Loteria promocyjna jest grą hazardową

Prawo hazardowe
Marek 10/04/2012

Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2024

Gazeta Prawna: Urządzając akcje promocyjne, organizatorzy powinni tak określać zasady konkursów, akcji czy przyznawania nagród, by wyeliminować element losowości. W przeciwnym przypadku impreza może być potraktowana jak loteria promocyjna podlegająca rygorom ustawy hazardowej.

Poinformowało o tym Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na zapytanie poselskie (nr 517/12). Przekonali się o tym organizatorzy imprez amatorskich w kolarstwie na terenie Beskidów, których tradycją jest przyznawanie ich uczestnikom nagród i upominków w formie losowania. Okazało się, że takie działanie wyczerpuje ustawową definicję gry hazardowej – loterii promocyjnej.

MF wyjaśniło, że stało się tak, ponieważ uczestnicy nabywali (odpłatnie) usługi i tym samym mogli nieodpłatnie uczestniczyć w grze, organizator oferował wygrane rzeczowe, wynik gry (podział oferowanych nagród rzeczowych) zależał od przypadku – losowania, a zasady gry określał regulamin.

czytaj dalej na gazetaprawna.pl

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Janek

07:50
10/04/2012

Ku...., ale po........ kraj. Chyba ustawodawcy mieli trudności ze znalezieniem wolnych miejsc w szkołach podstawowych z powodu II wojny światowej, a później okupacji radzieckiej. Podobne idiotyzmy są praktycznie w wiekszości przepisów w dowolnie wybranej dziedzinie. Jak czytam o takich głupotach, to jestem pewien, że gdybym był premierem/ministrem, to wywaliłbym autorów z roboty na zbity pysk.
E-PLAY.PL