Europejski Akt o usługach cyfrowych – hazard online czeka rewolucja?

Opublikowany 31 maja raport UN Global Network – Przeciwdziałanie szarej strefie, współpraca Krajowej Administracji Skarbowej z branżą hazardową i odpadową wskazuje na potrzeby dalszych zmian legislacyjnych w przepisach dotyczących branży hazardowej, zarówno w skali polskiej, jak również europejskiej. Autorzy raportu podkreślają, że Digital Services Act (Akt o usługach cyfrowych) może znacząco zmienić kształt tej branży.

Potrzeba wprowadzenia aktów prawnych, wymierzonych przeciw szarej strefie gier hazardowych wciąż jest ogromna. W opublikowanym w grudniu 2021 roku raporcie ONZ na temat nielegalnego hazardu, szacowana łączna liczba nielegalnych zakładów rocznie na świecie wynosi 1,7 biliona dolarów. Procentowy udział szarej strefy w tego typu rozrywce w Unii Europejskiej w 2021 r. wynosiła 25,2 proc . Oficjalne badania wskazują, że wskaźnik ten w Polsce jest niższy i wynosi 17,9 proc., Przedstawiciele branży hazardowej twierdzą jednak, że może być on nawet dwa razy wyższy, dlatego potrzebne są działania zarówno na rynku lokalnym jak i europejskim.

Jednym z aktów, które może zmienić kształt hazardu internetowego na rynku europejskim jest, wskazywany przez ekspertów UN Global Network, Digital Services Act, (DSA) czyli Akt o usługach cyfrowych.

„Celem wdrożenia DSA jest stworzenie bezpieczniejszej cyberprzestrzeni, chroniącej europejskich konsumentów przed niezgodnymi z prawem produktami w sieci, a także poszanowanie prawa oraz ochrona przed nielegalnym hazardem internetowym. Jako firma działająca globalnie wiemy, że tam gdzie rynek jest dobrze uregulowany, przepisy wykonawcze pomagają w walce z szarą strefą gier hazardowych”

– komentuje Charmaine Hogan, Head Of Regulatory Affairs w Playtech, wiodącego w branży hazardowej dostawcy platform i technologii na ponad 30 regulowanych rynkach.

DSA ma wprowadzić również szereg zobowiązań i mechanizmów skierowanych na zwalczanie nielegalnych treści w Internecie, a procedury regulujące proces identyfikacji tego rodzaju danych mają prowadzić do ich sprawnego wykrywania i usuwania lub blokowania dostępu do nich. Docelowo regulacje mają zmniejszyć ekspozycję użytkowników na nielegalne treści, co byłoby dużym ciosem w operatorów hazardowych działających w szarej strefie.

Przepisy maja również regulować charakter reklamy internetowej, która może wprowadzać klienta w błąd lub promować treści omijające prawo, z czego chętnie korzystają nielegalni operatorzy usług hazardowych. Ponadto na portale internetowe zostałby nałożony obowiązek dostarczenia możliwości identyfikacji danego przekazu jako reklamy, a także wskazania na czyje zlecenie i na podstawie jakich wytycznych kreacja reklamowa jest wyświetlana finalnemu odbiorcy.

Co więcej, portale internetowe będą zobowiązane do systematycznej analizy i oceniania rodzajów ryzyka związanego z rozpowszechnianiem nielegalnych treści, będących manipulacją lub dezinformacją. To rozwiązanie w znacznym stopniu ograniczyłoby możliwości promowania bezprawnie działających operatorów.

Eksperci są zgodni co do tego, że wprowadzenie w życie DSA, choć na początku może być skomplikowane, przysłuży się przyspieszeniu postępy technologicznemu, a równe zasady dla wszystkich firm działających na terenie UE będą chroniły je również przed nieuczciwą konkurencją firm prowadzących działalność poza terenami Unii.

O Playtech
Założony w 1999 roku i notowany na głównym rynku Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych, Playtech jest liderem w branży gier hazardowych i transakcji finansowych, zatrudniającym 6,400 pracowników w 24 krajach.
Playtech jest wiodącą firmą technologiczną w branży gier hazardowych, dostarczającą oprogramowanie, usługi, treści i technologie platformowe oparte na business inteligence w zakresie najpopularniejszych produktów w branży, w tym kasyna, kasyna na żywo, zakłady sportowe, sporty wirtualne, bingo i pokera. Jest pionierem technologii omni-channel gambling poprzez zintegrowaną platformę Playtech ONE. Playtech ONE dostarcza ekspertyzę marketingową opartą na danych funkcjonalność pojedynczego portfela, CRM i rozwiązania w zakresie odpowiedzialnego hazardu na jednej platformie w różnych segmentach produktowych oraz w handlu detalicznym i online.
Playtech współpracuje i inwestuje w wiodące marki na regulowanych i noworegulowanych rynkach w celu dostarczenia technologii gier hazardowych opartą na danych w całym łańcuchu wartości sprzedaży detalicznej i online. Playtech dostarcza swoje technologie na zasadzie B2B wiodącym operatorom detalicznym i internetowym, grupom kasyn stacjonarnych i jednostkom sponsorowanym przez rząd, takim jak loterie. Playtech jest bezpośrednim właścicielem i operatorem Snaitech, wiodącej firmy zajmującej się zakładami sportowymi i grami online oraz detalicznymi we Włoszech.
Finalto, oddział finansowy Playtech, jest liderem technologicznym w branży CFD i handlu finansowego, działającym zarówno na rynku B2B jak i B2C.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.