Zwycięzca w kategorii 'Najlepsza kampania marketingowa’ w 2023 roku plebiscytu E-PLAY.pl dla branży hazardowej

Nagrody i wyróżnienia Najczęściej czytane Polecane
Wiktor Czerwiński 16/02/2024

Ostatnia aktualizacja: 22 marca 2024

Z okazji obchodów 21 -lecia istnienia portal hazardowy E-PLAY.pl postanowił przyznać nagrody w plebiscycie dla branży hazardowej. W minionym roku konkurencja pośród legalnych bukmacherów w kategorii 'Najlepsza kampania marketingowa’ była duża. Reklamy bukmacherskie możemy przecież spotkać w telewizji często, zwykle przy okazji transmisji sportowych, gdzie są stałym elementem bloku reklamowego.

Firmy bukmacherskie stosują także inne formaty reklamowe np. reklamy banerowe w internecie czy nawet billboardy giganty przy trasach szybkiego ruchu, wpisujące się w tzw. kampanię 360.  Wygrana w tej kategorii nie należy do łatwych i jest bardzo prestiżowa.

Przypomnijmy, iż w plebiscycie E-PLAY.pl dla branży hazardowej w Polsce za 2023 rok w kategorii ’Najlepsza kampania marketingowa’  nominowaliśmy następujących bukmacherów: Betfan, Betclic, Fortuna, Superbet, STS.

Kryteria wyboru

Analizując działania bukmacherów w tej kategorii zwracaliśmy przede wszystkim uwagę na trzy czynniki. Pierwszy to sam spot reklamowy, który jest daniem głównym całej kampanii reklamowej i zwykle zostaje zaprezentowany szerszej publiczności w kanałach telewizyjnych np. przy okazji wydarzeń sportowych. Drugim czynnikiem było zaś kompleksowe ogranie tej kampanii tzw. marketing 360 w mediach internetowych (digital) czy tradycyjnych jak radio czy gazety, bądź też w przestrzeni publicznej (OOH) np. na billboardach. Ostatnim zaś, lecz jakże ważnym czynnikiem był rezultat tej kampanii nie tylko jeśli chodzi o zwiększenie świadomości marki, lecz także wypromowanie nowej oferty czy produktu.

Zwycięzca kategorii „Najlepsza kampania marketingowa” 2023 roku

Mając na uwadze wszystkie powyższe, zwycięzcą tej kategorii mógł być tylko jeden bukmacher, gdyż jego kampania bezdyskusyjnie spełniła wszystkie powyższe kryteria. To oczywiście marka Superbet i jej kampania 'SuperMoon’ z udziałem ambasadorów marki Jerzego Dudka, Sławomira Peszko i Tomasza Smokowskiego.

W lipcu 2023 roku bukmacher wystartował na… księżyc, odchodząc od naturalnego pokazywania w spotach boiska czy kibiców w pubie. „Supermoon” to kampania 360 stopni, w ramach której Superbet przeniósł swoich ambasadorów w kosmos, wykorzystując szeroko narzędzia marketingowe, aby pokazać ze szczyptą humoru galaktyczną różnicę między swoim brandem, a zachowawczo działającą konkurencją.

Tym, co kluczowe, było przyciągnięcie uwagi klienta i wyróżnienie się z bukmacherskiego szumu informacyjnego. To się udało dzięki wykorzystaniu nieszablonowego konceptu zarówno w kampanii TV, digital, jak i OOH.

Całość kampanii 360, począwszy od spotów telewizyjnych, poprzez copy na reklamach OOH i digital nawiązujące do kosmosu aż po dodatkowe aktywacje jak… wizyta astronauty na ulicach Warszawy oraz stadionach ekstraklasy tworzyła spójną całość. W kreatywny sposób dostosowano nawet kalendarz działań marketingowych do… faz księżyca, przekładając zwiększone organicznie zainteresowanie superpełnią księżyca (Supermoon) na rozpoznawalność marki.

Dzięki współpracy z Kanałem Sportowym tworzony content wpisywał się w branding kampanii SuperMoon. Dodatkowo standardowe narzędzia brandingowe wykorzystywane u partnerów (belki wideo, bannery etc.) były dopasowane do KV (Key Visual) i merytorycznego zamysłu kampanii. W ramach nagłaśniania SuperPrzewagi podczas transmisji meczów w Canal+ pojawiał się L-screen informacyjny w momencie, w którym jeden z zespołów strzelał drugiego gola i uaktywniał promocję.

Połączenie punktowego dotarcia do core’u kibiców sportowych poprzez działania w mediach sportowych z wyjściem poza bukmacherską bańkę via spoty TV i OOH (w tym digital OOH) pozwoliło na szerokie pokrycie grupy docelowej.

Działania marketingowe (online i offline)

W ramach kampanii 360 do klasycznych działań w TV, digitalu, OOH czy mediach społecznościowych dołożono nieoczywiste aktywacje, przyciągające dodatkową uwagę marce Superbet. Tym sposobem na ulicach Warszawy pojawił się astronauta w pełnym ekwipunku szukający drogi na księżyc (w ramach akcji powstało wideo ukazujące reakcje przechodniów), który pojawiał się również na stadionach klubów piłkarskich współpracujących z Superbetem.

Kosmiczna kampania Superbetu została również dostrzeżona przez kierowców dzięki gigantycznym billboardom z hasłami nawiązującymi do motywu przewodniego kampanii. Kreatywne hasła, jak „Na tej drodze to ty jesteś gwiazdą” łączyły w naturalny sposób odbiorcę z kosmosem.

Zaangażowanie odbiorców

W ramach kampanii SuperMoon zaangażowano także odbiorców na stadionach, ulicach miast, jak również w internecie – w każdym z tych miejsc przeprowadzono konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Team Superbet dostosował nawet kalendarz aktywacji do faz księżyca, planując największe marketingowe uderzenia na czas Superpełni. Marka zaprosiła Polaków do wspólnej wycieczki w kosmos, sprawiając, że mogli oni poczuć się jak gwiazdy!

Efekty kampanii

Kampania przełożyła się na oszałamiający sukces biznesowy Superbetu w drugiej połowie 2023 roku. Dzięki ofensywie marketingowej bukmacher z każdym kolejnym miesiącem bił własne rekordy liczby aktywnych graczy czy przyjętych zakładów. To pozwoliło mu zakończyć rok jako wicelider polskiego rynku bukmacherskiego online.

Co istotne, kampania przełożyła się na znaczny wzrost świadomości co do zasad i zalet SuperPrzewagi. Społeczność entuzjastów analizy sportowej zrozumiała, jak dobra jest ta promocja i obecnie oddolnie gracze sami wzajemnie zachęcają się do korzystania z usług Superbet.

Nie byłoby tak dużego zaangażowania społeczności, gdyby nie pozytywny wizerunek marki i szerokie brand awareness, na co bez wątpienia kluczowy wpływa miała udana kampania marketingowa.

Pozostali nominowani 

Do tej kategorii nominowaliśmy także inne marki bukmacherskie, które prowadziły kampanie marketingowe w formacie video. Nie ukrywamy, iż jesteśmy fanami tzw. „spotów reklamowych”, o czym zresztą możecie się przekonać sprawdzając nasz dział ’Branżowy marketing’. To właśnie tam znajdziecie przykłady kampanii reklamowych związanych z branżą hazardową z całego świata. Mając doskonałą okazję jaką jest plebiscyt E-PLAY dla branży hazardowej zaprezentujemy poniżej reklamy, które zostały zrealizowane przez nominowanych w tej kategorii legalnych bukmacherów w 2023 roku.

Fortuna i jej Boginii

Bukmacher Fortuna,  z dużym rozmachem prowadził w telewizji kampanię reklamową ze swoją brand hero Boginią Fortuną.

Na potrzeby kampanii powstały spoty reklamowe o długości 60, 30 i 15-sekund, poświęcone najważniejszym elementom bukmacherskiej oferty Fortuny. Kolejne etapy kampanii zaprezentowały promocje 'Bez ryzyka do 600 złotych’, 'NiespoZakład’, 'czy 3x zakład bez ryzyka’, 

Pełna 60-sekundowa reklama poniżej.

Spoty w reżyserii Kuby Michalczuka, ze zdjęciami Michała Englerta wyprodukował dom produkcyjny Watchout Studio. Za koncepcję kreatywną, nadzór i obsługę odpowiada Punchline Agency.

STS kocha sport i zaleca grać mądrze

STS, lider polskiego rynku zaproponował odbiorcom kampanie „Kocham sport. Gram mądrze”.

Motywem przewodnim kampanii był emocjonalny stosunek do sportu, który według bukmachera powinien wiązać się z mądrym graniem w zakładach bukmacherskich.

Kampania wystartowała 24 sierpnia i swoim zasięgiem objęła największe portale internetowe, w tym platformy społecznościowe, VOD oraz telewizję. W ramach działań marketingowych powstały spoty 30-sekundowe, wersje 15-sekundowe oraz formaty displayowe na potrzeby działań online. Komunikacja objęła również aktywności w mediach społecznościowych, lokalach przyjmowania zakładów i obiektach sportowych drużyn sponsorowanych przez STS. Wszystkie te materiały umieszczono również na przygotowanym na potrzeby kampanii landing page’u.

Za kreację kampanii odpowiada agencja Pomysły, za zakup telewizji dom mediowy Zenith. Spoty zostały przygotowane przez dom produkcyjny Szut Szut Studio, ich reżyserem jest Bartosz Dombrowski.

Betclic – life-style’owa marka stawiająca na sporty walki

Bukmacher Betclic, czyli marka obecna na polskim rynku od kilkunastu lat zaprezentowała w minionym roku w telewizji dwa spoty reklamowe.

Pierwszy z nich poświęcony był ofercie bukmachera, która pozwala swoim graczom edytować kupony, dodając nowe zdarzenia i zwiększać łączny kurs kuponu. Edit bet przygotowała agencja 180heartbeats + JUNG v MATT i dom produkcyjny F25.

Drugi spot reklamowy, który można było obejrzeć w telewizji, informował widzów o  partnerstwie z UFC. Bukmacher mocno stawia na sporty walki, będąc także partnerem organizacji 'Fame MMA’, dzięki czemu posiada wyłączność na ofertę kursową walk przez nią organizowanych.

Betfan, czyli Pudzian i jego koń

Ostatnim nominowanym w tej kategorii jest marka Betfan, od początku istnienia konsekwentnie stawiająca na swojego brand ambasadora Mariusza Pudzianowskiego. Nie inaczej było w zeszłym roku, gdy Mariusz w dwóch nowych spotach reklamowych zaprezentował elementy bukmacherskiej oferty Betfan. Trzeba jednak zauważyć, iż poniższe reklamy nie zostały zaprezentowane w telewizji, lecz jedynie w internecie.

Co ciekawe spoty zostały zrealizowane przez Betfan bez udziału zewnętrznych agencji co z pewnością zasługuje na wyróżnienie.

Nagrody dla branży hazardowej za rok 2023 w plebiscycie E-PLAY.pl

Przypominamy, iż nagrody dla branży hazardowej w tegorocznym plebiscycie E-PLAY.PL są przyznawane w następujących kategoriach:

  • Najlepszy bukmacher 2023 roku (zwycięzca Superbet)
  • Najlepszy bukmacherski debiutant w 2023 roku (brak zwycięzcy)
  • Najlepsza kampania marketingowa (Superbet)
  • Najlepszy mecenas sportu (ogłoszenie wkrótce)
  • Najlepsze Studio gier kasynowych (ogłoszenie wkrótce)
  • Nagroda specjalna 'Gorący Kartofel’ (ogłoszenie wkrótce)
  • Człowiek roku branży hazardowej (ogłoszenie wkrótce)
  • Kobieta roku branży hazardowej (ogłoszenie wkrótce)

Zwycięzcom gratulujemy! Nominowanych oraz tych, którzy w tegorocznym plebiscycie nominowani nie zostali serdecznie pozdrawiamy i życzymy sukcesów w bieżącym roku.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL