Ostatnia aktualizacja: 16 kwietnia 2020
Ukazał się w sieci nowy raport rynku sponsoringu sportowego na rok 2018 opracowany przez Sponsoring Insight Sp. z o.o. – agencję zajmującą się badaniem i doradztwem sportowym.
Opracowanie „Rynek Sponsoringu Sportowego 2018” jest efektem realizacji projektu badawczego obejmującego kluczowe zagadnienia dotyczące rynku praw sponsoringowych w Polsce, m.in. jego szacunkową wartość w roku 2017, dystrybucję wolumenu rynku pomiędzy dyscypliny sportu czy kategorię kontrahenta, a także zestawienia najbardziej zaangażowanych sponsorów oraz właścicieli praw, którzy otrzymują największe środki pochodzące ze sponsoringu.
Istotną część raportu stanowią także dane bazujące na deklaracjach uczestników rynku sponsoringu sportu tj. sponsorów oraz właścicieli praw sponsoringowych. Respondentów pytano m.in. o ich postrzeganie dynamiki rozwoju sponsoringu w Polsce, czynniki decydujące o wyborze aktywów sponsoringowych czy też ocenę atrakcyjności praw sponsoringowych.
Raport stanowi kontynuację zeszłorocznych badań i przedstawia zestawienie danych z lat 2016 i 2017, co pozwala na zobrazowanie dynamiki rozwoju sponsoringu sportowego i zauważenie najważniejszych zmian na rynku.
Z przeprowadzonych badań wynika, że polski rynek sponsoringu sportowego w 2017 roku osiągnął wartość 870,7 mln złotych i według prognoz potencjał ten wciąż nie jest w pełni wykorzystany, bowiem w roku 2020 ogólna suma wydatków na sponsoring powinna zbliżyć się do nawet miliarda złotych.
Pełna wersja Raportu dostępna TUTAJ
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."