Brytyjski regulator ostrzega operatorów, aby chronili klientów w okresie blokady

UK

Dyrektor naczelny Gambling Commission wystosował pismo do operatorów, aby ostrzec, że w przypadku uchylenia się od odpowiedzialności mogą zostać podjęte dalsze działania.

Neil McArthur, dyrektor naczelny Komisji ds. Hazardu, przypomniał licencjonowanym operatorom o ich obowiązku ochrony klientów, ponieważ duża część Wielkiej Brytanii pozostaje pod blokadą Covid-19.

McArthur napisał do operatorów, aby ostrzec, że organ regulacyjny podejmie działania, jeśli nie ochronią podatnych graczy w tym okresie. Obawia się, że zagrożeni konsumenci mogą czuć się odizolowani i bezbronni podczas blokady, co prowadzi do zmian ich nawyków hazardowych.

Wiemy, że niektórzy konsumenci, tacy jak bardzo zaangażowani gracze, którzy grają w różne produkty, prawdopodobnie spędzają więcej czasu na grach hazardowych, a fakt, że wydarzenia sportowe będą się odbywać w okresie blokady, będzie oznaczać więcej możliwości dla klientów zakładów bukmacherskich aby uprawiać hazard – napisał McArthur.

McArthur ostrzegł operatorów, aby oczekiwali ścisłego monitorowania postępowania w zakresie procedur zgodności w tym krytycznym roku dla sektora gier hazardowych, podczas gdy rząd Wielkiej Brytanii dokonuje przeglądu przepisów dotyczących hazardu. Regulator oczekuje, że operatorzy przeprowadzą surowsze kontrole przystępności graczy i interwencje w zakresie obsługi klienta w tym okresie.

Ostrzegł, że nie zaakceptuje żadnego wykorzystywania regionalnych blokad do promowania produktów hazardowych i będzie w dalszym ciągu zmieniać wymogi regulacyjne (RTS) i licencyjne (LCCP) dotyczące ochrony klientów.

Wezwał pracowników, którzy mają obawy co do zachowania firm, dla których pracują, do poinformowania o tym fakcie, kontaktując się z poufną infolinią komisji ds. wywiadu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *