W ocenie KE ustawa zawiera przepisy techniczne…

Najczęściej czytane
Bartosz 13/05/2015

Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2020

Miesiąc od wejścia w życie ustawy o grach hazardowych słowami: „W ocenie KE ustawa zawiera przepisy techniczne w rozumieniu art. 1 ust 11 dyrektywy 98/34/WE.” Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej informował Ministra Gospodarki i Ministra Finansów o konieczności zawarcia stanowiska w tej sprawie.

Komisja Europejska 28 stycznia 2010 roku skierowała prośbę do Ambasadora Polski o przekazanie krajowym władzom prośby o informację w terminie jednego miesiąca od otrzymania pisma w sprawie środków jakie zamierzają podjąć w celu naprawienia sytuacji. Zwraca się również uwagę na informację skierowaną 30 października 2009 roku przez Komisję Europejską, iż projekt przepisów hazardowych zawiera przepisy techniczne i należy je notyfikować.

W tym miejscu powinniśmy pokusić się o chwilę zadumy. Kto musiałby interweniować, aby ustawa hazardowa została uchwalona w poszanowaniu prawa unijnego? Czyjego pisma oczekiwano, aby naprawić błędy legislacyjne? Może powinniśmy dziś postawić sobie pytanie czyjego pisma, bądź stanowiska dzisiaj nasz ustawodawcza oczekuje, aby wreszcie przyznać się do tego, że dziś nie jest potrzebna kolejna nowelizacja bubla prawnego, a jego uchylenie nową ustawą? Każdy dzień walki przedsiębiorców z organami państwa, jest kolejnym dniem katastrofy ekonomicznej nie tylko dla nich, ale również dla SKARBU PAŃSTWA.

Z ogromną dezaprobatą przyglądamy się bowiem kolejnym pomysłom nowelizacji ustawy i dalszemu pomijaniu problemu związanego nie z jednym nienotyfikowanym przepisem technicznym, ale z całą masą takich przepisów w ustawie hazardowej. Świat nauki skupia się bowiem głównie na problemie braku notyfikacji art. 14 ust. 1. Pora więc zacząć głośno mówić o tym, iż ustawa nie zawiera jedynie art. 14, ale także szereg innych przepisów technicznych. „To sądom krajowym TSUE pozostawił ocenę, który przepis jest przepisem technicznym” – wielokrotnie słyszeliśmy to stwierdzenie. Zgódźmy się z nim. Sądy krajowe oceniły. Oceniają już od trzech lat i z tej oceny płynie wniosek, iż żadną nowelizacją nie da się zmienić tych wszystkich zapisów w ustawie w ten sposób by można je było stosować, a to z prostej przyczyny:

NIE MOŻNA PODDAĆ PROCESOWI NOTYFIKACJI PRZEPISÓW OBOWIĄZUJĄCYCH.

Pozostaje jedynie kwestia tego, iż mimo obowiązywania przepisów nie wolno ich stosować ponieważ brak notyfikacji pozbawił je mocy wiążącej wobec osób fizycznych i prawnych w postępowaniu przed sądami krajowymi.



0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL