Google zablokował lub usunął 3,1 miliarda nieodpowiednich reklam w 2020 roku

Prawie 5900 reklam na minutę – tyle nieodpowiednich i naruszających zasady treści usunął Google w 2020 roku, wynika z raportu Trust and Safety in Ads. Tegoroczne dane przedstawione w raporcie zostały poszerzone o informacje dotyczące reklam związanych z pandemią COVID-19.

Takich niewłaściwych treści w minionym roku Google musiał zablokować aż 99 milionów ze względu na zawyżanie cen, próby oszustwa czy reklamowanie fałszywych lekarstw oraz programów szczepień.

Coroczny raport Google Trust and Safety in Ads podsumowuje działania firmy podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników, a także wydawców i reklamodawców. W 2021 roku mija dekada od opublikowania przez Google pierwszego raportu o bezpieczeństwie reklam. W tym czasie liczba usuwanych i blokowanych reklam wzrosła ze 130 milionów usuniętych w 2011 roku do 3,1 miliarda takich treści w 2020 roku. Rozwinęły się jednak także metody i technologie walki z naruszającymi zasady reklamami. Prawie 5900 nieodpowiednich reklam na minutę 2020 rok na pewno nie był łatwym czasem w kontekście bezpieczeństwa reklam: pandemia, wybory w wielu krajach, nieustająca walka z podmiotami, które próbowały wykorzystać nowe sposoby w celu wprowadzenia w błąd lub oszukania użytkowników Internetu.

Świadczą o tym liczby: Google zablokował lub usunął aż 3,1 miliarda reklam, które naruszały jego zasady, i ograniczył zasięg 6,4 miliarda reklam ze względu na lokalne przepisy w poszczególnych krajach.

Dane dotyczące ograniczenia reklam prezentowane są po raz pierwszy i dotyczą sytuacji, gdy zgodnie z obowiązującymi regulacjami w danym kraju reklamowanie i sprzedawania konkretnych produktów nie jest dozwolone, np. leków na receptę, gier hazardowych itp. Dzięki technologii automatycznego wykrywania, która umożliwia Google skuteczne skanowania sieci pod kątem zgodności zawartości witryn z zasadami dla wydawców, w 2020 roku reklamy zostały usunięte z 1,3 miliarda stron. Jest to znaczny wzrost w stosunku do 21 milionów, które zostały usunięte w 2019 r. Firma zaprzestała również wyświetlania reklam na ponad 1,6 miliona witryn wydawców z wszechobecnymi rażącymi naruszeniami.

Źródło: Signs.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *