Branża gier na Malcie wzrosła o ponad 15% w 2020 r

Finanse Bilanse Ze świata
Iwo 12/07/2021

Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2023

Według raportu rocznego MGA opublikowanego w zeszły poniedziałek, całkowita wartość dodana brutto wygenerowana przez branżę gier w 2020 roku szacowana jest na 924 miliony euro, czyli około 8% całości gospodarki. 62,3% całkowitego GR licencjobiorców B2C zostało wygenerowane przez hazard typu 1, z czego 78,2% pochodziło z gier na automatach. Sektor bezpośrednio wygenerował prawie 8300 miejsc pracy.

Maltański Urząd ds. Gier (MGA) opublikował w zeszły poniedziałek raport roczny i zbadał sprawozdania finansowe za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2020 r.

Raport zawiera przegląd prac wykonanych w ciągu roku i podkreśla główne projekty podjęte przez MGA w tym samym okresie. Przedstawia również wyniki maltańskiej branży gier w 2020 roku, a także średnioterminowe perspektywy na przyszłość, a następnie szczegółowy raport wyjaśniający kluczowe statystyki dla sektorów gier stacjonarnych i internetowych w kontekście pandemii COVID-19 .

W wyjątkowym roku, w którym całkowita ekonomiczna wartość dodana spadła na Malcie o 4,3%, branża gier odnotowała jeden z najwyższych wskaźników wzrostu wartości dodanej w porównaniu z innymi sektorami, który według raportu MGA wynosi 15,3%. Całkowita wartość dodana brutto (GVA) generowana przez branżę gier w 2020 roku szacowana jest na 924 miliony euro, co stanowi około 8% całości gospodarki.

W 2020 r. 62,3% całkowitego zysku licencjobiorców B2C działających w branży online pochodziło z hazardu sklasyfikowanego w grupie Typ 1, co stanowi wzrost o sześć punktów procentowych w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. W okresie sprawozdawczym 78,2% z GR było generowane przez gry na automatach, podczas gdy 17,4% było generowane przez gry stołowe. Pozostałe 4,4% GR dla grupy Typu 1 zostało wygenerowane przez inne gry, z których najpopularniejsze były kasyna na żywo, wirtualne gry sportowe i loterie drugorzędne.

Na koniec 2020 r. liczba firm licencjonowanych przez MGA, w tym zarówno internetowych, jak i naziemnych, wynosiła 323, posiadających łącznie 328 licencji na gry i 357 homologacji typu gier na oferowanie różnego rodzaju gier na licencji B2C . W ciągu dwunastu miesięcy 2020 r. MGA zebrało łącznie 73,5 mln euro w postaci opłat za zgodność, opłat i podatku konsumpcyjnego. .

Ponadto oszacowano, że na koniec 2020 r. branża gier bezpośrednio generowała prawie 8300 miejsc pracy w przeliczeniu na pełne etaty (ekwiwalent pełnego czasu pracy), przy czym 91,1% tych pracowników było zaangażowanych w sektor online. Znaczący wzrost zatrudnienia w sektorze gier online w 2020 r. przypisuje się planowanym inwestycjom i rekrutacji przez niewielką liczbę dużych firm, które kontynuowały swoje projekty pomimo pandemii COVID-19, a także nowych firm, które rozpoczęły działalność na Malcie.

Biorąc pod uwagę zatrudnienie generowane przez działalność w branży gier lub z nią związaną, całkowite zatrudnienie w sektorze gier na Malcie w 2020 r. szacuje się na 12 398, co stanowi około 4,7% całkowitej siły roboczej.

Publikując raport, dyrektor generalny Carl Brincat powiedział:

„Rok 2020 bez wątpienia zostanie zapamiętany z powodu wyzwań, jakie stawiała nas pandemia, i jestem dumny z pracowników Urzędu, którzy niestrudzenie pracowali nad tym, abyśmy nadal pełnili wymagane od nas funkcje sądownie. Utrzymanie stabilności statku w trudnym roku stanowi dla nas mocną podstawę do patrzenia w przyszłość z odnowionym zobowiązaniem do dalszego budowania na pozytywach i poprawiania naszych niedociągnięć, aby osiągnąć nowe wyżyny w naszym podejściu regulacyjnym.”

Według raportu około 10% operatorów z sektora B2C spodziewa się spadku przychodów z gier w 2021 r., a prawie 4% operatorów przewiduje spadek przychodów z gier przekraczający 30%. Z kolei tylko 2,6% operatorów w sektorze B2B spodziewa się spadku przychodów z gier w 2021 roku.

Na podstawie Yogonet.com

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL