Ostatnia aktualizacja: 21 grudnia 2022
Urząd Regulacji Hazardu na Słowacji ogłosił, że opublikuje dokument „Koncepcja odpowiedzialnej reklamy”, który ma na celu radykalną poprawę standardów reklamowania hazardu we wszystkich dyscyplinach medialnych.
Dokument ma na celu poinformowanie licencjonowanych operatorów i podmiotów medialnych o dopuszczalnych standardach w odniesieniu do reklamowania produktów/usług hazardowych wśród słowackich konsumentów.
Operatorom i interesariuszom medialnym poinstruowano, aby postępowali zgodnie z dokumentem jako „punktem wyjścia do wprowadzenia nowych mechanizmów samoregulacji i kontroli”.
Nowe wytyczne reklamowe są wymagane, aby wzmocnić cele regulacyjne rządu słowackiego w odniesieniu do hazardu, zapewnić bezpieczny rynek dla krajowych konsumentów, zapobiegać przestępczości i utrzymać bezpieczeństwo publiczne przed zaburzeniami hazardowymi.
W 2019 r. „Słowacka ustawa o grach hazardowych” została zmieniona zgodnie z przepisami Komisji Europejskiej dotyczącymi konkurencji rynkowej, co doprowadziło do wycofania kasyn online i pokera z monopolistycznej domeny państwowych operatorów TIPO.
Urząd Regulacji Hazardu został ustanowiony jako nowy organ licencyjny i regulacyjny rynku, w którym operatorzy zasiedziali muszą mieć siedzibę na Słowacji.
„Pożądane jest społecznie, aby słowacka reklama hazardu miała jasne standardy i odpowiedzialną treść. Dlatego opracowujemy Koncepcję Odpowiedzialnej Reklamy. Ta inicjatywa naszego biura polega na otwarciu profesjonalnej dyskusji partnerskiej. Chodzi głównie o intensywność, koncentrację i treść reklamy.”
– powiedział dyrektor generalny słowackiego hazardu David Lenčéš.
Urząd zaznaczył, że będzie wymagał informacji zwrotnych na temat praktycznych uwag od przedstawicieli stowarzyszeń branżowych, operatorów gier hazardowych i podmiotów zewnętrznych.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."