Nowy sponsor Chelsea? Umowa może opiewać na 40 mln GBP rocznie!

Branżowy marketing
Katarzyna Meryk 16/06/2023

Ostatnia aktualizacja: 25 kwietnia 2024

Chelsea jest prawdopodobnie bardzo bliska podpisania umowy z firmą hazardową Stake, która ma zostać nowym sponsorem klubu. Obecna umowa z gigantem telefonii komórkowej Three wygasa z końcem czerwca.

The Blues od miesięcy pozostają w zawieszeniu w kwestii głównego sponsora koszulkowego, po tym jak okazało się, że przedłużenie umowy z Three nie wchodzi w grę. Będzie to pierwsza zmiana sponsora po przejęciu klubu przez nowego właściciela, któremu pozostał rok do końca umowy z The Blues.

W czwartek Sports Business podał, że Stake wyłonił się jako nowy faworyt na głównego sponsora po tym. Po wejściu w ostatni miesiąc bez nowego sponsora, Chelsea najwyraźniej zgodziła się na roczne partnerstwo ze Stake.

Firma hazardowa sponsoruje również Everton i płaci około 40 mln GBP rocznie za występowanie jako sponsor klubu. Chelsea otrzymała około 120 mln GBP od Three na sezon.

Firma Three chciała uniknąć powiązań z Romanem Abramowiczem, który rzekomo miał własne powiązania z rosyjską inwazją na Ukrainę, a ich decyzja wywołała powszechny sprzeciw ze strony kibiców, którzy uważali, że sponsor klubu ich porzuca.

Od tego czasu trwają prace nad pozyskaniem nowego, dużego sponsora. Niemiecki gigant finansowy Allianz brał udział w przetargu, ale podobno zaoferował znacznie mniej niż Stake.

Sytuacja nieco skomplikowała się po tym, jak Chelsea nie zakwalifikowała się do Ligi Mistrzów. Stake zaproponował tylko 12-miesięczny kontrakt, więc Chelsea będzie musiała skupić się na znalezieniu długoterminowego zastępstwa. W związku z wdrożeniem od końca sezonu 2025/26 przepisów przeciwko sponsorom opartym na hazardzie, wybór Chelsea będzie bardzo interesujący.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL