Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2024
Według analityków Barclays Plc, na Mistrzostwa Świata FIFA 2022 zostanie postawionych łącznie 35 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 65% w porównaniu z poprzednią edycją po gwałtownym wzroście gier hazardowych online podczas pandemii.
Oczekuje się, że skok w zakładach sportowych zwiększy zyski firmy macierzystej Ladbrokes, Entain, która według Barclays ma większą ekspozycję na mistrzostwa świata niż właściciel Paddy Power, Flutter Entertainment, dzięki silnej obecności tego pierwszego zarówno w Europie, jak i Ameryce Łacińskiej, donosi Bloomberg.
Według analityków, w tym Jamesa Rowlanda Clarke’a, zakłady bukmacherskie są wspomagane przez mecze rozgrywane w najlepszych momentach w Europie w miesiącach zimowych, kiedy mniej osób wyjeżdża na wakacje, w porównaniu z poprzednimi turniejami odbywającymi się latem.
Zdaniem analityków daje to dodatkowy impuls branży hazardowej, która również skorzystała z „lepkości” wzrostu generowanego podczas blokad.
Jak dotąd wyniki meczów w Katarze były „nieznacznie przyjazne dla operatora”, powiedział bank, zauważając, że od południa w piątek było pięć remisów, co generalnie jest korzystne dla kompilatorów kursów, ponieważ większość obstawiających ma tendencję do obstawiania wygranej jednej drużyny.
Tymczasem oczekuje się, że zakłady na turniej w USA będą stosunkowo niewielkie, a Bloomberg Intelligence prognozuje 1,7 miliarda dolarów zakładów, zaledwie ułamek z 7,6 miliarda dolarów postawionych na Super Bowl i 3,1 miliarda dolarów na koszykówkę NCAA March Madness, napisał analityk Brian Egger .
Według Barclays, który powołał się na dane firmy bukmacherskiej H2 Gambling Capital, klienci licencjonowanych bukmacherów postawią około 400 milionów dolarów na każdy mecz grupowy rozegrany na tych Mistrzostwach Świata, około 1 miliarda dolarów na mecz pucharowy i do 2,5 miliarda dolarów na finał.
Jednak analitycy ostrzegają, że kryzys związany z kosztami utrzymania i okres poprzedzający Boże Narodzenie mogą spowodować presję na portfele bukmacherskie klientów.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."