Wielka Brytania rozpocznie nowelizację ustawy o hazardzie

Okiem eksperta
Bartosz 07/12/2020

Ostatnia aktualizacja: 7 grudnia 2020

Oczekuje się, że Departament ds. Cyfryzacji, Kultury, Mediów i Sportu (DCMS) rozpocznie w tym tygodniu proces konsultacji w celu nowelizacji brytyjskiej ustawy hazardowej z 2005 r. Prawdopodobnie doprowadzi to do najbardziej znaczącej reformy brytyjskiego ustawodawstwa dotyczącego gier hazardowych od czasów premiera Tony’ego Blaira.

Premier Boris Johnson w ramach manifestu zobowiązał się do przeglądu brytyjskiego ustawodawstwa dotyczącego gier hazardowych podczas swojej zeszłorocznej kampanii wyborczej. Niedawno zasugerował, że osobiście zainteresuje się tą sprawą.

Wśród propozycji polityków jest m.in. zakaz sponsorowania drużyn sportowych oraz ograniczenie stawek zakładów w kasynach internetowych. Działania rządzących są odpowiedzią na obawy społeczeństwa, szczególnie jeśli chodzi o hazard wśród osób młodszych. Oprócz wymienionych ograniczeń parlamentarzyści będą debatować nad surowszym kontrolowaniem dostępu do usług bukmacherskich oraz skrupulatniejszym badaniem nowych produktów branży hazardowej.

Przegląd propozycji, który ma zostać ogłoszony w tym tygodniu, przyjrzy się wszystkim obecnym przepisom hazardowym z myślą o wdrożeniu hurtowych reform w celu zaktualizowania ochrony konsumentów w erze cyfrowej.

Poinformowano, że przegląd uwzględni te i inne propozycje mające wpływ na prawie każdy aspekt obecnego prawodawstwa dotyczącego gier.

Inne propozycje obejmują ograniczenia wygranych, strat i prędkości obrotowych kasyn online, ścisłe kontrole przystępności oraz obowiązek operatorów do gromadzenia informacji o klientach, testy nowych produktów, ograniczenia reklam i promocji, prawne zadośćuczynienie dla pokrzywdzonych graczy oraz obowiązkowa opłata na fundusz leczenia uzależnień.

Przegląd oceni również rolę Gambling Commission jako organu regulacyjnego w następstwie krytyki ze strony posłów na temat jej bliskich relacji z operatorami.

Gambling Commission wielokrotnie powtarzała, że jest niedofinansowana, podczas gdy niektórzy politycy wzywali do powołania nowego rzecznika dla branży.

Posłowie zażądali, aby w ramach przeglądu DCMS podniosło minimalny wiek zakupu produktów loteryjnych z 16 do 18 lat, co według obecnego operatora Camelot zajmie rok.

Świadoma potrzeby zmian, grupa branżowa, Rada Zakładów i Gier (BGC), była aktywna we wdrażaniu nowych środków dla swoich członków, próbując powstrzymać apele o zbyt restrykcyjne zmiany w ustawodawstwie.

Członkowie zobowiązali się w zeszłym roku do wprowadzenia nowego kodeksu reklamowego, który obejmował zakaz reklam zakładów bukmacherskich podczas transmisji sportowych.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL