Holenderski zakaz reklam hazardowych wejdzie w życie 1 lipca

Prawo hazardowe Ze świata
Katarzyna Meryk 29/05/2023

Ostatnia aktualizacja: 29 maja 2023

Holenderski organ regulacyjny ds. hazardu, de Kansspelautoriteit (KSA), ogłosił, że zakaz nieukierunkowanych reklam produktów i usług hazardowych online wejdzie w życie 1 lipca 2023 roku.

Według KSA, holenderskie przepisy dotyczące hazardu stanowią, że reklamy hazardu online nie mogą już docierać do nieletnich lub grup szczególnie wrażliwych, takich jak gracze z problemami. W rezultacie wszystkie formy reklamy, które mogą być oglądane przez ogół społeczeństwa, nie będą dozwolone od 1 lipca 2023 roku. Obejmuje to radio, telewizję i billboardy w miejscach publicznych. Billboardy i reklamy w miejscach prywatnych, do których dostęp ma ogół społeczeństwa, takich jak salony gier, kina i kawiarnie, są również zabronione.

Reklama za pośrednictwem Internetu, direct mailingu, telewizji na żądanie, mediów społecznościowych lub w środowisku gier online pozostaje jednak dozwolona pod pewnymi warunkami. Warunki te obejmują zobowiązanie posiadacza licencji hazardowej do zapewnienia, że jego reklamy nie będą oglądane przez nieletnich lub grupy szczególnie wrażliwe. Operator musi również zapewnić, że 95% odbiorców, do których docierają jego reklamy, musi mieć 24 lata lub więcej.

Reklamy stacjonarnych firm hazardowych będą nadal dozwolone, ale muszą one dotyczyć wyłącznie produktów i usług stacjonarnych. Nie mogą zawierać linków do żadnych usług online, nawet jeśli operator gier hazardowych prowadzi zarówno działalność stacjonarną, jak i online.

Wszystkie formy sponsoringu przez firmy hazardowe podlegają nowym ograniczeniom. Oznacza to, że programy telewizyjne i drużyny sportowe nie mogą być już sponsorowane przez firmy hazardowe, ponieważ jest to uważane za nieukierunkowaną reklamę. Okres przejściowy ma zastosowanie do istniejących umów sponsorskich dotyczących programów telewizyjnych i wydarzeń, który trwa do 1 lipca 2024 roku. Sponsorowanie sportowców, klubów, zawodów, koszulek i innych materiałów będzie dozwolone do 1 lipca 2025 roku. Ma to na celu umożliwienie klubom i drużynom wypełnienia zobowiązań umownych. Po 1 lipca nie będzie można zawierać nowych umów sponsorskich ani przedłużać istniejących.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL