Ostatnia aktualizacja: 29 maja 2023
Holenderski organ regulacyjny ds. hazardu, de Kansspelautoriteit (KSA), ogłosił, że zakaz nieukierunkowanych reklam produktów i usług hazardowych online wejdzie w życie 1 lipca 2023 roku.
Według KSA, holenderskie przepisy dotyczące hazardu stanowią, że reklamy hazardu online nie mogą już docierać do nieletnich lub grup szczególnie wrażliwych, takich jak gracze z problemami. W rezultacie wszystkie formy reklamy, które mogą być oglądane przez ogół społeczeństwa, nie będą dozwolone od 1 lipca 2023 roku. Obejmuje to radio, telewizję i billboardy w miejscach publicznych. Billboardy i reklamy w miejscach prywatnych, do których dostęp ma ogół społeczeństwa, takich jak salony gier, kina i kawiarnie, są również zabronione.
Reklama za pośrednictwem Internetu, direct mailingu, telewizji na żądanie, mediów społecznościowych lub w środowisku gier online pozostaje jednak dozwolona pod pewnymi warunkami. Warunki te obejmują zobowiązanie posiadacza licencji hazardowej do zapewnienia, że jego reklamy nie będą oglądane przez nieletnich lub grupy szczególnie wrażliwe. Operator musi również zapewnić, że 95% odbiorców, do których docierają jego reklamy, musi mieć 24 lata lub więcej.
Reklamy stacjonarnych firm hazardowych będą nadal dozwolone, ale muszą one dotyczyć wyłącznie produktów i usług stacjonarnych. Nie mogą zawierać linków do żadnych usług online, nawet jeśli operator gier hazardowych prowadzi zarówno działalność stacjonarną, jak i online.
Wszystkie formy sponsoringu przez firmy hazardowe podlegają nowym ograniczeniom. Oznacza to, że programy telewizyjne i drużyny sportowe nie mogą być już sponsorowane przez firmy hazardowe, ponieważ jest to uważane za nieukierunkowaną reklamę. Okres przejściowy ma zastosowanie do istniejących umów sponsorskich dotyczących programów telewizyjnych i wydarzeń, który trwa do 1 lipca 2024 roku. Sponsorowanie sportowców, klubów, zawodów, koszulek i innych materiałów będzie dozwolone do 1 lipca 2025 roku. Ma to na celu umożliwienie klubom i drużynom wypełnienia zobowiązań umownych. Po 1 lipca nie będzie można zawierać nowych umów sponsorskich ani przedłużać istniejących.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."