Portal X ukarany we Włoszech za nielegalne reklamy związane z hazardem

Najczęściej czytane Prawo hazardowe Ze świata
Wiktor Czerwiński 14/03/2024

Ostatnia aktualizacja: 21 marca 2024

Włoski organ regulacyjny ds. komunikacji – Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM) – nałożył grzywnę w wysokości 1,35 mln euro na platformę X (dawniej Twitter) za naruszenie przepisów dotyczących reklam gier hazardowych.

Jak wynika z komunikatu prasowego, komisarz AGCOM Elisa Giomi zatwierdziła karę na podstawie naruszenia przez spółkę art. 9 ustęp 1. tzw. dekretu o godności (uchwała nr 65/24/CONS).

W toku dochodzenia AGCOM stwierdził, że spółka naruszyła przepisy dotyczące reklamowania produktów hazardowych za pośrednictwem dziewięciu kont indywidualnych. Dotyczyło to treści promujących witryny oferujące gry i zakłady bukmacherskie na prawdziwe pieniądze. AGCOM zauważył, że podczas procesu sprawdzania treści firma nie zablokowała aktywności dwóch z dziewięciu kont i dołączyła nakaz zablokowania kont wraz z karą. Podkreśliła również, że na każdym z dziewięciu rachunków widniał niebieski znacznik  konta zweryfikowanego.

Organ regulacyjny ostrzegł również X, że nie może dopuścić do dalszych naruszeń związanych z tymi lub innymi kontami na swojej platformie.

Przypomnijmy, iż w grudniu 2023 roku na YouTube i Twitch zostały nałożone przez AGCOM kary w wysokości łącznie 3,15 mln euro w związku z obecnością na ich platformach 20 000 filmów związanych z hazardem, co stanowi naruszenie włoskiego zakazu reklam hazardu.

Kilka tygodni później podobny los spotkał także META za nielegalne reklamy hazardu na platformach Facebook i Instagram. W tym przypadku kara wyniosła aż 5,85 mln euro.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL