Bet365 ukarane przez UKGC

Ze świata
Adam Brzozowski 04/04/2024

Ostatnia aktualizacja: 4 kwietnia 2024

Brytyjska Komisja ds. Hazardu (UKGC) nakazała operatorowi bet365 zapłatę 582 120 funtów za błędy, w tym „nieskuteczne” badanie 'due diligence’ klienta i oraz uchybienia w KYC.

Hillside (UK Gaming) ENC, która posiada licencję na produkty bingo i kasyno Bet365, zapłaci 343 035 funtów, a Hillside (UK Sports) ENC, która posiada licencję na oferowanie zakładów – 239 085 funtów.

Całość 582 120 funtów zostanie przeznaczona na cele społecznie odpowiedzialne w ramach porozumienia regulacyjnego z Komisją.

Niedociągnięcia wykryto podczas oceny zgodności przeprowadzonej przez Komisję w marcu 2022 r.

Błędy w zakresie odpowiedzialności społecznej obejmowały:

  • interakcje z klientami często nie były dostosowane do konkretnej ’podróży klienta’ lub spektrum szkód, w związku z czym interakcje nie były znaczące
  • system wczesnego wykrywania ryzyka nie był w widoczny sposób skuteczny w zrozumieniu wpływu poszczególnych interakcji na zachowanie klienta i ustaleniu, czy potrzebne są dalsze działania
  • jego podejście do oceny oznaczało, że nie była w stanie skutecznie ustalić, czy klient przeczytał i zrozumiał informacje lub rady przekazane w ramach jego interakcji.

Błędy w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy obejmowały:

  • należyta staranność wobec klienta i znajomość czynników wyzwalających, które były nieskuteczne w zarządzaniu ryzykiem prania pieniędzy
  • niezastosowanie się do kontroli sankcji finansowych wobec nowych klientów przed dokonaniem przez nich pierwszych depozytów
  • niepoddawanie się niezależnym kontrolom weryfikacyjnym i nadmierne poleganie na corocznej samoweryfikacji klientów w zakresie znajomości informacji o kliencie, takich jak dokumenty identyfikacyjne
  • dokument dotyczący procedury zawierał niewystarczające szczegóły dotyczące tego, kto zostanie uznany za „zagrożonego” i „niezagrożonego” w ramach profilowania ryzyka klienta.

Kay Roberts, dyrektor wykonawcza ds. operacyjnych, powiedziała:

„Naruszenia zasad i procedur mogły nie być tak poważne, jak te w innych firmach hazardowych w ostatnich latach, ale mimo to były to uchybienia. Oczekujemy od operatorów wysokich standardów w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa, uczciwości i braku przestępczości w grach hazardowych i zawsze będziemy podejmować działania w celu naprawienia wszelkich uchybień. Operator ten jest w pełni świadomy, że powtórzenie tych błędów spowoduje eskalację działań regulacyjnych.”

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL