Raport : monopol państwa na automaty się nie sprawdza

Najczęściej czytane
Iwo 08/04/2021

Ostatnia aktualizacja: 8 kwietnia 2021

Właściciele nielegalnych automatów do gier mają się dobrze. Liczba akcji fiskusa znikoma, podobnie jak spraw w sądach.  Z raportu o nielegalnej branży hazardowej wynika, że monopol państwa na automaty się nie sprawdza.

Koszty kontroli pochłaniają tysiące złotych, a zyski są niewielkie. W miejscu zarekwirowanych automatów pojawiają się nowe. Powód? To wciąż dochodowy interes. Ale nielegalny, nawet kiedy przenosi się do internetu.

Kosztowne naloty

1 kwietnia 2017 r. weszła w życie zmieniona tzw. ustawa hazardowa. Czas więc na podsumowanie. Czy działa? Jak działa? Na ile jest skuteczna? Jak często za łamanie jej przepisów można trafić do sądu i jakie przynosi zyski?

Ze statystyk Ministerstwa Finansów wynika, że od 1 kwietnia 2017 r. do 31 grudnia 2020 r. przeprowadzono kontrole urządzania gier na automatach bez wymaganego zezwolenia w 10 799 lokalizacjach.

automatyJaki był koszt działań związanych z zatrzymaniem i zabezpieczeniem nielegalnych urządzeń oraz jaki jest miesięczny koszt ich magazynowania? Łącznie kwota poniesionych kosztów od 1 kwietnia 2017 r. do końca 2020 r. wyniosła 63 784 216 zł. Miesięczne koszty magazynowania zatrzymanych automatów wynoszą 913 657,51 zł. Kwotę tę uzyskano, dzieląc sumę kosztów związanych z magazynowaniem poniesionych w całym okresie, tj. od 1 kwietnia 2017 r. do końca 2020 r., przez liczbę miesięcy tego okresu, tj. 45.

Kontrole i zatrzymania automatów do gier, na których urządzane były nielegalne gry hazardowe, prowadzone były w województwach w całym kraju. Jaką gotówkę zabezpieczono w związku z nielegalnym hazardem? Od 1 kwietnia 2017 r. do 31 grudnia 2020 r. ogółem zabezpieczono 4 016 657,13 zł, 1010 EUR, 4 USD oraz 5 GBP.

W ilu lokalach kontrola po 1 kwietnia 2017 r. była nieskuteczna i na jakiej podstawie? Z działań kontrolnych organów Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że ilość kontroli w miesiącu zbliżona jest do ilości skontrolowanych lokali. Na podstawie szacunku było ich w sumie 371.

Procesy bardzo rzadko

Jako powody nieprzeprowadzenia skutecznych kontroli wymienia się: pojawienie się nowej generacji automatów do gier hazardowych czy dokonywanie w stosunku do znacznej części „starych” automatów do gier przeróbek pozorujących ich niehazardowy charakter. Na liście powodów znalazły się także: utrudnienia w przeprowadzeniu czynności eksperymentu odtworzenia gry na automacie poprzez jego dezaktywację (np. wyłączano dopływ prądu w całym automacie za pośrednictwem zamontowanych przekaźników sterowanych radiowo czy też automaty były stale zablokowane i odblokowywane immobiliserem tylko na czas gry przez przyłożenie go do ukrytego miejsca obudowy automatu).

W sprawie nielegalnego urządzania i prowadzenia gier hazardowych w ostatnich latach wszczęto 12 932 postępowania karnoskarbowe i 21 postępowań karnych (dotyczących pomocnictwa oraz grupy zorganizowanej). Sądy pierwszej instancji rozpoznały w sumie 7180 spraw. W tym od 1 kwietnia do 31 grudnia 2017 r. było ich 807; w 2018 r. – 2995; w 2019 r. – 2331, a w 2020 r. – 1047. Co o wynikach raportu mówią prawnicy? Ich oceny są powściągliwe.

– Jak każda ustawa monopolizująca cokolwiek jest z natury nieskuteczna – uważa adwokat Filip Przybylski-Lewandowski z Kancelarii Buszan, Orłowski, Przybylski- -Lewandowski.

Jego zdaniem monopol państwa jest nie do utrzymania.

– Monopolizacja zawsze będzie powodować powstawanie szarej strefy, zwłaszcza kiedy coś wcześniej było dozwolone, a teraz jest zakazane. Bardzo dużo maszyn do gier hazardowych pozostało na rynku. Są więc cały czas zagospodarowywane. Analiza odpowiedzi płynących z raportu prowadzi do wniosku, że monopol państwa do niczego nie prowadzi – zauważa.

Czytaj całość: rp.pl

38 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Prok

11:52
22/04/2021

Tylko kiedy będzie to rozstrzygnięcie . Decyzja ważna czy nie ważna . To była tak dawno że dziwie się że jeszcze nie ma uchylenia czy podtrzymania

prof

20:50
20/04/2021

Widziałem akta z postępowania MF w sprawie tej decyzji. Wydana na kolanie pod zamówienie polityczne. Nic więcej nie przychodzi do głowy gdy się to czyta. art 2a jest punkt 7a ... też jest poruszone... bez żadnego odzewu... Biegły sądowy - a po co ??? MF może wydać decyzję nie dosyć , że na sprzęty które SĄD nakazał PRAWOMOCNYM postanowieniem oddać, jako niehazardowe, to jeszcze NIE BYŁO ŻADNEGO BIEGŁEGO !!! To nie ma prawa ostać się w sądzie.

prok

15:36
20/04/2021

dodatkowo MF oparło swoją decyzję o pożal się boże biegłego sądowego. a przecież przepisy mówią wprost na jakiej podstawie można wydać decyzję, nie rozerwalną dokumentacją musi być badanie jednostki akredytowanej a nie biegłego sądowego. to następny zarzut przekroczenia uprawnień przez osobę która wydała decyzję w sprawie automatów futura.

Prok

13:36
20/04/2021

No to jeszcze ciekawsza sytuacja. Ja doczytałem że jeżeli było coś przedmiotem zainteresowania Kas , sprawdzenia przez Sąd to MF nie wydaje decyzji aby nie zniekształcać prawa . A tu już wielokrotnie było to przedmiotem Sądu jak i KAS . To na jakiej podstawie MF wydało decyzje ? Przecież ustawa zabrania wydania decyzji . W art 2a jest punkt 7a który mówi że nie wydaje się decyzji ....Futura była już wielokrotnie kontrolowana przed decyzją . Wydaje mi się że osoba która wydała decyzje MF powinna conajmniej być pociągnięta do odpowiedzialności o przekroczenie uprawnień .

as

11:30
20/04/2021

O tych kwitach czytam już od roku-dwóch, a jeszcze nic nie widziałem. Masz to wyślij na adres redakcji e-play. Zakryj dane w Paintcie.

ukarany

21:33
19/04/2021

Tak Pan prezes Albert napisał że oświadcza iż mają wyroki uniewinniające i że futura nie jest hazardowa. I tyle żadnych załączników czy linków do wyroków. Niestety ale mnie to nie przekonuje - jak na czymś zarabiam to też mogę oświadczać wszystko byleby strumień kasy płynął.

prof

16:50
19/04/2021

Szkoda, że MF na swoich stronach nie napisał , że futury co celni zabrali z punktu i na nie konkretnie MF zrobił swoją "decyzje" sąd w Radomiu kazał oddać spółce jako niehazardowe i niepodlegajace pod uogh. Mam w ręce kwita ze sądu na to. Bez jaj. Żenada.

Michał

16:46
19/04/2021

No właśnie w polsce tak jest, że sądy administracyjne i karne mają osobne procedury. Sądy administracyjne mają /muszą nakładać kary bo to przecież wpływ do dziurawego budżetu. Działa to na tej samej zasadzie jak mandaty czy decyzje podatkowe - możemy to nakładamy a ty podatniku płać i najwyżej możesz się później odwołać... Podobnie była w tv opisywana sprawa "mafii vatowskich" z których to na papierze państwo ma miliardy a nikt realnej kasy nie wiadział. To nie tylko sprawa przy automatach. W wielu innych dziedzinach sądy administracyjne i karne są abstrakcyjnie oddalone od siebie. Także to raczej "normalne" jest , że jeden sąd nie patrzy na drugi bo jeden ma inne cele a drugi inne.

Prok

12:33
19/04/2021

Ja wszystko rozumiem , że to wypracowane jest i na gotowo to teraz wszyscy by chcieli . Jednakże mnie interesuje sama merytoryka w sensie , iż sąd administracyjny nakłada karę za hazard a sąd karny uniewinnia i mówi że nie ma hazardu ? Trochę gryzie się to i nie uważam aby sądy tak głupio robiły .

dr

10:54
19/04/2021

Na stronie Ministerstwa Finansów, rządowa strona, informują że Futury to automaty hazardowe. Proszę o nie zakrywanie linka - dostępne jest to w google: https://www.podatki.gov.pl/pozostale-podatki/wyjasnienia/decyzja-rozstrzygajaca-charakter-gry-na-urzadzeniu-futura/

alf

23:39
18/04/2021

Z tego co wiem to w internecie długo nie znajdziesz tych uniewinnień. Trzymają wyroki sądów tylko dla swoich operatorów. Jak ktoś chce iść na łatwo i teraz dołączyć już na gotowo to zapomnij. Te wyroki z uniewinnieniami są tylko dla tych co są z futurą od początku.

Zzz

22:25
18/04/2021

Do ukaranego - coś ci posłali na email? ciekwe czy coś mają na serio

staryoperator

22:23
18/04/2021

Rozmawiałem ze swoim długoletnim adwokatem od automatów. Zna się z adwokatami od futurowców. Potwierdził mi, że mają sporo uniewinnień ze 107. I to nie na procedurze ale na braku hazardu. To już coś jest. Czy może pan Iwo napisać do futury żeby po dziennikarsku rozwiać pojawiające się tutaj pytania? Jeżeli Redakcja potwierdzi te uniewinnienia i och podstawy to rozpocznie się nowa era automatów w tym kraju.

Marian

14:03
18/04/2021

Może warto napisać przez kogo zostało obsadzone stanowisko dyrektora w departamencie gier przy Ministerstwie finansów. Pan Bartłomiej jest dobrze znany w tej branży. Coraz częstsze artykuły o tym jak monopol Państwa się nie sprawdza oraz Pan Bartłomiej na tym stanowisku, daje to do myślenia. Czyżby szykowały się zmiany ? Co Pan o tym myśli redaktorze ?

prok

08:24
18/04/2021

chyba kogoś poniosło z tymi 107 uniewinnieniami. 107 zgadza się ale w zarzutach. ja wpisuję w google " FUTURA SĄD " To mało możliwe jest aby to była prawda z uniewinnieniami, ponieważ po wpisie w.w frazy ukazują się wyroki kar nakładanych i jakże z chęcią podtrzymywanych przez sąd.

Yyy

09:29
17/04/2021

Mieszkam na Górnym Śląsku u mnie były dwa salony futury na głównej ulicy (z logo na drzwiach i szybach). Szybko zniknęły, teraz są tam sklepy. jaka przyczyna nie wiem, może KAS a może sami się zwinęli. Czynsze tam wysokie a wokół pełno nielegalnych jaskiń hazardu :)

zx

16:42
16/04/2021

rozróżniam tak, że muszę dzwonić domofonem, patrzeć w kamerę, czuję się jak przestępca wchodząc do takiej budy, a w środku często syf i najarane. Ja piszę o dzisiejszych czasach, wiadomo, że każdy może prowadzić taki "salon" po swojemu. Co do skanowania dowodu, to ja nie chętnie bym chciał podawać takie dane. I myślę, że wiele osób również.

ukarany

23:06
15/04/2021

Proszę o zasłonięcie maila w komentarzu. Nic nie otrzymałem do dziś na maila - kolejna ściema bo myśleli że Pan zasłoni maila. Fjuturowcy kolejni ściemniacze - jak coś macie wygranego (tylko nie błedy proceduralne) to dajcie na maila redakcji bo póki co to obserwuję że na śląsku i małopolsce co się coś z futury pojawi to znika :) - celni biorą jak swoje :) hehehe

x-men

20:45
15/04/2021

Skoro się kończy to proszę zmienić tytuł artykułu. Bo zakładam że jest Pan ekspertem i odróżnia Pan rynek salonów od rynku AoNW (co zresztą potwierdził Pan w poście). Skoro tak, to kogo boli tak bardzo monopol na salony skoro prowadzenie salonów to żaden biznes ? Sam Pan przyznał w poście, że salonów w latach AoNW była kilkaset. Więc jak monopol się nie sprawdza ?? Że monopol na salony ma wypełnić lukę po AoNW ? Przecież to kłamstwo. AoNW to zupełnie inny rodzaj działalności. I dobrze Pan o tym wie. A odpowiedź na Pan dywagacje o rentowności AoNW to są własnie dane i statystyki. Skoro rynkowi salonów kilkanaście lat zajęło postawienie kilku tysięcy automatów, a AonW w rok postawiła kilkadziesiąt tysięcy - to wszystko jest jasne. I z danych które posiadam wynika, że ponad 5 mln Polaków grało w AoNW. Przy dalszym nieskrępowanym rozwoju tego obszaru dziś mielibyśmy 10mln Polaków uzależnionych od automatów. Więc nonszalanckie - po co rozmawiać o kosztach społecznych (w kontekście tęsknoty za AoNW) chyba jest nie na miejscu. A szara strefa wypełniła w 90% lukę po AonW a nie po salonach. I to jest kolejny przykład że monopol państwa średnio ma coś wspólnego z AoNW, z tym co się stało z tym obszarem i jakie są konsekwencje - do dziś - uruchomienia tego obszaru a następnie jego zdelegalizowania. Reasumując, po ekspercie w dziedzinie hazardu za jakiego Pana uważam oczekiwałbym rzetelnej oceny, której tym razem zabrakło.

Iwo

08:51
15/04/2021

Jak je dostanę to je opublikuję.

ukarany

22:19
14/04/2021

Proszę Redakcję że jeśli to prawda to opublikowanie tych rzekomych 107 wyroków. mail [email protected] Panie Iwo proszę o odniesienie się do tego ponieważ Pana portal reklamował w/w urządzenia.

lv

11:22
14/04/2021

Daj jakiś namiar na ciebie to ci wysle... dziwne , że jesteś aktywny tutaj a nie wiesz , że to już kolejna wygrana 107 futurowców. Pierwsza w Warmińsko-Mazurskim ale mają już tego trochę w całej polsce. Prośba do Redakcji o nieskasowanie maila ukaranego.

ukarany

23:06
13/04/2021

Daj papiery na blat i niech Pan Iwo opublikuje . Do puki nie widzę papierów to dla mnie kolejna ściema futurowców.

lv

18:27
13/04/2021

Aonw były i się skończyło... było minęło i bez sensu żyć przeszłością... to się nie wróci. Ale jak wyciągasz sprawy Warmińsko- Mazurskiego KAS - właśnie wpadł mi w ręce wyrok sądu sprzed chyba tygodnia, w którym prezesa futurowców sąd uniewinnił ze względu na niehazardowość futur. Warmińsko- Mazurski KAS dostał ładnie po łapkach w uzasadnieniu. Futury nie są hazardem i kropka. Aż się dobrze czyta:) Może skupmy się na przyszłości...?

damian

17:41
13/04/2021

a jeśli chodzi o Pana spółkę - jak rozumiem lobbowanie przez posłów PO w sprawie przyznania tej spółce zezwoleń na aonw nie jest populistycznym wtrętem

prok

15:59
13/04/2021

a czym nazywanym przez ciebie salonem gier z ciasnym pomieszczeniem a nazywanym przez ciebie budą prywatnego przędsiębiorcy różni się patologia przegrywania ? już rozróżniasz i opowiadasz o dwóch różnych lokalach , salonu gier w budzie lotto jak to nazywasz salonem ale nie nazwiesz salonem gier prywaciarza . no i co z tego ze skanują dowód osobisty , co z tego wynika ? a kogo skontrolowali iż oświadczają że mają więcej na grę, a wynika to z deklaracji, niż zarabiają . przecież to fikcja ochrony gracza . może skup się na fikcji jak cię w bambuko robią a nie budzie z automatami

Iwo

14:55
13/04/2021

Widzę, że dyskusja osiąga coraz bardziej gorącą atmosferę. Po pierwsze: nie porównujmy salonów gier do automatów AoNW, bo to jest efekt skali. Salonów w latach gdy AoNW działały, było kilkaset, a automatów kilkadziesiąt tysięcy. I podatki w tej skali były największe. Proszę zerknąć na statystyki i raporty z tego czasu, nawet w tym portalu. Po drugie: przychody z AoNW były również obciążone wielkimi kosztami. A te oprócz podatków ryczałtowych to: 50% oddawane właścicielom lokali, koszty firmy, podatki od wynagrodzeń, od działalności gospodarczej. Zyskowność byłą na poziomie 15/20% Po trzecie: Mafia jako taka nigdy nie istniała w Polsce. A, że do hazardu ciągną jak mucha do lepu przestępcy, to nie oznacza że oni zdominowali i prowadzili taką działalność. Kontrole osób zarządzających firmami, egzaminy w MF, sprawdzanie firmy przez Urząd Celny - nie pozwalało to na przestępczą działalność. Po czwarte: nie zajmuję się oceną obecnej działaności, w myśl prawa nielegalnej, bo nie mam o tym żadnej wiedzy. Wiem, że istnieje ale to jest pokłosie błędnych decyzji politycznych. Wówczas, gdy był to legalny biznes, wszystko było unormowane - podatki oraz czystość i klarowność prowadzenia biznesu. Nie mówię, że to było idealne, ale jednak sama branża potrafiła to unormować, tak że skala nielegalnych działań była znikoma. Również polecam skorzystanie z raportów kontroli UC z tego czasu. Po piąte: po co rozmawiać o kosztach społecznych w sytuacji, gdy Państwo rękoma Totalizatora Sportowego łupi graczy w świetle prawa. Choćby nie wiem jak zaciemniano swoje działania zasadami odpowiedzialnej gry oraz działaniami PR, to przecież robi się to samo z graczami jak za czasów prywatnych przedsiębiorców. Kwestia skali i prawa Kalego: oni nie ale my tak, bo my to dla Państwa robimy. I na tym nasza dyskusja się skończy, pozdrawiam.

x-men

14:26
13/04/2021

kosmicznych podatków ?? funkcjonujący w tym samym czasie obszar salonów gier obłożony był podatkiem 45 % od GGR. Obecnie jest to 50% od GGR. Niech Pan sobie wyliczy ile rocznie w kieszeni organizatorów aonw zostawało dzięki ryczałtowi - kilkaset milionów ? Abstrahując od niemalże zerowych kosztów prowadzenia tego rodzaju działalności ws. salony gier. A twierdzenie że mafia NIGDY nie trzymała ani nie kontrolowała rynku automatów do gry jest tak zabawne. Proponuję porozmawiać z Warmińsko-Mazurskim UCS na temat niektórych firm, które Pan tytułuje prywatnym przedsiębiorcami. Kiedy ostatnio grał Pan w takim przybytku prowadzonym przez tych przedsiębiorców ? czy opinie kształtuje Pan na podstawie pism izby gospodarczej ? nie wiem czy zna Pan definicję aonw, przy zachowaniu ustawowej definicji nie byłoby możliwości aby 5 mln Polaków zostawiało pieniądze w tych urządzeniach. Jeśli dla Pana ktoś kto łamie przepisy po to żeby zarobić więcej pieniędzy bez względu na koszty społeczne jest szanowanym biznesmenem to gratuluję.

zx

14:52
12/04/2021

jeszcze dodajmy do tego skanowanie dowodu w grach online lotto, czy zakładanie konta w stacjonarnych salonach (również dowód potrzebny), a tak wchodzisz, wrzucasz kasę i grasz anonimowo. Jeszcze kiedyś się łudziłem, że salony totalizatora padną, ale raczej będziemy mieli salony totalizatora i obok nielegalne budy . I nic tu się nie zmieni. Zawsze znajdą się tacy, co prawo obejdą.

prok

10:26
12/04/2021

Obwinia się szarą strefę że monopol państwa nie zarabia co jest błędnym myśleniem. Wiadomym było i jest że na automatach mercury nikt nie grał i nie będzie grał. Nawet jak były koncesje to nikt nie homologował Mercur bo to beznadziejna firma, nie mająca dobrej matematyki i nawet jakby tej szarej strefy nie było ludzie graliby dalej na novomaticu w sieci. Gdyby państwo zainstalowało gry Novomatic , Black horse , Apollo to ludzie graliby w kolekturach. Firma Mercur nawet w latach koncesji nie mogła przebić się ponieważ ludzie na tym nie chcieli i nie chcą grać. Niektórzy twierdzą że trzeba rynek zalać aby ludzie poznali produkt i przekonali się do niego, dziś jest więcej automatów monopolu niż w 2009 roku i nikt jak widać nie przekonał się, automaty Mercur są beznadziejne i bez przyszłości w Polsce. Jak już poruszyłem temat ilości automatów na rynku to warto zauważyć że ustawa z 2017 roku miała ograniczyć automaty , patologię a co się stało ? Na rynku jest wiecej automatów w monopolu niż kiedykolwiek , państwo jak widać nie chciało zwalczać hazardu i chronić ludzi aby nie przegrywali pieniędzy, chcą doić ludzi i nie chcieli aby to robił prywaciarz , opluwa się ludzi co wstawiają różnego rodzaju automaty . Czym różni się automat monopolu a automat w ręku przedsiębiorcy, czemu opluwa się prywaciarza nazywa się ich pazernymi, jak skarb państwa robi to samo a nawet gorzej jak widać ile postawili tego i nikt nie odzywa się w tym temacie . PiS robi porządek ? Śmiesznie to brzmi. PiS usuwa konkurencje pod szyldem patologia ale jak u nich gra się i przegrywa z tymi samymi skutkami co u prywatnego przedsiębiorcy to już tak może być , wtedy nie ma patologii ? Zastanówcie się co nazywacie i kogo pazernymi , kto tak naprawdę wyrządza czy chce wyrządzić krzywdę , automatów państwowych jest więcej niż kiedykolwiek, a ta niby rejestracja ludzi , kontrola , a kogo skontrolowali ? Ludzie deklarują pieniądze na grę w skali miesiąca więcej niż zarabiają i nikt nie przygląda się temu , żadnej kontroli skąd taka deklaracja , wynik jest prosty , patologia jest legalna ale tylko na automatach PiS .

Yyy

20:30
11/04/2021

Ustawa Hazardowa zlikwidowała w moim mieście (100 tyś mieszkańców) 2 legalne salony gier, około 25 maszyn w każdym. Na ich miejsce powstało ok. 25 nielegalnych które przez kilka ładnych lat działały przy otwartych drzwiach. Po zmianie władzy i ogłoszeniu monopolu państwa pozostało ok 15 lokali które są poukrywane i nękane przez kontrolę KAS. Tak pewnie to wygląda w całym kraju. Salon otwarty przez totalizator to żenada: 3 automaty w małym pomieszczeniu na których nikt nie gra.

Iwo

12:16
11/04/2021

Teraz, gdy monopol Państwa zajmuje się automatami i innymi działami hazardu, jest rzeczą absolutnie normalną, że wytworzyła się szara strefa w której działają desperaci i prywatni operatorzy. To było do przewidzenia już w 2010 roku, gdy informowałem publicznie, że do tego doprowadzi takie działanie państwa. Natura nie znosi próżni, prohibicja nigdy się nie sprawdza a ten biznes jest zbyt łakomym kąskiem dla każdego znającego się na rzeczy, aby nie chciano na nim nielegalnie zarabiać. Ale to nie jest żadna mafia, to są Ci, którzy widząc słabość państwa, z tego korzystają. Tego się nie zwalczy ani nie zlikwiduje w żaden sposób. Po to w 2002 roku wprowadzono zmiany w prawie, aby taką działalność ukrócić i to się udało w 97% (proszę poczytać statystyki z lat 2005 / 2009). Ale Państwo chciało wszystko dla siebie. Toteż stworzono hydrę, której setki głow będą odrastały. I żadne kontrole tego nie zmienią. Ani żadne kary.

Yyy

12:05
11/04/2021

Panie Iwo ok tu ma Pan rację. Tylko niech Pan powie w czyich rękach są teraz te nielegalne i ścigane przez KAS saloniki? Też w rękach porządnych i uczciwych przedsiębiorców? Mam znajomego który się wycofał z tego biznesu, ma teraz kłopoty finansowe ale mówi że może spokojnie spać. Nie miał mentalności złodzieja i bandyty i musiał się wycofać.

Iwo

10:51
11/04/2021

Drogi x-menie. Widzę że z łatwością Ci przychodzi powielanie propagandowych wytworów obecnej ekipy rządzącej. Mafia NIGDY nie trzymała ani nie kontrolowała rynku automatów do gry. Fakt, w latach 90-tych czerpała z tego zyski, okładając haraczem wszystkie istniejące firmy. To zmieniło się wówczas, gdy zostało utworzone prawo, dopuszczające prywatnych przedsiębiorców do prowadzenia tej działalności gospodarczej według zasad, licencji i nałożenia kosmicznych podatków, które były odprowadzane do skarbu państwa. Zawsze hazard, a zawłaszcza ten na automatach był ością w gardle każdej ekipy rządzącej, która widząc skalę odprowadzanych podatków z tej działalności sama chciała to przejąć. Zarówno ekipa PO jak i PiS miała taką samą chrapkę na tą działalność. W organizatorach firm i tego biznesu przylgnęła opinia gangsterów i oszustów, to było łatwe bo nie dawano szans na obronę. Izba Gospodarcza tej branży nie miała możliwości wiarygodnego reprezentowania interesów swoich członków, nikt z żadnej strony politycznej nie chciał o tym rozmawiać. Dlatego też wprowadzono zmonopolizowanie tego biznesu, bo Państwo jest krwiożercze i eliminuje prywatnych przedsiębiorców z intratnych działalności. Obecnie gdy zarząd nad tą działalnością sprawuje Totalizator Skarbowy widać jak inaczej jest to prowadzone, nie wspomnę o różnicy w odprowadzanych podatkach. Ale rownież i teraz zdarzają się afery związane z zakupem automatów, co jest prezentowane również w tym portalu. Mimo monopolu i państwowej spółki zarządzającej tym biznesem takie rzeczy się zdarzają. Sam byłem wieloletnim prezesem jednej ze spółek, która się zajmowała taką działalnością i mam najlepsze doświadczenie merytoryczne, możliwość oceny i porównań. Dlatego nie zgadzam się na takie opinie dotyczące powiązania mafii z działalnością prywatnych przedsiębiorców tej branży. To jest nieprawda i taki populistyczny wtręt w tym portalu. Następnym razem, gdy taki komentarz zostanie tu zamieszczony, nie ujrzy on światła dziennego.

x-men

22:04
10/04/2021

tia, lepiej jak mafia trzymała rynek automatów

Kolo

10:13
09/04/2021

Masz rację tylko że PO jednych zaorało a innych nie a PiS (takie przynajmniej robią wrażenie) robią porządek że wszystkimi.

FM

19:49
08/04/2021

"Koło" tak dla jasności przypomnę że to właśnie PO zaorało jako pierwsze hazard w Polsce, a PIS kontynuuje tą orkę dalej tylko po swojemu.

Kolo

11:37
08/04/2021

Jakiś adwokat się wypowiada o skuteczności działań Państwa. Jeżeli nie wróci PO do władzy Państwo zepchnie nielegalny hazard na margines. To tylko kwestia czasu. Kiedyś działali przy otwartych drzwiach i świecących neonach a teraz żeby zagrać trzeba wiedzieć gdzie i jak się tam dostać :). Także zmiany następują tylko powoli.
E-PLAY.PL