Ostatnia aktualizacja: 17 maja 2023
Ta marka wystartowała na krajowym rynku z dużego „C”. Mowa o ETOTO, którą promują znani dziennikarze. Siłą tego bukmachera jest kompleksowa aplikacja.
ETOTO swoją przygodę rozpoczęło w 2011 roku, co prawnie zostało umocowane udzieleniem przez polskie Ministerstwo Finansów zezwolenia. Obecnie z serwisu można skorzystać za pośrednictwem internetu, ale punkty ETOTO rozlokowane są na terenie całego kraju.
Czym ten bukmacher wyróżnia się na tle konkurencji? Firma prowadzi dość niestandardowe i jedyne w swoim rodzaju działania marketingowe. Spółka, której siedziba znajduje się w Warszawie, współpracuje ze znanymi dziennikarzami sportowymi. ETOTO dotychczas podpisało się między innymi z Mateuszem Borkiem, Romanem Kołtoniem, Tomaszem Hajto, Michałem Polem, Tomaszem Smokowskim, Przemysławem Rudzkim, a także Arturem Wichniarkiem. Ta mieszanka komentatorów, ekspertów i byłych piłkarzy w znaczący sposób wpływa na rozpoznawalność firmy w całym kraju.
I to nie powinno być zaskoczeniem. Zwłaszcza, że wspomniane postacie są na polskim rynku znane, mają ogromne zasięgi w mediach społecznościowych i co najważniejsze – są to ludzie opiniotwórczy, których znaczna część społeczeństwa darzy zaufaniem. Warto zwrócić uwagę, że Twittera prowadzonego przez Mateusza Borka obserwuje prawie 650 tysięcy osób. Michał Pol w tym samym kanale społecznościowym notuje niespełna 550 tysięcy, zaś Roman Kołtoń to 357 tysięcy obserwujących. To gwiazdy sportowego dziennikarstwa, które duże liczby wykręcają także na YouTubie. Dlatego też ETOTO chętnie sięga po ich wizerunki.
Co ciekawe, dziennikarze oraz eksperci biorą udział w programach realizowanych przez bukmachera. Wśród nich trzeba wyróżnić „W Ringu”. To format wideo, który zajmuje się światowym oraz europejskim boksem. Prowadzą go Mateusz Borek (zajmujący się też organizowaniem gal bokserskich), a także komentator sportowy Edward Durda. Miłym zaskoczeniem jest obszerna lista występujących w tym programie gości.
Na ekranie pojawili się na przykład:
Przemysław Saleta
Tomasz „Diablo” Włodarczyk
Artur Szpilka
Maciej Sulęcki
Andrzej Kostyra
Tomasz Babiloński
Janusz Pindera
Do dyspozycji internautów jest kanał ETOTO na YouTube, gdzie można znaleźć zrealizowane już programy, jak również transmisje na żywo. Inne pasma tematyczne to „Futbolowy Head to Head”, czy analogiczny program ulokowany w świecie boksu – „Pięściarskie Head to Head”.
Z niezwykle ciepłym przyjęciem ze strony widzów spotkał się piłkarski quiz „Pod Napięciem”. To format o charakterze teleturnieju, w którym rywalizują ze sobą dwa zespoły. Każdy z uczestników odpowiada na pytania związane z piłką nożną i nie byłoby w tym niczego dziwnego, gdyby nie to, że są oni… rażeni prądem. Ponoć napięciem 220V, lecz to nie przeszkadza gościom w prowadzeniu programu w dość luźnej atmosferze, której nieobce są żarty oraz sportowe anegdoty.
Gospodarzami są Michał Pol oraz Jolanta Zasępa, którzy prowadzą teleturniej zamiennie. ETOTO postarało się nie tylko o ciekawą formuję, czy świetnych prowadzących. Solą zabawy są wyjątkowi i znani uczestnicy. W tej roli widzieliśmy między innymi Krzysztofa Stanowskiego – prawdziwego guru bezkompromisowego dziennikarstwa, a także byłych i czynnych sportowców: Tomasza Frankowskiego, Jakuba Rzeźniczaka, Łukasza Jurkowskiego, Wojciecha Kowalczyka. W sieci znajdziemy pełne humoru oraz wiedzy 44 odcinki.
Legalny bukmacher cieszący się dużą popularnością
Te wszystkie działania rzecz jasna przekładają się na wskaźniki popularności bukmachera. Z ETOTO chętnie korzystają ogromne rzesze typerów. Ale sukces marki wynika nie tylko ze sprawnego marketingu. ETOTO oferuje szeroki wybór dyscyplin do obstawienia. Oczywiście możemy liczyć tutaj na piłkę nożną, koszykówkę, piłkę ręczną, siatkówkę, tenisa, hokeja. Jednak doświadczeni i wymagający użytkownicy sięgną też do snookera, kabaddi, jak również futbolu amerykańskiego.
To jednak nie wszystko, bo ETOTO do puli dorzuca nawet wydarzenia kulturalne oraz polityczne. – Wybory parlamentarne, prezydenckie, a także inne święta demokracji, podczas których decydujemy o kształcie władz samorządowych i europejskich są sukcesywnie zagospodarowywane przez zakłady bukmacherskie. Wydarzenia związane z politykami cieszą się coraz większą popularnością – zaznacza nasz ekspert, Irenka Zając.
Jej zdaniem po tego typu zakłady powinny sięgać osoby posiadające dużą wiedzę w zakresie politologii. – Obstawiając politykę warto nie kierować się własnymi poglądami i nie sugerować się niskimi kursami bukmacherskimi. Niewłaściwe może się też okazać bezgraniczne zaufanie sondażom wykonywanymi przed wyborami – dodaje specjalistka.
Omawiany bukmacher każdego miesiąca oferuje 25000 zakładów LIVE. Mówiąc o liczbach, należy wspomnieć między innymi o 150 różnych opcjach zakładów na jeden mecz (tyczy się to najważniejszych i najpopularniejszych dyscyplin). Zainteresowanych ucieszy fakt, że dostępny na ETOTO jest cash-out i zakłady puls.
Aplikacja filarem marki ETOTO
Mówiąc o ETOTO wymieniliśmy rewelacyjne podejście marketingowe, jak również mnogość zakładów. Godna uwagi jest oczywiście ETOTO aplikacja. To komfortowe rozwiązanie pozwalające na granie przez smartfona i tableta. Jak zauważają twórcy, dzięki aplikacji typerzy są na bieżąco, zaś ryzyko ominięcia wyczekiwanego wydarzenia spada do minimum. W tym miejscu zgromadzone zostały wszystkie komfortowe rozwiązania proponowane przez ETOTO, ale też specjalne promocje bukmacherskie i szybkie wpłaty na konto. Warto zwrócić uwagę, że aplikacja ETOTO jest doskonale przygotowana technologicznie – jest ona dostępna zarówna na Apple, jak i na Androida.
Podsumowując, ETOTO na rynku wyróżnia się wyjątkowym podejściem, szeroką paletą możliwości, kreatywnością, tysiącami zakładów, ale też sumiennym podejściem do użytkownika. Ci mogą liczyć na pełne wsparcie, szereg informacji pomocnych w codziennym użytkowaniu bukmachera, dokładnie nakreśloną ofertą oraz przejrzystą polityką budowania marki. Typerzy potrafią to docenić plasując ETOTO w czołówce bukmacherów w naszym kraju.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."