Związek między loot boxami a problemami z hazardem został udowodniony

lootboxy

Ok. 5% kupujących loot boksy może generować nawet połowę przychodów z nimi związanych. Ofensywa przeciw loot boksom trwa. Ich przyszłość stoi pod znakiem zapytania w Niemczech czy Brazylii, a w kolejnych krajach trwa debata na temat ich obecności w grach dostępnych dla nieletnich.

Problemem ten już od dawna omawiany jest szczególnie w Wielkiej Brytanii, gdzie na ten temat głosy zabierał szereg komisji, członkowie parlamentu czy tamtejsza rzeczniczka praw dziecka. Przeciwko skrzynkom z łupem opowiedziało się również GambleAware, fundacja zajmująca się walką z uzależnieniem od hazardu.

lootboxyOrganizacja postanowiła pochylić się nad kwestią powiązań loot boksów z problemami z hazardem, zlecając przygotowanie raportu na ten temat naukowcom z University of Plymouth oraz University of Wolverhampton. Wyniki tych badań nie są optymistyczne: jak czytamy w ich podsumowaniu, zebrano liczne dowody na „strukturalne i psychologiczne podobieństwa między hazardem a grami”. Do tego autorzy ustalili, iż „powiązania między kupowaniem skrzynek z łupami a problemem z hazardem zostały udowodnione w kilkunastu badaniach”.

Co więcej:

  • Raport wykazał, że około 5% kupujących loot boksy może generować około połowę przychodów ze skrzynek z łupami w branży, a prawie jedna trzecia z nich należy do kategorii „hazardzisty z problemami”.
  • Badania wykazały, że młodsi mężczyźni i osoby o niższym poziomie wykształcenia częściej kupują skrzynki z łupami.

Jednocześnie autorzy raportu przygotowali w oparciu o wyniki badań kilka rozwiązań, które mogłyby chociaż częściowo ograniczyć problem:

  • Jasna definicja loot boksów
  • Oznakowanie gier i możliwe do wyegzekwowania oceny wiekowe
  • Pełne ujawnienie szans na zdobycie przedmiotu przedstawione w łatwy do zrozumienia sposób
  • Limity wydatków i ceny podane w prawdziwej walucie

W odpowiedzi na działania GambleAware oświadczenie wydało zrzeszające brytyjkie firmy z branży gier The Association for UK Interactive Entertainment. Zaznaczono w nim, że na tamtejszym rynku już wcześniej w życie weszła część z zalecanych rozwiązań:

Brytyjski przemysł gier już wcześniej podjął działania w związku z obawami dotyczącymi loot boksów. Szanse na zdobycie przedmiotu są już pokazywane na głównych growych platformach. Nowy identyfikator płatnych losowych przedmiotów został dodany do systemu klasyfikacji wiekowej PEGI w 2020 roku, aby poinformować graczy o ich obecności w produkcji. Ustawienia we wszystkich głównych urządzeniach do gier – oraz w wielu wiodących grach – już teraz pozwalają graczom zarządzać, ograniczać lub wyłączać wewnątrzgrowe wydatki.

Dowiedzieć się o wszystkich tych środkach, a także o odpowiedzialnym graniu, można na stronie www.askaboutgames.com.

Na podstawie: cdaction.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *