Ostatnia aktualizacja: 29 grudnia 2022
Nowe badanie wykazało, że dwie trzecie brytyjskich kibiców piłkarskich uważa, że jest zbyt dużo sponsorowania przez firmy hazardowe w tym sporcie, podczas gdy jedna trzecia twierdzi, że zniechęca ich do kupowania koszulki drużyny, jeśli nosi ona nazwę sponsora zakładów bukmacherskich.
Badanie wśród 1000 fanów zostało przeprowadzone przez Survation dla nowej grupy kampanii, Koalicji Przeciwko Reklamom Hazardowym.
Okazało się, że pomimo wprowadzenia przez Radę Zakładów i Gier zakazu reklam hazardowych podczas wydarzeń sportowych przed 21:00, dwie trzecie fanów nadal uważa, że zakłady bukmacherskie i operatorzy kasyn online kierują zbyt wiele reklam do kibiców piłki nożnej.
Prawie połowa respondentów stwierdziła, że poparłaby zakaz umieszczania logo firm hazardowych na koszulkach piłkarskich – środek zaproponowany przez byłego laburzystę Toma Watsona, który obecnie pracuje dla Fluttera i który został powtórzony przez Izbę Lordów w jej propozycjach do reform prawa hazardowego.
Koalicja Przeciwko Reklamom Hazardowym jest wspierana przez kilka organizacji charytatywnych i grup kampanii, w tym Clean Up Gambling, The Big Step i Gambling With Lives.
Rząd miałby wsparcie fanów piłki nożnej, gdyby zdecydował się przeciwstawić reklamom hazardu, a kluby skorzystałyby na wzroście sprzedaży koszulek zawodników – powiedział Matt Zarb-Cousin, dyrektor Clean Up Gambling.
Źródło danych: survation.com
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."