Gauselmann wrócił do poziomu sprzed Covid

Grupa Gauselmann dobrze wychodzi z pandemii, pokazując jej półroczne wyniki. Niemiecki dostawca automatów do gier osiągnął w tym okresie podobne wyniki jak w pierwszej połowie 2019 r. Sprzedaż wyniosła 1,746 mld euro, co stanowi niewielką różnicę w stosunku do 1,74 euro w 2019 r. Całkowita skumulowana sprzedaż wszystkich działów grupy w 2019 r. osiągnął 3,4 mld euro.

Przewodniczący Grupy, Paul Gauselmann w wieku 65 lat wciąż odpowiedzialny za Grupę, skomentował ten fakt następująco:

„To wspaniała wiadomość, że pandemia osiągnęła dno i w końcu znów jesteśmy na mapowanym terytorium. Ten sukces jest przede wszystkim owocem naszych dobrych pomysłów i poświęcenia każdego z naszych pracowników i po raz kolejny pokazuje, co można osiągnąć ciężką pracą i duchem zespołowym. Ostatnie dwa lata związane z koronawirusem kosztowały firmę 2 mld euro utraconych przychodów ze sprzedaży. Podczas blokad wszystkie salony gier, kasyna, sklepy z zakładami sportowymi i kasyna pokładowe w całej Europie – łącznie 1000 punktów sprzedaży – musiały zostać zamknięte na około dziewięć miesięcy. Koszty operacyjne pozostały jednak w dużej mierze niezmienione”.

Dodał, że dywersyfikacja również odegrała rolę w zmianie sytuacji. Paul Gauselmann powiedział, że grupa pozycjonuje się na szerszej podstawie i zmniejsza swoją zależność od poszczególnych rynków i modeli biznesowych.

„Jest to również odzwierciedlone w bieżących wynikach sprzedaży. Powrót do poziomów sprzed Covid był możliwy tylko dzięki rozwojowi i ekspansji międzynarodowych operacji biznesowych i kasyn. Firma wykorzystała dwa obszary biznesowe, które rekompensują coraz trudniejszą sytuację na niemieckim rynku krajowym. Najważniejszymi rynkami w innych krajach europejskich są obecnie Wielka Brytania i Hiszpania. Z przedsiębiorczego punktu widzenia niezwykle ważne było prowadzenie do przodu naszej międzynarodowej działalności biznesowej.”

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.