Ostatnia aktualizacja: 29 kwietnia 2024
Od 27 września TVN24 może nadawać w oparciu o licencję wydaną w Holandii. Zgodnie z tamtejszymi przepisami możliwe jest emitowanie reklam mocniejszych alkoholi.
„Biorąc pod uwagę trwające półtora roku nieuzasadnione wstrzymywanie przez KRRiT decyzji o odnowieniu koncesji dla TVN24, musimy być gotowi na każdą ewentualność. Dlatego w lipcu br. został złożony wniosek o przyznanie holenderskiej koncesji na nadawanie i została ona przyznana”
– poinformował w poniedziałek zarząd TVN S.A.
Przypomnijmy, że od lutego 2020 r. TVN24 stara się o przedłużenie koncesji na nadawanie w Polsce. Termin dotychczasowego pozwolenia wygasa 26 września. W oświadczeniu firma dodaje:
„Jeśli KRRiT nie wyda decyzji o przedłużeniu koncesji TVN24 do 26 września, dalsze nadawanie umożliwi, zgodnie z polskim i unijnym prawem, koncesja holenderska. Jednak ciągle wierzymy, że nie będziemy zmuszeni z niej skorzystać. Spełniamy wszelkie warunki, aby uzyskać rekoncesję w Polsce, apelujemy więc o jej niezwłoczne przyznanie.”
Chcemy też z całą stanowczością podkreślić, że uzyskanie koncesji dla kanału TVN24 w Holandii w żaden sposób nie rozwiązuje problemu z jakim mamy do czynienia w związku z uchwaloną przez Sejm nowelizacją ustawy o radiofonii i telewizji. W obecnym kształcie uderza ona we wszystkie nasze kanały, w tym w TVN, podważając wolność słowa, niezależność mediów oraz własność prywatną. Ponownie apelujemy do władz o odrzucenie tej szkodliwej nowelizacji. Jesteśmy też w pełni zdeterminowani, by bronić prawa naszych widzów i wszystkich Polaków do wolnych mediów i wolnego wyboru.
Holenderska koncesja może przynieść TVN Grupie Discovery dodatkowe przychody reklamowe. „W kraju wiatraków telewizyjne spoty produktów z alkoholem można emitować od godziny 21 do 6 rano. W Polsce jest to możliwe już od godziny 20. Sęk w tym, że nad Wisłą można promować w ten sposób jedynie piwo. Reklamy telewizyjne wódki, wina i drinków są zakazane.
„W holenderskich przepisach takich ograniczeń nie ma” – czytamy. Portal zwraca jednak uwagę, że w holenderskiej telewizji trudno jednak trafić na reklamy napojów alkoholowych. Dodaje, że od 1 października w Holandii dozwolone będzie reklamowanie gier hazardowych.
„Spoty telewizyjne będą dozwolone między godziną 19 i 6 rano. W reklamach nie będzie można pokazywać znanych twarzy, ani jakichkolwiek danych osobowych. Zabroniony jest też udział w spotach osób poniżej 25 roku życia. Podobnie jak w przypadku alkoholu, reklamy gier hazardowych nie będą mogły kojarzyć się z sukcesem życiowym czy atrakcyjnością.” – czytamy.
W Polsce reklama gier hazardowych, z pewnymi wyjątkami, jest zabroniona Wirtualnemedia.pl zastrzega, że nie jest przesądzone, czy TVN24 skorzysta z tych możliwości.
„Od 2019 roku na podstawie licencji wydanej w Holandii nadają m.in. Discovery Channel, Animal Planet, TLC, DTX, Discovery Science, Discovery Historia. Stacje te prezentują takie same spoty co w koncesjonowanych w Polsce kanałach” – podaje.
Źródło: wirtualnemedia.pl
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."