Premier League straci sponsoring koszulek hazardowych

Branżowy marketing Prawo hazardowe
Iwo 24/09/2021

Ostatnia aktualizacja: 28 grudnia 2022

Według raportu Sportsmail, firmy bukmacherskie i hazardowe mają zostać objęte zakazem pojawiania się na przodzie koszulek piłkarskich w Premier League, w ramach przeglądu brytyjskiej ustawy o hazardzie z 2005 roku.

Wydaje się prawdopodobne, że w Wielkiej Brytanii nastąpią zmiany w przepisach dotyczących reklam hazardowych, podczas gdy poinformowano, że rozważany jest również wpływ reklamy na boisku i w telewizji.

Brigid Simmonds, przewodnicząca Rady ds. Zakładów i Gier (BGC), zajęła stanowisko, że branża bukmacherska nie jest wyłącznie odpowiedzialna za problematyczny hazard:

„Jedna osoba z problemem to za dużo. Przez ostatnie 20 lat przemysł był jedynym fundatorem badań, edukacji i leczenia, a dopiero niedawno pojawiła się NHS i zdecydowała, że ​​założy nowe ośrodki. Odwiedziłam ten w Leeds i co było absolutnie jasne, to to, że wielu z tych, którzy mają problem z hazardem, ma problemy w innych obszarach i to właśnie tam musi być osadzony w NHS, abyśmy mogli pomagać tym ludziom. ”

Obecnie dziewięć angielskich drużyn z najwyższej półki ma firmę bukmacherską jako sponsorzy koszulek, a zakaz ma „potencjalnie znaczący wpływ” na przychody klubów spoza pierwszej szóstki.

Simmonds dodała:

„Jako branża właśnie ogłosiliśmy, że do 2024 roku wydamy kolejne 100 milionów funtów na finansowanie krajowej infolinii, finansowanie Gamble Aware oraz 10 milionów, które właśnie przeznaczyliśmy na edukację YGAM i GamCare. Departament Edukacji jest teraz zaangażowany, ponieważ jest teraz wymogiem PSHE, aby spojrzeć na coś wokół zagrożeń. Jednak nie można tego pozostawić samej branży, więc mam nadzieję, że niektóre z kroków zapobiegawczych zostaną nieco dokładniej przemyślane”.

Potencjalny zakaz sponsorowania koszulek bukmacherskich był przygotowywany od jakiegoś czasu, ponieważ został oznaczony jako „prawdopodobny wynik” przeglądu ustawy o hazardzie przez premiera Borisa Johnsona, a także podobno mający poparcie jego gabinetu.

W ramach przygotowań do zerwania więzi z firmami bukmacherskimi wiele klubów Premier League zorganizowało w marcu spotkanie w celu omówienia przyszłości ich relacji z branżą, w tym Burnley, Crystal Palace, Fulham, Leeds United, Newcastle United, Southampton, West Ham United i Wolverhampton Wanderers. Jednak podobno jest mniej prawdopodobne, że zakaz zostanie wprowadzony w niższych ligach, biorąc pod uwagę znaczący wpływ finansowy, jaki miałby na strony EFL.

Źródło zbliżone do recenzji dodało:

„Jesteśmy prawie pewni, że reklama na froncie koszulki piłkarskiej wkrótce się skończy. Wszyscy tego oczekują. Reformatorzy chcą więcej, ale wielu polityków martwi się o niższe ligi. Rząd uważa, że ​​przód koszulki przyciągnie inne nagłówki reklamodawców”.

Przeglądy ustawy o grach hazardowych rozpoczęły się w grudniu 2020 r., kiedy Specjalna Komisja Izby Lordów zajmująca się „społecznymi i ekonomicznymi skutkami hazardu” zaleciła 66 krytycznych obszarów, które wymagały „pilnych” działań ze strony rządu.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL