Wielka Brytania: Zakłady naziemne mają się lepiej, lecz online dominuje

Ze świata
Wiktor Czerwiński 28/11/2022

Ostatnia aktualizacja: 28 listopada 2022

Zgodnie z najnowszymi danymi UK Gambling Commission (UKGC), wolumen zakładów i gier w Wielkiej Brytanii nadal rośnie po zawirowaniach związanych z pandemią COVID z lat 2020-21.

Regulator stwierdził, że całkowity zysk brutto z hazardu dla całego brytyjskiego sektora hazardowego, w tym loterii, wyniósł 14,1 miliarda funtów między kwietniem 2021 a marcem 2022 roku.

Stanowi to wzrost o 10,9% w okresie od kwietnia 2020 r. do marca 2021 r. (12,5 mld GBP), ale nadal marginalny spadek o 0,8% w stosunku do poziomu sprzed pandemii 14,2 mld GBP.

Biorąc pod uwagę wyniki ostatniego badania UKGC dotyczącego udziału w grach hazardowych, nie jest to zaskakujące, ponieważ liczby te pokazują również, że chociaż zaangażowanie wzrosło, nadal jest poniżej poziomów znanych przed wybuchem COVID-19.

„Odkąd ograniczenia COVID-19 zostały zniesione w 2021 r., a produkty i możliwości hazardu są ponownie dostępne dla konsumentów, ogólny odsetek dorosłej populacji, która uprawia hazard, pozostaje niższy niż przed COVID-19” – wyszczególniła Komisja.

„Jednak są oznaki powrotu do hazardu wśród młodszych grup wiekowych w wieku od 16 do 24 lat oraz wśród mężczyzn uprawiających hazard w punktach naziemnych. Branża hazardu naziemnego w latach 2021-22 dla produktów objętych ustawą o grach hazardowych z 2005 r. jest tylko o 2% niższa niż przed pandemią”.

W ujęciu sektorowym całkowita zysk brutto branży naziemnej – dla punktów bukmacherskich, kasyn, hal bingo i salonów gier – wzrósł o 110,5% od 2020-21 do 3,5 miliarda funtów w latach 2021-22.

Było to jednak w dużej mierze spowodowane zamknięciem takich obiektów podczas pandemii i nadal stanowiło 21,5% spadek w stosunku do zysku brutto 2019-20 o 2,7 miliarda funtów.

Mimo to UKGC utrzymywał, że handel detaliczny jest nadal „znaczącym czynnikiem przyczyniającym się do poziomu działalności hazardowej”, stanowiąc 20% zysków z całej branży hazardowej w ostatnim roku finansowym.

Zaufanie, jakie wielu nadal ma do tego sektora, widać również, patrząc na aktywne plany ekspansji niektórych firm, takich jak BoyleSports, która w tym tygodniu kontynuowała ekspansję na ulicach handlowych, otwierając dwa nowe punkty.

„Ponadto, chociaż w branży pojawiły się obawy, że pandemia będzie miała znaczący negatywny wpływ na krajobraz naziemnych lokali, osobiste uczestnictwo w grach hazardowych wzrosło we wrześniu 2022 r. w porównaniu z wrześniem 2021 r., szczególnie wśród mężczyzn i młodszych dorosłych do 24 roku życia” – kontynuowała Komisja.

Według regulatora punkty naziemne są trwałe, lecz przejście na internet jest najwyraźniej trendem nie do powstrzymania po wybuchu pandemii.

Chociaż kwartalne badanie telefoniczne wykazało, że odsetek dorosłych Brytyjczyków grających osobiście i online wyniósł 18%, liczba punktów bukmacherskich spadła o 19,1% od 31 marca 2020 r. z 7406 punktów do 6219, a liczba punktów z grami łącznie (w tym kasyna, salony gier itp.) o 17,1% z 9845 lokali do 8408.

Wkład hazardu online znacznie przewyższył wkład detaliczny, wynoszący 61% w latach 2021-22 – z wyłączeniem sprzedaży National Lottery, ale UKGC odnotowało „długoterminowy, stopniowy wzrost udziału online” w loterii.

Całkowity zysk brutto dla zdalnych zakładów, bingo i sektora kasyn wyniósł 6,4 mld funtów – w przeciwieństwie do segmentu detalicznego oznaczało to spadek o 6,2% w stosunku do danych z lat 2020-2021, ale wzrost o 12,4% w latach 2019-20, pokazując odbicie od poziomu sprzed COVID i wyraźne spowolnienie w ciągu ostatniego roku.

Jeśli chodzi o poszczególne produkty to automaty slot okazały się kluczowym czynnikiem generującym przychody dla brytyjskiej przestrzeni gier online, generując 3 miliardy funtów w 2021 r., a regulator dodał, że „stopa wzrostu wydatków zawsze była wyższa niż udział”

Jak ujęła to sama UKGC:

Największą zmianą w świecie hazardu jest przejście na grę online, odzwierciedlającą ogólnie nasz styl życia.„Technologia i globalizacja sprawiły, że hazard nie ogranicza się już do godzin otwarcia i głównie wydarzeń lokalnych, ale zamiast tego jest dostępny 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu i globalnym rynkiem napędzanym wydarzeniami”.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL