BMW odchodzi ze sponsoringu e-sportu

Branżowy marketing E SPORT
Wiktor Czerwiński 13/01/2023

Ostatnia aktualizacja: 13 stycznia 2023

BMW ograniczyło swoje inwestycje w sponsorowanie drużyn e-sportowych, a niektóre partnerskie drużyny nie wyświetlają już logo niemieckiego producenta samochodów na koszulkach.

BMW związane było z e-sportem od kilku lat a znacznie zwiększyło swoją działalność w 2020 roku, współpracując z Fnatic, G2, Cloud9, T1 i FunPlus Phoenix. BMW zaczęło również sponsorować OG w 2021 roku.

BMW przeprowadziło międzyorganizacyjną kampanię znaną jako „United in Rivalry”, w której skupili się na rywalizacji między sześcioma organizacjami, ich różnicach i rywalizacji między nimi.

BMW często tworzyło również treści z organizacjami i indywidualnymi kampaniami, takimi jak Fnatic i kampania BMW Drive is the Difference, mająca na celu poprawę samopoczucia psychicznego profesjonalnych graczy e-sportowych.

Źródła podają, że BMW zaczyna ograniczać sponsorowanie e-sportu, a inny powiedział, że BMW przewiduje recesję, więc wycofuje się z niektórych aspektów promocyjnych, a e-sport jest jedną z pierwszych branż, z których się wycofał.

Rzecznik BMW powiedział iż ich zainteresowanie przesunęło się z e-sportu na inne aspekty gier, w tym w domowe, metaverse itp.”

Chociaż logo BMW wciąż znajduje się na niektórych koszulkach dostępnych w witrynach zakupów online tych organizacji, brakuje go na niektórych koszulkach w ogłoszeniach o składzie, takich jak głoszenie składu Fnatic 2023 LEC.

Sponsoringi stanowią większość przychodów organizacji e-sportowych, więc jeśli marka taka jak BMW zmniejszy sponsoring bez wątpienia będzie to miało wpływ.

E-sport jest obecnie w trudnej sytuacji. Nastąpiła seria wyjść z e-sportu, które malują ponury obraz branży wkraczającej w 2023 rok. Pisaliśmy o tym niedawno w artykule o wynagrodzeniach w e-sporcie.

Niektóre firmy z e-sportu, które niedawno zostały zamknięte, to Finest, Juked i Jaxon, a także brytyjskie organizacje, takie jak Lucent, Rix i X7, które zakończyły działalność w  zeszłym tygodniu)

Na początku tego roku takie firmy medialne jak Inven Global, Upcomer i G4 również ograniczyły wydatki.

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL