Ostatnia aktualizacja: 28 grudnia 2022
Według raportu Sportsmail, firmy bukmacherskie i hazardowe mają zostać objęte zakazem pojawiania się na przodzie koszulek piłkarskich w Premier League, w ramach przeglądu brytyjskiej ustawy o hazardzie z 2005 roku.
Wydaje się prawdopodobne, że w Wielkiej Brytanii nastąpią zmiany w przepisach dotyczących reklam hazardowych, podczas gdy poinformowano, że rozważany jest również wpływ reklamy na boisku i w telewizji.
Brigid Simmonds, przewodnicząca Rady ds. Zakładów i Gier (BGC), zajęła stanowisko, że branża bukmacherska nie jest wyłącznie odpowiedzialna za problematyczny hazard:
„Jedna osoba z problemem to za dużo. Przez ostatnie 20 lat przemysł był jedynym fundatorem badań, edukacji i leczenia, a dopiero niedawno pojawiła się NHS i zdecydowała, że założy nowe ośrodki. Odwiedziłam ten w Leeds i co było absolutnie jasne, to to, że wielu z tych, którzy mają problem z hazardem, ma problemy w innych obszarach i to właśnie tam musi być osadzony w NHS, abyśmy mogli pomagać tym ludziom. ”
Obecnie dziewięć angielskich drużyn z najwyższej półki ma firmę bukmacherską jako sponsorzy koszulek, a zakaz ma „potencjalnie znaczący wpływ” na przychody klubów spoza pierwszej szóstki.
Simmonds dodała:
„Jako branża właśnie ogłosiliśmy, że do 2024 roku wydamy kolejne 100 milionów funtów na finansowanie krajowej infolinii, finansowanie Gamble Aware oraz 10 milionów, które właśnie przeznaczyliśmy na edukację YGAM i GamCare. Departament Edukacji jest teraz zaangażowany, ponieważ jest teraz wymogiem PSHE, aby spojrzeć na coś wokół zagrożeń. Jednak nie można tego pozostawić samej branży, więc mam nadzieję, że niektóre z kroków zapobiegawczych zostaną nieco dokładniej przemyślane”.
Potencjalny zakaz sponsorowania koszulek bukmacherskich był przygotowywany od jakiegoś czasu, ponieważ został oznaczony jako „prawdopodobny wynik” przeglądu ustawy o hazardzie przez premiera Borisa Johnsona, a także podobno mający poparcie jego gabinetu.
W ramach przygotowań do zerwania więzi z firmami bukmacherskimi wiele klubów Premier League zorganizowało w marcu spotkanie w celu omówienia przyszłości ich relacji z branżą, w tym Burnley, Crystal Palace, Fulham, Leeds United, Newcastle United, Southampton, West Ham United i Wolverhampton Wanderers. Jednak podobno jest mniej prawdopodobne, że zakaz zostanie wprowadzony w niższych ligach, biorąc pod uwagę znaczący wpływ finansowy, jaki miałby na strony EFL.
Źródło zbliżone do recenzji dodało:
„Jesteśmy prawie pewni, że reklama na froncie koszulki piłkarskiej wkrótce się skończy. Wszyscy tego oczekują. Reformatorzy chcą więcej, ale wielu polityków martwi się o niższe ligi. Rząd uważa, że przód koszulki przyciągnie inne nagłówki reklamodawców”.
Przeglądy ustawy o grach hazardowych rozpoczęły się w grudniu 2020 r., kiedy Specjalna Komisja Izby Lordów zajmująca się „społecznymi i ekonomicznymi skutkami hazardu” zaleciła 66 krytycznych obszarów, które wymagały „pilnych” działań ze strony rządu.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."