Ostatnia aktualizacja: 25 kwietnia 2024
Gigant technologiczny Google zaktualizował wytyczne dotyczące treści dotyczące wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce o tej samej nazwie. Operatorzy gier hazardowych i podmioty stowarzyszone nie będą już mogli używać formatu, który Google określa jako Wyniki rozszerzone, do oznaczania produktów w wynikach wyszukiwania.
Zmiana obowiązuje od tego miesiąca jako część szerszej polityki dotyczącej umieszczania na liście „produktów wysokiego ryzyka”, która obejmuje również broń palną i inną broń, tytoń, wapowanie i narkotyki. Funkcja Rich Results umożliwia reklamodawcom natychmiastowe wyświetlanie określonych informacji o produkcie, takich jak cena, dostępność i ocena w gwiazdkach w wynikach wyszukiwania słowa kluczowego produktu.
Google powiedział:
„Nie zezwalamy na treści promujące szeroko zakazane lub regulowane towary, usługi lub informacje, które mogą spowodować poważną, natychmiastową lub długoterminową szkodę dla ludzi”.
Ta zmiana będzie obowiązywać we wszystkich jurysdykcjach, niezależnie od tego, czy reklama hazardu jest dozwolona lokalnie. W Google Search Console nie będzie żadnych ręcznych działań związanych z naruszeniem nowych wytycznych. Google po prostu nie wyświetla wyników z elementami rozszerzonymi w wyświetlaczach wyników w wyszukiwarce Google.
Oczekuje się, że kilka krajów wkrótce ogłosi nowe przepisy dotyczące reklamy hazardu. Oczekuje się, że Holandia wprowadzi zakaz nieukierunkowanych reklam hazardowych po zakazie wykorzystywania wzorów do naśladowania w reklamach, który wszedł w życie 30 czerwca. Oczekuje się też pewnych środków dotyczących reklam w ramach przeglądu przepisów dotyczących hazardu w Wielkiej Brytanii.
Tymczasem w Belgii operatorzy gier hazardowych twierdzili, że krajowa loteria tego kraju wykorzystała swoje wpływy do lobbowania za zakazem wszelkich innych reklam hazardowych.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."