Włoskie władze piłkarskie wzywają do zawieszenia zakazu sponsorowania zakładów

Ze świata
Iwo 03/08/2021

Ostatnia aktualizacja: 22 kwietnia 2024

Włoska Federacja Piłki Nożnej (FIGC) argumentowała, że ​​zakaz sponsorowania i reklamy zakładów w tym kraju powinien zostać tymczasowo zniesiony, aby sektor sportowy mógł odzyskać utracone zarobki.

Po raz pierwszy wprowadzony w dniu 1 stycznia 2019 r. włoski zakaz reklamy spowodował, że w wyniku decyzji rządu zabroniono pełnego zakresu marketingu komercyjnego, w tym lokowania produktów, dystrybucji markowych przedmiotów i influencer marketingu,

Mimo to włoskim drużynom piłkarskim udało się zawrzeć umowy z firmami na alternatywnych rynkach poza Włochami, a wszelkie umowy podpisane przed wdrożeniem polityki mogły doprowadzić do uzgodnionych wniosków.

Włoski rząd premiera Mario Draghiego wywiera coraz większą presję na branżę zakładów i gier hazardowych w tym roku, planując w tym roku zmniejszenie liczby licencji hazardowych z 85 do 50 do 2023 r., co skłoniło Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA). zawiadomić Komisję Europejską (KE) z żądaniem wyjaśnienia.

Komentując zakaz sponsorowania, Gabriele Gravina, prezes FIGC, stwierdził:

„Jesteśmy na rozdrożu; musimy działać szybko, aby kryzys zawodowej piłki nożnej nie zmusił klubów do zablokowania swojej działalności, rzucając na kolana cały sektor sportowy, powiązane z nim spółki 12 sektorów produktowych i cały system krajowy, z niepożądanym spadkiem powiedział, że składki na podatki bezpośrednie i pośrednie. Nie prosiliśmy rządu o poczęstunek, raczej o uznanie społeczno-gospodarczego znaczenia, jakie ma piłka nożna, poprzez przyjęcie pilnych środków, aby uwolnić kluby od kryzysu wywołanego przez COVID-19. Piłka nożna może odegrać decydującą rolę w ogólnym ożywieniu Włoch”.

FIGC zażądało co najmniej dwuletniego zniesienia środków zakazujących do 30 czerwca 2023 r., aby umożliwić przemysłowi odzyskanie utraconych zarobków.

Ponadto liga argumentowała również za utworzeniem piłkarskiego funduszu oszczędnościowego, również z datą końcową 30 czerwca 2023 r., w ramach którego 1% wszystkich internetowych i osobistych zakładów sportowych we Włoszech zostanie wysłany do krajowego funduszu zarządzanego przez FIGC, którego celem jest finansowo sportowe projekty piłkarskie w całym kraju.

Dodatkowo środki obejmują zastrzeżenia dotyczące ulg podatkowych i składek, ułatwiony dostęp do środków wspierających płynność klubów sportowych oraz „specjalne procedury” dotyczące płatności instalacyjnych i pojednania długów podatkowych klubu piłkarskiego z włoską agencją skarbową.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL