Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2020
Raport Odpowiedzialności Społecznej Totalizatora Sportowego za rok 2019 został przygotowany zgodnie z GRI Standards: Core Option, nie został poddany niezależnej weryfikacji zewnętrznej. Obejmuje wyniki Spółki za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r.
Jest to siódmy raport z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu Totalizatora Sportowego. Poprzedni obejmował lata 2017–2018 i został opublikowany we wrześniu 2019 r. Poprzednie raporty Spółki były przygotowywane w cyklu dwuletnim, niniejszy i kolejne raporty będą przygotowywane w cyklu rocznym.
W definiowaniu zawartości raportu wzięli udział przedstawiciele firmy oraz jej interesariusze zewnętrzni. Istotność poszczególnych tematów dla firmy została określona podczas spotkania z przedstawicielami kadry zarządzającej, które odbyło się w lutym 2020 r., a także na podstawie wyników badania interesariuszy zewnętrznych za pomocą ankiety online. Podczas pracy nad strukturą publikacji wzięto pod uwagę również wewnętrzne polityki i strategie oraz poprzednie raporty firmy. Zewnętrzne dokumenty i standardy, które są istotne dla Totalizatora Sportowego przy realizacji działań z zakresu zrównoważonego rozwoju, a także ich raportowaniu, to: Cele Zrównoważonego Rozwoju, norma ISO 26000 oraz CSR Guidelines przygotowany przez European Lotteries.
Miniony rok przyniósł najlepsze wyniki sprzedażowe w ponad 64-letniej historii Totalizatora Sportowego. Obrót we wszystkich obszarach działalności Spółki wraz z dopłatami wyniósł aż 10 993 859 511,34 zł. W 2018 roku było to 6 119 680 876,42 zł, zatem mamy do czynienia ze skokowym wzrostem. Okres ten upłynął również pod znakiem imponującej transformacji cyfrowej. To czas rosnącej popularności sprzedaży online produktów LOTTO i Total Casino, jedynego legalnego kasyna internetowego w Polsce.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."