Ostatnia aktualizacja: 29 kwietnia 2024
Historia zakładów sportowych sięga równie daleko, co sama historia sportu. Ta dość konserwatywna forma rozrywki, w przeciągu ostatnich dwóch dekad przeszła wyjątkowo drastyczne zmiany spowodowane wprowadzeniem nowych technologii cyfrowych.
Poczynając od popularyzacji internetu jako głównego środka komunikacji, a kończąc na aplikacjach pozwalających nam korzystać z wszelkiego rodzaju usług w dowolnym miejscu, o dowolnym czasie, technologie cyfrowe zmieniły sposób w jaki załatwiamy nasze codzienne sprawy.
Nowe formy prowadzenia działalności bukmacherskiej w internecie
Rewolucja technologiczna całkowicie odmieniła również schemat działania przedsiębiorstw bukmacherskich. Podstawową zmianą okazało się przeniesie zakładów bukmacherskich do internetu. Okazuje się, że coraz więcej placówek zostaje zamykanych ze względu na nieopłacalność, ale również przez dbałość o wygodę klienta. Dostępna obecnie technologia pozwala z łatwością zrobić zakład bez potrzeby wychodzenia z domu, a w niektórych wypadkach można to nawet zrobić to z dowolnego miejsca z pomocą aplikacji na telefon. Placówki oferujące uczestnictwo w zakładach nadal funkcjonują ciesząc się dużą popularnością, jednak klasyczna forma wizyty u bukmachera znacznie straciła na popularności. Poza powszechnym trendem digitalizacji, należy również zwrócić uwagę na to, jaki wpływ na usługi online miała pandemia koronawirusa. Dla wielu osób lockdown stanowił proces adaptacji do funkcjonowania w nowej cyfrowej rzeczywistości. Można wysnuć wniosek, że również po zakończeniu okresu pandemii wiele przedsiębiorstw zdecyduje się, aby pozostać przy cyfrowej formule prowadzenia działalności.
Argumentami, które za tym przemawiają są przede wszystkim wygoda w świadczenie usług, łatwiejsza popularyzacja wśród internautów dzięki reklamom online oraz mniejsze koszty niż przy wynajmie lokalu. Również internauci przyzwyczajeni do tego typu usług z pewnością będą lepiej zaznajomieniu z zakładami odbywającymi się w tej formie. Jednym z najnowszych trendów w zakładach sportowych online stało się ostatnio robienie zakładów na żywo. Coraz więcej firm bukmacherskich wprowadza do swojej oferty opcję zakładów live i spotyka się to z bardzo entuzjastyczną reakcją klientów. Zakłady tego typu obejmują wiele dyscyplin sportu, jak na przykład: piłka nożna, koszykówka, tenis esport, MMA.
Prowadzenie działalności Online jest w dużej mierze zależne od cyfrowych form płatności. Bukmacherzy coraz częściej oferują możliwość założenia e-portfela na swoich stronach. W znacznym stopniu ułatwia to proces robienia zakładów oraz daje przedsiębiorcom duże pole do popisu w kwestii oferowanych promocji sezonowych oraz ofert specjalnych. Odgrywa to także znaczącą rolę w ułatwianiu klientom korzystania ze strony dzięki czemu, coraz częściej wracają oni do zaufanego serwisu.
Technologie cyfrowe a reklama zakładów sportowych
Istotny wpływ na popularyzację zakładów sportowych online ma również nowy sposób prowadzenia kampanii reklamowych. Obecnie wiedzę o ofertach wielu przedsiębiorstw często czerpiemy z reklam znajdujących się na mediach społecznościowych oraz stronach internetowych. Ważna role odgrywa w tutaj algorytm specjalnie dopasowujący ofertę reklamową do naszych zainteresowań, na bazie historii wyszukiwarki.
Tego typu zależności odbiły się również na kampaniach promujących zakłady sportowe. Podczas wyszukiwania interesujących nas ofert, marketing musi również zwrócić szczególną uwagę na SEO i użycie odpowiednich słów kluczowych podczas tworzenia strony, tak aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Dobra optymalizacja SEO będzie miała kluczowy wpływ na to, które zakłady bukmacherskie osiągną sukces podczas rywalizacji o klienta.
Aplikacje na telefon zmieniają oblicze zakładów online
Większość firm prowadzących obecnie działalność decyduje się na udostępnienie aplikacji przeznaczonej specjalnie dla swoich klientów. Aplikacje tego typu niosą ze sobą wiele korzyści zarówno dla usługodawcy jak i usługobiorcy. Przede wszystkich w grę wchodzi wygoda, nie dość, że nie musimy stawiać się osobiście u bukmachera, aby postawić zakład, mamy również możliwość zrobić to w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie. Ściągnięcie aplikacji zazwyczaj wiąże się również z dostępem do wielu bonusów oferowanych przez zakład. Osoby biorące udział w zakładach mają również możliwość znaleźć specjalne promocje na stronach takich jak bonusowo.com. Bukmacherzy często decydują się na wprowadzenie specjalnych programów lojalnościowych oraz promocji dla stałych klientów korzystających z aplikacji.
Poza samą zmianą sposobu funkcjonowania zakładów. Popularność technologii cyfrowych otworzyła również zupełnie nowy rynek pozwalający na obstawianie wyników meczy sportowych. Chodzi o mistrzostwa w esporcie.
Pomimo tego, że największa popularność gier online przypada na lata 2010 – 2016, ta stosunkowo młoda dziedzina nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród graczy oraz miłośników esportu na całym świecie. Stanowi to znakomitą okazję dla bukmacherów na rozszerzenie działalności oraz zysk z otwarcia nowego rynku, dzięki czemu wiele przedsiębiorstw już zdecydowało się na objęcie swoim patronatem takich gier jak league of legends lub counter strike.
Kryptowaluty w zakładach sportowych
Technologia blockchain i kryptowaluty stały się w ostatnich latach dobrze funkcjonującą metodą płatności w internecie. Wiele przedsiębiorstw zajmujących się zakładami sportowymi zauważyło ten trend i dało klientom możliwość korzystania z tej formy płatności na swoich stronach. Stanowi to łatwy i wygodny sposób prowadzenia transakcji podczas robienia zakładów.
Bitcoin staje się coraz popularniejszą metodą płatności podczas robienia zakładów online.Technologia a rozwój branży zakładów sportowychJak widać na powyższych przykładach, zakłady sportowe zostały poddane gruntownej transformacji w przeciągu ostatnich dwóch dekad i na chwilę obecną, trend zyskuje tylko na sile przebicia. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych zwiększyły się również wygoda, dostępność i bezpieczeństwo podczas robienia zakładów internetowych. Technologie cyfrowe odegrały również nieocenioną rolę w utrzymania branży w dobie pandemii koronawirusa.
Źródło: telix.pl
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."