Aż 68 % inwestorów z UK uważa, że kryptowaluty i forex to hazard

Okiem eksperta
Iwo 21/10/2021

Ostatnia aktualizacja: 21 października 2021

Financial Conduct Authority (FCA) będący brytyjskim odpowiednikiem naszej rodzimej Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) rozpoczyna wartą 11 mln funtów kampanię InvestSmart, której celem jest pomoc konsumentom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych.

Cały projekt kierowany jest więc do osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z rynkami finansowymi.

Szum medialny wpływa na decyzje inwestycyjne Brytyjczyków

Rozpoczynając kampanię społeczną, brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) przeprowadził badanie, które wykazało, że trzy czwarte (76 proc.) młodszych inwestorów poniżej 40. roku życia, którzy zainwestowali w produkty wysokiego ryzyka, takie jak kryptowaluty i forex, twierdzi, że kieruje nimi chęć rywalizacji z przyjaciółmi, rodziną i znajomymi oraz ich własne inwestycje z przeszłości.

BitcoinAż 58 proc. wskazało, że za ich decyzje inwestycyjne w dużej mierze odpowiedzialny jest szum w mediach społecznościowych i wiadomościach. Jakby tego było mało, ponad dwie trzecie (68 proc.) porównało to do hazardu.

Na uwagę zasługuje także fakt, iż osoby te inwestują przede wszystkim krótkoterminowo. Zaledwie 1 na 5 respondentów (21 proc.) rozważa bowiem utrzymanie swojej ostatniej inwestycji przez okres dłuższy niż rok, a mniej niż 1 na 10 (8 proc.) przez okres dłuższy niż 5 lat. Dzieje się tak pomimo tego, że 60 proc. ankietowanych twierdzi, iż woli bardziej stabilne zyski niż inwestycje, które gwałtownie rosną i spadają.

Wyniki badania zaniepokoiły brytyjskiego regulatora, który obawia się, że coraz większy dostęp do inwestycji o podwyższonym ryzyku jest nieodpowiedni dla osób początkujących, gdyż inwestycje te często nie odzwierciedlają ich tolerancji na ryzyko.

Na uwagę zasługuje fakt, iż podczas gdy badania FCA’s Financial Lives pokazują, że chociaż ci, którzy zainwestowali, uważają się za bardziej obeznanych w sprawach finansowych niż ogół społeczeństwa, większość osób, które zainwestowały na forex lub na rynku kryptowalut (odpowiednio 57% i 69%) błędnie wierzyli, że rynki te są regulowane przez FCA. W rezultacie nie byli oni w stanie zrozumieć braku ochrony inwestorów i ryzyka dla ich pieniędzy.

Aby pomóc inwestorom podjąć właściwą dla nich decyzję, FCA rozpoczyna dziś 5-letnią kampanię InvestSmart o wartości 11 milionów funtów. Kampania skierowana jest do osób niedoświadczonych w inwestowaniu. Ma ona na celu dotarcie do tych inwestorów za pośrednictwem mediów społecznościowych i Internetu, gdzie powstaje wiele szumu wokół inwestowania.

„Widzimy coraz więcej osób goniących za wysokimi zyskami. Ale wysokie zyski mogą oznaczać wyższe ryzyko. Chcemy dać konsumentom większe zaufanie do inwestowania i pomóc im robić to bezpiecznie, rozumiejąc poziom ryzyka, jaki się z tym wiąże”

– przyznała Sarah Pritchard, dyrektor wykonawczy ds. rynków w FCA.

Źródło: comparic.pl

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL