Ostatnia aktualizacja: 27 kwietnia 2024
Liczba reklam związanych z hazardem podwoiła się od zeszłego roku, co wykazały badania Nielsena. W październiku i listopadzie 2020 roku w Holandii pojawiło się 170 066 reklam hazardu. W tym roku, w tym samym okresie było ich 366 631.
Wzrost reklam związanych z hazardem wynika głównie z legalizacji hazardu online w październiku. Jedenaście kasyn w Holandii ma licencję na hazard online.
Spośród 11 kasyn, najwięcej pieniędzy na reklamę w październiku i listopadzie wydało Holland Casino. Ich wydatki związane z reklamą oferty online osiągnęły 6,4 mln euro. Toto wydał prawie 4,6 mln euro. Obie firmy są własnością państwa holenderskiego. FairPlayCasino wydało 3,3 mln euro, następnie BataviaCasino, które zapłaciło 3,2 mln euro na reklamę oraz Tombola, która wydała 2,6 mln euro.
Według Nielsena pieniądze pozwoliły na wyświetlenie około 370 000 reklam gier hazardowych w ciągu 2 miesięcy. Około 273 000 z nich dotyczyło hazardu online. Dane Nielsena wykazały również, że około 88% reklam gier hazardowych pojawia się na stronach internetowych oraz na platformach mediów społecznościowych. Tam reklamy nie są tak dobrze uregulowane jak reklamy telewizyjne. Spoty gier hazardowych mogą pojawiać się w telewizji tylko o określonych porach dnia, aby unikać eksponowania młodych ludzi na tego typu informacje.
Większość członków Tweede Kamer jest zaniepokojona wzrostem liczby reklam gier hazardowych. Powiedzieli, że może się to przyczynić do wzrostu liczby uzależnień od hazardu.
Posłowie zasugerowali zaostrzenie przepisów dotyczących reklam gier hazardowych. Zdecydowana większość reklam gier hazardowych znajduje się w Internecie, gdzie nie podlegają takim samym ograniczeniom, co reklamy w telewizji. Tweede Kamer chce zakazu reklam gier hazardowych w Internecie przed 21:00, podobnie jak w telewizji.
Źródło: fakty.nl
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."