Tomaszowska drużyna pod patronatem LV Bet

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Rozmiar czcionki:
Print Friendly, PDF & Email

W Tomaszowie Mazowieckim w tą niedzielę dwie drużyny trzecioligowe rozegrały mecz nowej kolejki spotkań ligowych. Gospodarze – RKS Lechia Tomaszów kontra GKS Wikielec z Iławy. Wygrali gospodarze wynikiem 2:0 golami strzelonymi w pierwszej połowie.

To zwykła notka sportowa, która odnotowana w kronikach PZPN, będzie jedną ze statystyk całej Ligi. Dlaczego zatem poruszamy ten temat i przywołujemy publicznie to zdarzenie?

Otóż generalnym sponsorem RKS Lechia Tomaszów jest LV Bet – zakłady bukmacherskie, które to sponsorują tak duże imprezy jak Siatkarskie Mistrzostwa Europy 2017 a także znane kluby piłkarskie – Wisła Kraków, Arka Gdynia czy Widzew Łódź.

Jednakże ta trzecioligowa drużyna ma bogatą historię (powstała w 1923 roku), będąc od dłuższego czasu pod opieką marki LV. Na obiekcie sportowym oddanym w latach 60 przy wsparciu Totalizatora Sportowego, dzięki ufundowanym przez LV Bet środkom finansowym, zostały przeprowadzone duże prace adaptacyjne – wybudowane zostało dodatkowe boisko treningowe, stadion został wyposażony w nagłośnienie.

Jednak jednym z najważniejszych działań sponsora było założenie szkółki piłkarskiej, w której obecnie szkoli się ok. 300 młodzików, aby stać się za jakiś czas pełnymi piłkarzami Ligi. Dzięki wsparciu generalnego sponsora, drużyna ma środki na trenowanie, pozyskiwanie zawodników, wyjazdy na zawody i zatrudnienie szkoleniowca podnoszącego poziom sportowy drużyny.

Niby rzecz naturalna – sponsor i jego środki służące podnoszeniu poziomu sportowego drużyny powinny dawać wymierny efekt marketingowy. Ale w przypadku tego legalnego bukmachera o ogólnopolskim zasięgu, który sponsoruje drużyny z ekstraklasy a nawet Kadrę PZPN, takie działania są deficytowe o ile nie można rzec – o bardzo niskiej transparentności.

Tak patrząc na to z czysto ekonomicznego punktu, jest mało opłacalny marketingowo sponsoring drużyny trzecioligowej grającej obecnie na takim poziomie. Nie dzieje się tak w przypadku LV Bet, nowego legalnego bukmachera, którego polityka marketingowa jest bardzo precyzyjnie realizowana.

Ponadto w przypadku wsparcia sponsorskiego RKS Lechii zadziałał czynnik ludzki, właściciel zakładów bukmacherskich był w przeszłości trampkarzem a później graczem tej drużyny i w ten sposób rewanżuje się swojej drużynie za spędzone lata młodości w sporcie.

To znamienne, gdyby inne firmy bukmacherskie chciały oprócz czysto marketingowych działań otoczyć opieką drużyny sportowe ze swojej kolebki, to zarówno w Ostródzie, Cieszynie, Warszawie czy Zielonej Górze kluby piłkarskie nawet trzecioligowe mogły być wdzięczne za pomoc w realizowaniu sportowych planów. Nie tylko komercyjne działania przynoszą efekt marketingowy, czasem warto wesprzeć finansowo drużyny miejscowości z których korzeni się wywodzi.

Na razie dotknęło to RKS Lechii i oby ta drużyna awansowała w najbliższym czasie do wyższej ligi w ten sposób odwdzięczając się sponsorowi LV Bet, który oprócz środków wkłada serce w tą pomoc.


Otagowano jako

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *