Betsson zajmie miejsce na koszulkach Interu Mediolan? Jest jedna przeszkoda..

Branżowy marketing Najczęściej czytane
Adam Brzozowski 24/02/2024

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2024

Firma bukmacherska Betsson jest gotowa złożyć Interowi Mediolan ofertę wartą 30 milionów euro, aby zostać głównym sponsorem na koszulkach klubu.

Takie informacje pojawiły się we włoskiej prasie.  Do tej transakcji mogłoby dojść jedynie w przypadku zmiany przepisów we Włoszech, które pozwolą na reklamowanie gier hazardowych w piłce nożnej.

W bieżącym sezonie głównym sponsorem koszulek klubu jest amerykański serwis streamingowy Paramount+. Jednakże partnerstwo to trwa tylko do końca tego sezonu i szanse na to, że zostanie przedłużony są nikłe. Współpraca z Paramount nie jest tak dochodowa, jak główne umowy sponsorskie na koszulkach kilku czołowych europejskich klubów piłkarskich.

Inter pragnie zatem znaleźć nowe partnerstwo, dzięki któremu zarobi więcej zgodnie ze swoim statusem czołowego klubu, który w zeszłym sezonie dotarł nawet do finału Ligi Mistrzów.

Najbardziej owocne pod tym względem były rozmowy z Betssonem. Włoska prasa donosi, że spółce zależy na porozumieniu z Interem. Wyjaśnili też, jaką wielkość oferty byliby gotowi złożyć. Betsson zaofoerował ponoć około 27-30 milionów euro na sezon.

Jednakże na tem moment jest to niemożliwe ze względu na aktualne regulacje włoskiego rządu, które zabraniają klubom piłkarskim wykorzystywania firm hazardowych jako głównych sponsorów koszulek. Liga Serie A i kluby włoskiego futbolu lobbują, aby zmienić tę politykę.

Problem Interu ze znalezieniem strategicznego sponsora

Od zakończenia długoterminowej współpracy klubu z producentem opon Pirelli, sponsor na koszulkach zmienił się kilkukrotnie. Współpraca z Pirelli dobiegła końca latem 2021 r. Pierwszym następcą Pirelli była oparta na blockchain firma Socios.com. Jednak współpraca z Socios trwała tylko jeden sezon.
W kolejnym sezonie która miała miejsce w zeszłym sezonie, Inter nawiązał współpracę z firmą kryptowalutową DigitalBits.
Współpraca ta zakończyła się nagle, gdy firma kryptowalutowa nie była w stanie dokonać płatności, które była winna Interowi z powodu poważnych problemów finansowych. Spowodowało to, że Inter rozegrał kilka meczów bez głównego sponsora koszulkowego.
Następnie uzgodniono krótkoterminową umowę z amerykańską platformą streamingową  Paramount+. Pierwotna umowa ta obowiązywała tylko przez dwa mecze. Jednym z nich był finał Ligi Mistrzów przeciwko Manchesterowi City w czerwcu ubiegłego roku. Następnie współpraca została przedłużona na kolejny sezon i powoli zbliża się ku końcowi.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL