Better Collective przejmuje Playmaker Capital

Inwestycje i umowy USA
Wiktor Czerwiński 07/11/2023

Ostatnia aktualizacja: 7 listopada 2023

Better Collective osiągnął porozumienie w sprawie przejęcia Playmaker Capital, firmy z siedzibą w Toronto, która zarządza licznymi markami w sektorze mediów sportowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Ameryce Południowej.

Po finalizacji transakcji, Better Collective ma szansę stać się dominującym graczem na rynku Ameryki Południowej, posiadając największą grupę odbiorców wśród marek mediów sportowych, a także umocni swoją już silną pozycję w Ameryce Północnej.

Zakup ten, wart 176 milionów euro, jest drugim co do wielkości w historii Better Collective, po zakupie Action Network w maju 2021 r. za 240 mln dolarów.

Zamknięcie sprzedaży podlega zatwierdzeniu przez akcjonariuszy Playmaker Capital, zatwierdzeniu przez sąd, odpowiednim zgodom organów regulacyjnych i pewnym innym warunkom.

Przejęcie, które ma zostać sfinalizowane przed końcem pierwszego kwartału 2024 r., zostało okrzyknięte przez współzałożyciela i dyrektora generalnego Jespera Søgaarda „transformacyjnym” i „ważnym kamieniem milowym” na drodze Better Collective.

Warunki przejęcia

Zgodnie z warunkami transakcji posiadacze akcji zwykłych Playmaker Capital otrzymają wynagrodzenie w wysokości 0,70 CAD. Obejmuje to gotówkę i akcje Better Collective.

Akcjonariusze będą mogli wybrać albo 0,70 dolara kanadyjskiego w gotówce, albo 0,0206 akcji Better Collective na akcję zwykłą Playmaker Capital, z zastrzeżeniem proporcjonalności i łącznego limitu wynoszącego 65 procent udziałów w Better Collective i 35 procent w gotówce.

Ci, którzy nie wybiorą gotówki lub akcji Better Collective (z zastrzeżeniem proporcjonalności), otrzymają domyślne wynagrodzenie w wysokości 0,245 CAD w gotówce (35 procent) i 0,0134 akcji Better Collective (65 procent) za akcję zwykłą.

Więcej o Playmaker Capital

Playmaker Capital, który ma dwunastomiesięczne przychody w wysokości 55 mln euro i 15 mln euro EBITDA, liczy ponad 200 milionów sesji miesięcznie, 101 milionów użytkowników miesięcznie i 180 milionów obserwujących w mediach społecznościowych.

Do marek należących do firmy z Toronto należą takie marki, jak Futbol Sites, Yardbarker i The Nation Network, a także Wedge które zostało przejęte za 31,2 mln dolarów w październiku 2022 roku.

 

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL