Ostatnia aktualizacja: 8 stycznia 2023
Od stycznia do września największe spółki Skarbu Państwa przeznaczyły na reklamy w kanałach Telewizji Polskiej i Polsatu odpowiednio 180,3 mln zł i 196,3 mln zł. W tym samym czasie na kanałach stacji TVN wydały 252 tys. zł – podaje portal Wirtualnemedia.pl.
Opublikowane dane pochodzą z raportu firmy Nielsen Audience Measurement, zajmującej się badaniem rynku medialnego.
Kwoty nie uwzględniają rabatów i obejmują wyłącznie emisję spotów, bez pieniędzy wydanych na sponsorowanie programów. W zestawieniu pojawia się 13 największych spółek Skarbu Państwa. W trzech pierwszych kwartałach 2021 r. wydały one na reklamy w TVP łącznie 180,3 mln zł, z czego 73,8 mln zł w TVP1, 42,9 mln zł w TVP2 i 63,4 mln zł w kanałach tematycznych.
Najwięcej środków wyłożyły Totalizator Sportowy (56,2 mln zł), Orlen (37,6 mln zł) i Grupa PZU (31,2 mln zł). W tym samym czasie w Polsacie największe państwowe firmy wydały 63 mln zł, a w kanałach tematycznych Polsatu – 133,2 mln zł.
Tu również najwięcej wydał Totalizator Sportowy (60,3 mln zł), a potem Grupa PZU (44,6 mln zł) i PKO BP (29,9 mln zł). Na tym tle wyjątkowo blado wypada trzecia z największych grup telewizyjnych, czyli TVN. W samej stacji TVN spółki Skarbu Państwa od stycznia do września nie wydały nic. Tymczasem w kanałach tematycznych tej grupy – jedynie 252 tys. zł.
„Od objęcia rządów przez PiS kwestia wydatków reklamowych spółek z udziałem Skarbu Państwa jest kwestią czysto polityczną. To polityczna decyzja, które media otrzymują pieniądze ze spółek państwowych, a które nie”
– mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, szef agencji mediowej OMD Poland.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Yyy
13:50 13/10/2021
cv
09:46 13/10/2021