na różnych etapach relacji z klientem.

Będziemy mierzyć nasze postępy, identyfikując i raportując kluczowe wskaźniki, takie jak nastroje konsumentów dotyczące tego, czy hazard jest uczciwy i można mu zaufać, skargi dotyczące hazardu oraz przestrzeganie przez licencjobiorcę uczciwych i otwartych wymagań. Wykorzystamy także dane dotyczące konkretnego projektu lub zagadnienia albo badania konsumenckie, aby określić wpływ, jaki wywarła dana interwencja i czy rozwiązała zidentyfikowany problem.

5. Regulowanie udanej Loterii Narodowej

Loteria Narodowa stała się stałym elementem życia Wielkiej Brytanii od czasu pierwszego losowania w 1994 roku i jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w kraju. Poprzez zyski, które generuje, zmienia życie zarówno osób, które wygrywają nagrody, jak i szczytnych celów, którzy otrzymują fundusze zbierane przez Loterię Narodową.

Po raz pierwszy w historii Loterii Narodowej nastąpiła zmiana licencjobiorcy. Istnieją również nowe ramy regulacyjne i podejście skoncentrowane na wynikach, zapewniające większe możliwości i zachęcające do większych inwestycji, aby loteria krajowa była istotna, przyszłościowa i trwała z korzyścią dla całej Wielkiej Brytanii.

Naszym priorytetem, zgodnie z naszymi podstawowymi wynikami regulacyjnymi, jest przestrzeganie obowiązków wynikających z Loterii Narodowej, które są słuszne, chronią interesy uczestników i podlegają obu tym obowiązkom, zapewniając maksymalizację zysków na szczytne cele.

Aby osiągnąć te wyniki, kluczowe znaczenie ma pomyślna licencja Czwartej Loterii Narodowej, podobnie jak ocena i wyciąganie wniosków z konkursów licencyjnych, które pomogą w kształtowaniu przyszłych konkursów.

Kluczowe zobowiązania

Zakończymy nadzór i zapewnienie przejścia i wdrożenia licencji Czwartej Loterii Krajowej.

Dlaczego? Pociągniemy licencjobiorcę do odpowiedzialności i zapewnimy rzetelność wyniku konkursu. Umożliwi nam to podejmowanie udokumentowanych i opartych na ryzyku decyzji dotyczących wyników licencjobiorcy oraz wpłynie na nasze podejście do regulacji w ramach nowych ram licencyjnych zorientowanych na wyniki.

W rezultacie nasz dedykowany program licencji Czwartej Loterii Narodowej zapewni solidny nadzór, zaangażowanie i pewność dostarczenia przez licencjobiorcę wniosku w okresie wdrażania. Będziemy również utrzymywać ramy zarządzania, aby zapewnić sprawne i skuteczne zarządzanie programem.

Konsumenci i szersze społeczeństwo skorzystają z ulepszeń Loterii Narodowej możliwych dzięki realizacji zobowiązań i wyników aplikacji.

Będziemy mierzyć nasze postępy poprzez połączenie działań obejmujących zarządzanie ryzykiem i problemami, monitorowanie realizacji zobowiązań i wyników aplikacji oraz definiowanie kluczowych kamieni milowych, aby zapewnić utrzymanie spójności i jakości zgłoszeń w celu wspierania pozytywnych wyników.

Włączymy nasze podejście regulacyjne do licencji Czwartej Loterii Narodowej.

Dlaczego? Pomoże nam to w realizacji celów strategicznych IV Ogólnopolskiego Konkursu Loteryjnego w zakresie wysokich standardów moralności, silnego skupienia się na ochronie uczestników, maksymalizacji wkładu szczytnego oraz wzrostu wartości Loterii Ogólnopolskiej jako atutu. Pomoże nam to również wykorzystać korzyści płynące z przejścia na nowe ramy regulacyjne oparte na wynikach.

W rezultacie licencjobiorca będzie miał większą swobodę w zakresie wprowadzania innowacji i korzystania ze swojej oceny komercyjnej, ale także większą odpowiedzialność i rozliczalność za swoje wyniki i realizację w stosunku do wyników. Będziemy mogli pociągnąć operatora do odpowiedzialności za pośrednictwem ram regulacyjnych, zapewniając, że jego wyniki w okresie obowiązywania licencji będą lepiej dostosowane do celów strategicznych.

Konsumenci skorzystają z możliwości innowacyjnych, jakie nowa licencja oferuje licencjobiorcy, przy jednoczesnym utrzymaniu i ulepszeniu ochrony graczy. Szersza opinia publiczna powinna odnieść korzyści ze zwiększonych zysków na szczytne cele w całym okresie obowiązywania licencji.

Będziemy mierzyć nasze postępy poprzez szereg działań, m.in. poprzez poznanie podejścia operatora do wdrożenia modelu pewności zawartego w licencji. Ocenimy również wyniki licencjobiorcy w odniesieniu do każdego z obowiązków, aby zapewnić, że wyniki nie pogorszą się w trakcie działalności nowego licencjobiorcy.

Ocenimy, na ile korzyści z nowych ustaleń licencyjnych są realizowane.

Dlaczego? Przyznanie licencji National Lottery jest znaczącą i głośną decyzją podjętą przez Komisję ds. hazardu. Musimy zatem być w stanie zrozumieć i wykazać, czy wpływ tej decyzji jest zgodny z naszymi oczekiwaniami.

Dzięki temu będziemy mogli zapewnić społeczeństwu zaufanie do przebiegu i wyniku konkursu, jednocześnie wykazując, że każdy z naszych ustawowych obowiązków jest realizowany na poziomie oczekiwanym w momencie przyznania licencji.

Konsumenci i szersze społeczeństwo odniosą korzyść, mając zaufanie do wyniku konkursu, wiedzę, że Loteria Krajowa będzie nadal prowadzona bezpiecznie i należycie, a także że maksymalizowane będą zyski z szczytnych celów.

Będziemy mierzyć nasz postęp za pomocą szeregu miar jakościowych (na przykład odsetek oferty licencjobiorcy, która została wdrożona) i ilościowych (na przykład poziomy zwrotów na szczytne cele), które zostaną określone na początku czwartej edycji Okres licencji na loterię krajową

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL