Ostatnia aktualizacja: 13 stycznia 2023
BMW ograniczyło swoje inwestycje w sponsorowanie drużyn e-sportowych, a niektóre partnerskie drużyny nie wyświetlają już logo niemieckiego producenta samochodów na koszulkach.
BMW związane było z e-sportem od kilku lat a znacznie zwiększyło swoją działalność w 2020 roku, współpracując z Fnatic, G2, Cloud9, T1 i FunPlus Phoenix. BMW zaczęło również sponsorować OG w 2021 roku.
BMW przeprowadziło międzyorganizacyjną kampanię znaną jako „United in Rivalry”, w której skupili się na rywalizacji między sześcioma organizacjami, ich różnicach i rywalizacji między nimi.
BMW często tworzyło również treści z organizacjami i indywidualnymi kampaniami, takimi jak Fnatic i kampania BMW Drive is the Difference, mająca na celu poprawę samopoczucia psychicznego profesjonalnych graczy e-sportowych.
Źródła podają, że BMW zaczyna ograniczać sponsorowanie e-sportu, a inny powiedział, że BMW przewiduje recesję, więc wycofuje się z niektórych aspektów promocyjnych, a e-sport jest jedną z pierwszych branż, z których się wycofał.
Rzecznik BMW powiedział iż ich zainteresowanie przesunęło się z e-sportu na inne aspekty gier, w tym w domowe, metaverse itp.”
Chociaż logo BMW wciąż znajduje się na niektórych koszulkach dostępnych w witrynach zakupów online tych organizacji, brakuje go na niektórych koszulkach w ogłoszeniach o składzie, takich jak głoszenie składu Fnatic 2023 LEC.
Your name. Your team. Your country. All in one place.
THE G2 ESPORTS 2023 PRO KIT JERSEY IS HERE. pic.twitter.com/HFpVO2NBtx
— G2 Esports (@G2esports) January 5, 2023
Sponsoringi stanowią większość przychodów organizacji e-sportowych, więc jeśli marka taka jak BMW zmniejszy sponsoring bez wątpienia będzie to miało wpływ.
E-sport jest obecnie w trudnej sytuacji. Nastąpiła seria wyjść z e-sportu, które malują ponury obraz branży wkraczającej w 2023 rok. Pisaliśmy o tym niedawno w artykule o wynagrodzeniach w e-sporcie.
Niektóre firmy z e-sportu, które niedawno zostały zamknięte, to Finest, Juked i Jaxon, a także brytyjskie organizacje, takie jak Lucent, Rix i X7, które zakończyły działalność w zeszłym tygodniu)
Na początku tego roku takie firmy medialne jak Inven Global, Upcomer i G4 również ograniczyły wydatki.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."