Ostatnia aktualizacja: 13 września 2023
W poniedziałek spółka MGM Resorts ogłosiła w mediach społecznościowych, że stała się przedmiotem cyberataku, w wyniku którego w ramach środków zapobiegawczych niektóre jej systemy zostały wyłączone. 2 dni później strony internetowe kasyna i hotelu wciąż nie działały. W śledztwo zaangażowało się FBI.
MGM wydało poniższy komunikat na swoim profilu na portalu X (dawny Twitter)
— MGM Resorts (@MGMResortsIntl) September 11, 2023
Według rzecznika cyberatak miał miejsce w niedzielę wieczorem i miał wpływ na obiekty w całej sieci hoteli firmy. Spowodowało to wyłączenie automatów do gry, strony internetowej MGM i systemów rezerwacji w trybie offline, a cały personel pracował w „trybie ręcznym”.
Wyłączenie systemów cyfrowych hoteli miało wpływ na wszystkie aspekty ich funkcjonowania. Na piętrach kasyn automaty do gier i bankomaty zostały całkowicie wyłączone, wyświetlając na ekranach komunikaty o błędach zamiast zwykłych trybów. W hotelach goście zostali zamknięci w pokojach, ponieważ ich cyfrowe klucze do kart zostały odłączone od sieci.
FBI określiło śledztwo jako trwające, ale agent specjalny Mark Neria, rzecznik biura w Las Vegas, powiedział, że nie ma żadnych dodatkowych informacji.