Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2020
La Liga wznowi dziś z sponsoringiem hazardu widocznym na koszulkach, gdy Hiszpania znosi ograniczenia reklam hazardowych – na razie.
Piłka nożna na najwyższym poziomie zostanie wznowiona z widocznym sponsoringiem hazardowym na zestawach wczoraj po tym, jak Hiszpania wydała dekret o zniesieniu stanu wyjątkowego Covid-19.
Oznacza to, że Sevilla będzie mogła grać w sponsorowanym przez Marathon Bet pasie, gdy rozgrywka La Liga zostanie wznowiona klasycznym występem na stadionie Ramon Sanchez Pizjuan.
Hiszpania wprowadziła szereg ograniczeń w zakresie reklamy i promocji hazardu w dniu 31 marca jako część zestawu środków nadzwyczajnych wprowadzonych w szczytowym okresie blokady Covid-19.
Początkowo obowiązywał do 21 czerwca, ograniczenia obejmowały zakaz premii, rabatów, bezpłatnych zakładów i ofert mnożników zakładów, indywidualną komunikację e-mailową, bezpośrednią reklamę w mediach społecznościowych i wszelką reklamę sportową. Reklama w telewizji i radiu była ograniczona do czterech godzin między 1 a 5 rano.
Ograniczenia oznaczałyby, że kilka drużyn La Liga, w tym Sewilla, Walencja, Granada, Majorka i Leganés, musiałyby zatuszować loga operatorów zakładów na swoich zestawach, gdy piłka nożna zostanie wznowiona w tym tygodniu. Wszystkie środki zostały teraz uchylone, co pozwala reklamom i promocjom hazardowym powrócić do warunków sprzed blokady, ale Hiszpania już w lutym ogłosiła konsultacje w sprawie propozycji, które wprowadziłyby niektóre z tych samych ograniczeń.
Obejmują one reklamy telewizyjne i radiowe ograniczone od 1:00 do 5:00, z wyjątkiem transmisji sportowych pokazywanych po 20:00, pod warunkiem, że nie wspominają o promocjach, bonusach, kursach na żywo ani bezpośrednich wezwaniach do działania, takich jak „zagraj teraz”.
Operatorzy mieliby również zakaz używania rekomendacji od osób publicznych, premie za pozyskiwanie byłyby ograniczone do 100 EUR, a kampanie reklamowe za pośrednictwem poczty e-mail musiałyby być sprawdzane w hiszpańskiej bazie danych o samowykluczeniu.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."